iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Så jäkla sugen på en iphone nu, men väldigt svårt att avgöra om jag ska köpa den eller inte.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

Lite samma grej här. Fast så drygt att behöva hålla på en massa bara för att kunna ringa me den och sedan inte kunna uppgradera normalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Lite samma grej här. Fast så drygt att behöva hålla på en massa bara för att kunna ringa me den och sedan inte kunna uppgradera normalt.

Ja. Garantin är också en annan viktig aspekt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

Iphone´en är klart årets köp
jag har hat ca 16-20 Mobiler det senaste åren. (köpt, fott och bytt ) och Iphonen klår alla

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Frågade Tele2 idag om iPhone. Fick detta till svar. Suck, tissel och tassel.

12:05 Är ganska sugen på en iPhone när dom kommer till sverige! Kommer Ni få in dom?
12:07 Inget jag kan svara på dessvärre , kan vara möjligt. Du får hålla utkik på vår hemsida!

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Om man ska köpa genom ebay...för man över pengar från sin internetbank till ett paypal konto då? Hur får man ett verifierat paypal konto eller vad det brukar stå att säljarna på ebay kräver?

Tar gärna imot tips.

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

jag har en fråga ang GPRS och det.

ifall man surfar med GPRS/EDGE, på tex, "Safari" eller Vädret grejen. eller kanske Google maps. what ever, då man har varit inne på något av deta, är det väll bara att trycka på "Home-knappen" för att lämna det - är det sen så att den inte fortsätter suga pengar för att den fortfarande surfar å så?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

läste på ett forum att maj kan vara månaden för oss som inte orkar åka till usa för att köpa mobilen. Nackdelen är ju att den kommer vara bra mkt dyrare än att köpa o låsa upp.
Totalt landar den nog på 9000 kr lr 2600 från usa men då får man ju fixa lite med den oxå. Min kompis åker till usa om 2 veckor så då blir det köpa av

Permalänk

9000 är ingen mobil värd... fick min för 2550... aldrig fel med lite låg $ kurs....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man skapar nytt Foto Album???

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Kan man i de nyare mjukvaruversionerna sätta en valfri ljudsignal för inkommande samtal, sms, larm, osv, eller är man fortfarande bunden till de som följer med?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagis
läste på ett forum att maj kan vara månaden för oss som inte orkar åka till usa för att köpa mobilen. Nackdelen är ju att den kommer vara bra mkt dyrare än att köpa o låsa upp.
Totalt landar den nog på 9000 kr lr 2600 från usa men då får man ju fixa lite med den oxå. Min kompis åker till usa om 2 veckor så då blir det köpa av

Jag tror den landar på 4-5000 kr för telefonen, utan abonnemang. Inte helt galet, om det är en ny med 3G som kommer hit blir det köp direkt om den landar runt 5000.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

lol. min mobil äter lite pengar från mig hela tiden, vet ikke vad det är som gör det, men oftast då jag kollar saldot, så har det försvunigt något öre då och då...

så jag tog bort E´et från "se" till GPRS så att den inte kan koppla upp sig, ifall det är det som spökar.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
lol. min mobil äter lite pengar från mig hela tiden, vet ikke vad det är som gör det, men oftast då jag kollar saldot, så har det försvunigt något öre då och då...

så jag tog bort E´et från "se" till GPRS så att den inte kan koppla upp sig, ifall det är det som spökar.

Du har säkert ställt in den på att automatiskt kolla mailen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du har säkert ställt in den på att automatiskt kolla mailen

vete fan, står på Manual....

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan beställa iphones bluetooth headset? Inte från apples hemsida

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Inaktiv

Vill ha!

Bilden ser dock väldigt fishy ut men men:

"Update: We just received word from multiple sources that the O2 staff has been notified of the 16GB iPhone launch at 1:30pm UK time. Price: £329. That will likely translate to $599 in the US like the original 8GB iPhone, $499 if we're lucky.

Update 2: Pocket-Lint trucked on down to the O2 emporium on Oxford Street in London and have confirmed the 16GB iPhone with shop staff."

http://www.engadget.com/2008/02/05/16gb-iphone-just-around-th...

Permalänk
Medlem

16GB iPhone och 32GB iPod touch finns tillgänliga för $499 i den amerikanska Apple Store nu. Så bilden var fishy (det är en gammal photoshoppad variant), men ryktet stämde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Då kanske vi ser en liten price-drop på 8gb-modellerna som nu säljs på t.ex. tradera. Är riktigt sugen på att beställa än, men känns som att man kanske borde vänta lite nu.

Men kan någon snälla svara på min fråga några inlägg högre upp?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Fan, polarn åker äver nästa vecka, om man skulle t ao beställa en nu, lär ju gå att sälja för ett rätt saftigt pris på tradera med tanke på att 8gb versionen går för runt 5k i vissa fall.

Permalänk
Medlem

"Men kan någon snälla svara på min fråga några inlägg högre upp?"

Är typ 70% säker på att man iaf kan byta ut ringsignalerna (köpa på iTunes, vet ej om det finns i Sverige än). Alla andra ljud är de som följer med.

Nån får gärna ger ett bättre svar.

Permalänk
Medlem

jag tror jag kan byta Ringsignal, + att jag kan välja olika ringsignaler för olika personer i min kontakt lista.

har 1.1.3

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
jag tror jag kan byta Ringsignal, + att jag kan välja olika ringsignaler för olika personer i min kontakt lista.

har 1.1.3

Kan du inte prova att sätta en egen mp3-fil som ringsignal, och för sms?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

s.c.s.i. det går att byta via itunes, men då måste man ha köpt en ringsignal via just itunes. Finns annars program som haxxar över mp3filer. Till sms vet jag dock inte om det går.

Permalänk
Medlem

Går inte ändra SMS-signalen vad jag vet...

Men här är en annan sak som suger med iPhone:

http://www.iphoneinfo.se/bluetooth-i-iphone-suger/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Går inte ändra SMS-signalen vad jag vet...

Men här är en annan sak som suger med iPhone:

http://www.iphoneinfo.se/bluetooth-i-iphone-suger/

Vadå, om du tar en bild är det ju bara att maila över den? Om polaren inte har mail på sin telefon bör de ju onekligen köpa en mobil som e gjord de senaste 5 åren.

Skickar aldrig nått via bluetooth, headsets däremot är det ju bra att ha stöd för

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Fixade hem 1.1.3 via installern. Men det kommer väldigt få nya aps med den. Är det bara jag eller kommer det inte fler roliga program via installern?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Inaktiv

Beeos jodå det kommer massvis, allt beror på vilka sources du har.

Permalänk
Medlem

Vilka borde jag ha? Har bara apptrapp official idag

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Upplåsning till 1.1.2 OOB ÄNTLIGEN här!

Visa signatur