Tankar på att köpa 360 - Hjälp?

Permalänk
Avstängd

Tankar på att köpa 360 - Hjälp?

Funderar på att köpa en Xbox 360 då jag tröttnat rejält på min xbox1.
Har några funderingar:
* Om man väljer versionen utan HDD vad missar man då?
* Hur stora problem har dom med "Ring of death" numera?
* Jag har fortarande en Tjockis-tv , missar jag mycket spelupplevelse då?

* Såg att elgiganten sålde Arcade för 2190 (Inga lager just nu dock) men eftersom jag vill få så ycket så möjligt för mina pengar så undrar jag om någon har tips på något erbjudande någonstans där man får just så mycket så möjligt ör pengarna (har 3000kr men tänkte även köpa in pgr4 för 199 på giganten)

Tacksam för råd och tips.

Permalänk
Medlem
  • Det man missar stort sett utan hårddisk är att man inte kan ladda ner demos och trailers. (Burnout Paradide behöver hårddisk om man vill spela Online).

  • De nere i ca 10% nu.

  • Det beror helt på dig, hur pass mycket du tycker om grafik. Men det går att spela på en vanlig tv utan problem.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Okej , trailers och demos kan jag vara utan, läste att hdd behövs för att spela gammla (xbox1 spel) men det kan jag va utan det med för jag har ju ändå 2 st xbox 1 hemma ...

Hur är det med att spara spel då? , såg att man får med något minneskort , kan man spara på det ?

Permalänk
Medlem

Man får med ett 256Mb minneskort till Arcade och ja man kan spara sina sparningar i spel på den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

kanoners , återstår bara om någon vet något fettbra erbjudande nåongstans

Permalänk
Medlem

Men du kan inte spara hur många saves som helst på minneskortet vilket gör det värt att skaffa hårdisken där du inte behöver oroa dig över att fylla kortet

Permalänk
Medlem

En grej ifall du har "väldigt" gammal tv. Text kan vara svårt att läsa i några spel.

Märkte detta när en polare lånade mitt 360 o skulle spela på sin 28". Han kunde inte läsa texten i Splinter Cell DA t ex. Jag hade även problem själv när jag såg det.

Tror utvecklarna förutsätter att man sitter på minst 37-42"+ och i 720P nu för tiden.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
En grej ifall du har "väldigt" gammal tv. Text kan vara svårt att läsa i några spel.

Märkte detta när en polare lånade mitt 360 o skulle spela på sin 28". Han kunde inte läsa texten i Splinter Cell DA t ex. Jag hade även problem själv när jag såg det.

Tror utvecklarna förutsätter att man sitter på minst 37-42"+ och i 720P nu för tiden.

Stämmer faktiskt det med texten, köpte Dead Rising och körde det på tjockis-tv innan. Kunde knappt se alls vad det stod. Nu sitter jag på en 26" HD-Ready och allt är glasklart.

Permalänk
Medlem

Man missar mycket om man inte väljer att gå LIVE! En otrolig upplevelse att spela Call of Duty 4 över LIVE, sen kom jag inte ihåg om man måste ha hårddisk för att kunna lira över LIVE.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Man behöver inte hårddisk för att kunna spela över live, men det behövs om man vill kunna ladda ner map packs och sånt som kan vara kul att ha.

Permalänk
Avstängd

Kampanj! XBOX 360 ARCADE HDMI + extra TRÅDLÖS HANDKONTROLL för 2695kr

Är det en bra deal ?

Permalänk
Medlem

jag har gammal tjockTV och irriterar mig mycket på att inte kunna läsa all text i vissa spel... men det går bra att spela ändå. jag har ändå inte råd med någon finfin plattTV, och så är det bra att ha något att skylla på när man blir ägd i call och duty 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Kampanj! XBOX 360 ARCADE HDMI + extra TRÅDLÖS HANDKONTROLL för 2695kr

Är det en bra deal ?

Är la hyffsat, de säljer ju på elgiganten arcade för 2190 kr.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

De nere i ca 10% nu.

Har nyligen sett siffror på 30%, nyhet hos fz.se för bara några veckor sen. Nått om lödpunkter som släpper vid överhettning...
Ska väl komma en bättre version snart, så lite läskigt att köpa nu...

Jag körde min före detta 360 på en gammal tjocktv, och det var inte alls så kul. En HDTV är nästan en förutsättning för att kunna njuta av en HD-konsoll...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Nyheten var 10% Fredag, störe delen av nyheten var 30% fungerade inte före de skickade iväg dem och med andra ord ca 70% av de första modellerna fungerade inte.

De nya har raporterad 10% fel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Korsordsguru

Förutom text är det ofta svårt att se bilder på knappar som dyker upp i en del spel, när man kör på en gammal tjockTV då. Om du har en TFT till datorn så köp en VGA-kabel och koppla in 360n till din TFT! Som tidigare sagt så verkar de flesta utvecklare ha förutsatt att deras spel faktiskt skall spelas i 720p.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Är la hyffsat, de säljer ju på elgiganten arcade för 2190 kr.

Jo men det går ju inte hitta nån butik som har den i lager , och på nätet är den ju slut med...

Permalänk
Medlem

Jag bor på Åland och far till Stockholm typ 1 gång per månad och har tänkt att köpa Xbox 360 Arcade från Elgiganten.. Får hoppas att dom finns i lager när jag far dit nästa lördag.

Så, när man köper Arcade får man en video kabel men är det bra kvalite på det eller ska man helst köpa HDMI kabel?? Och en fråga till. Läste att man fick en Ethernet kabel med och undrar om det kommer att funka med att koppla den till min Linksys WRT54G ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k1mk1m
Jag bor på Åland och far till Stockholm typ 1 gång per månad och har tänkt att köpa Xbox 360 Arcade från Elgiganten.. Får hoppas att dom finns i lager när jag far dit nästa lördag.

Så, när man köper Arcade får man en video kabel men är det bra kvalite på det eller ska man helst köpa HDMI kabel??

Ptja, det är ju en komposit kabel och inte en HD-kabel. Så komposit GÅR att spela med. Men det är ju ingen idé att skaffa en HDMI-kabel om man har en tjock TV? Köp helre kabeln när man har skaffat en HD-skärm.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Hade en panasonic 32" tjockis TV och kunde inte läsa ett skvatt. Fick ont i ögonen etc. när man browsade i dashboard. Köpte en HDTV kort därefter bara för Xboxen

Permalänk
Medlem

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=sqqdt#/page2/

Är det ett bra pris?

2900kr för ett Premium med två spel.
Fast den kanske inte har HDMI?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Ptja, det är ju en komposit kabel och inte en HD-kabel. Så komposit GÅR att spela med. Men det är ju ingen idé att skaffa en HDMI-kabel om man har en tjock TV? Köp helre kabeln när man har skaffat en HD-skärm.

Alltså jag har en Sony Bravia 32" med HD så det ska nog funka..

En sak till jag vet inte vilket spel jag ska köpa med, Assassins Creed eller Gears of War

Permalänk
Medlem

Ska du ha något så är det Premium HDMI!
Nuff said ^^

Permalänk

Köp en xbox 360 VGA-kabel och kör på din dataskärm i stället (om du har en hyffsat stor sådan) så får du ju HD-upplösning. Jag kör själv på min 19" wide dataskärm och det funkar finemang.

Visa signatur

PSN: DietButcher
MSN: DietButcher
Sweclockers:...tja, ni fattar nog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DietButcher
Köp en xbox 360 VGA-kabel och kör på din dataskärm i stället (om du har en hyffsat stor sådan) så får du ju HD-upplösning. Jag kör själv på min 19" wide dataskärm och det funkar finemang.

Själva grejen med tv-spel är väl delvis att komma bort ifrån datorn/skrivbordet.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
Själva grejen med tv-spel är väl delvis att komma bort ifrån datorn/skrivbordet.

Du har så rätt... Om man har en 32" tv eller större är det väl onödigt att köra på sin datorskärm

Permalänk

ännu en ålänning på sweclockers
är en utflyttad ålänning, och 360 ägare..
spelat jag haft roligast längst med är forza 2 om man gillar bil spel..
annars rainbow six vegas med polare, och gears of war såklart..

snart kommer ju gta iv åh

Permalänk
Avstängd

Aracade kostar 1 790:- på elgingaten just nu för dom som är intresserade.

Permalänk
Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Gå in på webbhallen och kolla Xbox 360 priserna. Är det bara jag eller har dom gåt ner?