Limewire + reklampopups

Permalänk
Medlem

Limewire + reklampopups

Hjälpte för ett tag sedan en bekant att installera om en dator och hon fick ett helt rent och fint system med nod32 samt brandvägg.
Nu har det gått 1,5 månad och problemen börjar dyka upp. Då och då poppar helt plötsligt ett internetexplorerfönster upp som visar reklam för olika saker.
Hon har bara installerat två program sedan jag installerade datorn för henne. Programmen är CD Burner XP samt Limewire.
Jag har aldrig använt Limewire men en ren gissning är att installationsprogrammet för Limewire frågade om hon ville ha några fina tilläggsprogram som min bekant missade att bocka ur..
Någon som vet om Limewireinstallationen installerar sådant? Läser man på deras hemsida så ska det ju vara 100 % spywarefritt men...
Har ingen lust att dra in programmet i mitt system så ifall någon använder programmet och kan svara på den frågan vore det bra.

Problemet blir då att få port dessa reklampopups. Anslöt till henne igår via remote desktop och installerade och körde ad-aware lite snabbt för att se om den hittade något. Hittade en del "skadliga" filer men inget som skulle visa reklam togs bort. Har lite mer tid ikväll och ska greja med hennes burk då igen men om någon vet vart "problemprogrammet" ligger och hur man får bort det så sparar ni en del tid för mig..