Styra servern från en annan burk?

Permalänk
Medlem

Styra servern från en annan burk?

Hejsan!

Skulle vilja ha några fina tips om program å lösningar som gör att jag kan "se" en annan dator, typ server, i en annan dators skärm!

Inte den bästa förklaringen, men ni som vet massa saker fattar nog vad jag är ute efter

Vi kan anta att båda datorerna kör Windows.

Tack för hjälpen!

Permalänk

UltraVNC

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Windows inbyggda Fjärranslutning är ett bra och enkelt verktyg till det. Finns under Tillbehör/Kommunikation.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
UltraVNC

Jag ger samma tips.
Fungerar mycket bra.

http://www.uvnc.com/download/index.html

Permalänk
Medlem

Remote desktop/fjärranslutningen som är inbygggd.

Stora fördelen med dfen är att den inte dras med alla vnc:s säkerhetshål

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Remote desktop/fjärranslutningen som är inbygggd.

Stora fördelen med dfen är att den inte dras med alla vnc:s säkerhetshål

Jag kör internt så eventuella säkerhetshål stör inte mig.

Servrarna som är öppna mot nätet kör Radmin.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Remote Adminstrator v3.1 och RemotelyAnywhere.

Med Radmin v3.1 kan du välja vilka som ska komma in på din dator och hur (Remote Control, View Only, File Transfer, osv). Med RemotelyAnywhere ansluter du till din dator via webbläsaren och skriver in de inloggnings-uppgifter som du har till ditt Windows-konto.

Bestäm själv vilket som är säkrast, men jag tycker i alla fall att Radmin v3.1 är bäst, då RemotelyAnywhere totalvägrar stängas ner, även om man har stängt av det. Måste stänga ner det från Aktivitetshanteraren.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Remote Desktop(den inbyggda) är faktiskt riktigt bra i många fall. Dock är du egentligen ganska begränad. Finns en hel del du inte kan göra, och du måste fulhacka den lite om du ska kunna vara inloggad med 2 användare samtidigt. Men även då kan du inte vara inloggad med samma användare. Nu förutsätter jag att du kör XP.

Så ska du köra saker som inte kan köras som en systemtjänst och köra en konsumentversion av windows, så är det bättre kolla in tipsen ovan!

Permalänk
Medlem

Den inbyggda e helt klart bäst ... så den rekommenderar jag.