Permalänk
Medlem

Vart fick du tag i rastret till fronten? Eller har du gjort det själv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
riktit bra funderar på att göra ungefär samma med mitt 900 men då kommer jag nog att kanske måla det vitt samt sätta in ljudisolering också

ett tips är att du kan om du vill sätta filtrena imellan fläkten och det galret som sitter utanför fläktarna.
så gorde jag med mina dammfilter och det blev riktigt bra.

det ligger på ca 25db.

det är om du kör fläktarna på minimum

Jag tycker det blir för stort motstånd i de små hålen som är på original plåtarna. Men tack för tipset

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojjee
Vart fick du tag i rastret till fronten? Eller har du gjort det själv?

Jag hittade en stumpbit på jobbet. Men jag tror välsorterade järnaffärer har det. Nätet är gjort i aluminium i alla fall.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

borde inte filter duken dämpa lite av blås kjudet från fläktarna?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Trevligt Vad fick du tag i det där filtret ? Skulle behöva ett sånt till mitt 900

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Har en fråga, hur sitter toppen fast? Sitter allt i ett, typ som fronten gör, med några slags plastpluggar?

Har funderingar på att lacka om den nämligen.

Tack

Toppen har jag för mej sitter fast med Skruvar som du tar ur från insidan.

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk

Tur att du hade ett svart moderkort
Nämen ok för att svart är snyggt men det kan gå till överdrift, det här va definitivt nära den gränsen, men jag inte säga att jag inte gillar det...
Framförallt ser det nogrannt och snyggt gjort ut, så bra poäng från mig.

Permalänk

Är det okey om jag "härmar" dig lite med den där filter saken och gallret? ^^:D

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
borde inte filter duken dämpa lite av blås kjudet från fläktarna?

Jag märker ingen skillnad på ljudnivån. men det gör inget för mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danneman10
Är det okey om jag "härmar" dig lite med den där filter saken och gallret? ^^:D

Självklart härma på bara kul att många gillar det.

Det är väldigt många som frågar om var jag köpt filtret och som jag skrev så är det via kontakter.
Jag har pratat med min kontakt och han kan ev. sälja en hel kasse till mig.

Så om ni vill ha så kan ni PMá mig om hur stor bit ni behöver och ert namn och adress.
Och ni behöver inte bli urfattiga. Kan tänka mig att det blir runt 20-30 kr för 35x35 cm inkl. porto, så jag tänker inte sko mig på er om ni vill ha.

Och tack än en gång för alla fina kommentarer och poäng

Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Vad är det för anordning du har för diskarna? Ser ut som ett block som upptar två 5.25"-platser med plats för 3st 3.5" diskar, men inte en vanlig rackare. Utan en tjock som tar upp lite värme?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Finns de inte färdiga filter kasseter att köpa och sen bara byta ut filtret.

Borde la funka?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Finns de inte färdiga filter kasseter att köpa och sen bara byta ut filtret.

Borde la funka?

Inte med riktiga filter vad jag vet. Men jag kan ha fel.
Men då hade jag ju inte fått göra om fronten hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Vad är det för anordning du har för diskarna? Ser ut som ett block som upptar två 5.25"-platser med plats för 3st 3.5" diskar, men inte en vanlig rackare. Utan en tjock som tar upp lite värme?

Det är faktiskt original hållaren till detta chassie. Och den tar upp 3 5.25".
Jag har inte ens tänkt på att den avleder värmen, men det gör den ju såklart i original utförande.
Jag har ju sabbat det hela genom att sätta dit genomförings gummin mellan hållaren och disken.
Men men diskarna håller en låg temp i alla fall.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Vad händer om man färgar filtret svart? Min gissning är att det inte funkar lika bra. Men man kanske kan använda sig av klädfärgningsmedel. Eller finns det helt enkelt svarta filtermatreal man kan använda?

Permalänk
Skäggig legend

GRYMT jädra snyggggggt!!! underbart med filtret osv. Dock är jag inte så stor blad det "blåa" partiet:P men en klar 10!! <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Filter

Antec 900=beauty :} Jag tycker om dina modifikationer. Vad gäller filter har jag hört att man kan använda sig av vanliga strumpbyxor :} Det jag befarar är att filter av olika slag skulle dämpa/minimera luft genomströmningen. För min del är det kylning som prioriteras :}
Keep up the good work :}

Mvh
Victor

Permalänk

Kommer luften igenom filtret lätt ?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk
Medlem

riktigt stilrent bravo

Permalänk

Satan vad snyggt du gjorde det!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Säger bara Fyfan va snyggt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vegawarrior
Antec 900=beauty :} Jag tycker om dina modifikationer. Vad gäller filter har jag hört att man kan använda sig av vanliga strumpbyxor :} Det jag befarar är att filter av olika slag skulle dämpa/minimera luft genomströmningen. För min del är det kylning som prioriteras :}
Keep up the good work :}

Mvh
Victor

Visst det hindrar självklart lite av flödet, men det var mer motstånd i original frontplåtarna
Nu har datorn ståt på i ca 3 dygn och det har spelats en del. Inget märkvärdigt men efter ett antal timmars spelande så ligger tempen runt 42 grader på cpu´n och i Idle ca 28 grader. Då står alla fläktar på low utom cpu fläktarna som spinner i ca 1800rpm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojjee
Vad händer om man färgar filtret svart? Min gissning är att det inte funkar lika bra. Men man kanske kan använda sig av klädfärgningsmedel. Eller finns det helt enkelt svarta filtermatreal man kan använda?

Kollade med min kamrat som inte trodde det fanns HEPA filter i svart, men jag återkommer i ärendet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danneman10
Kommer luften igenom filtret lätt ?

Det är samma typ av filter som sitter tex. i moderna dammsugare.
Och när jag provkörde utan filter så låg Idle tempen på ca 26 grader, och nu med filter så ca 28 grader. Ni får dra egna slutsatser men jag tycker det är värt ett par grader men ett rent chassie

Och tack alla ni för era possitiva inlägg.
Man blir ju faan lite rörd and fill with happenes hehe

Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk

En fråga ? hur gör du när du lackerar ditt chassi ? behöver tips ska med göra så ser fett nice ut ! en 10a !

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
En fråga ? hur gör du när du lackerar ditt chassi ? behöver tips ska med göra så ser fett nice ut ! en 10a !

Nu har ju jag lackad de lätta delarna. Alltså de delar som är helt olackade från början.
Jag plockade ur alla komponenter ur chassiet, samt att jag borrade ur alla nitar.
Sedan tvättade jag med färg thinner. Sen är det bara följa anvisningarna på sprayburken.
OBS ! Tänk på att täcka över sånt som inte skall bli färg på. Färgdammet yr rätt så skapligt.
Lägg på första lagret ganska så tunt (behöver inte vara helt täckande).
Vänta ett par minuter och lägg sedan på ett täckande lager.
Följ sedan anvisningen när det är dags att lägga på ett till. lägg på minst ett par täckande lager färg.
Avsluta sedan med klarlack så får du en hållbar yta.

Lycka till Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

låter skit lätt, är det bara vanlig grafitti burk eller? :s är sugen på att färga insidan på min p182, blir så sjukt snyggt

inget annat än 10 poäng för dig

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbrkungen
Inuti framför 200mm fläkten så sitter två små skruvar. Sen så är den ditknäppt med 6st plasthakar som du känner på insidan. Dessa är gjutna i plasten. De ända du inte kommer åt är 2 hakar i framkanten. Den ena av dessa lyckades jag ha av men den gick att limma tillbaka.

Hoppas det går bra.

Okej, antar att det går att skruva lite så att man får loss gallret som sitter över 200mm'arn? Har lackat "frontramen" och gallret på sidan, hade tänkt att ge mig på det gallret nu.

Tack

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

ok tack för tippset för å tysta hdd ska ta å göra det jag med

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

Stilrent och snyggt Full pott

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Lackjobbet ser sådär ut, tror mattsvart hade passat bättre.
I övrigt så är det en bra idé och det blev snyggt.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
låter skit lätt, är det bara vanlig grafitti burk eller? :s är sugen på att färga insidan på min p182, blir så sjukt snyggt

inget annat än 10 poäng för dig

Jepp det är vanlig blank svart och blank klarlack som jag köpt på färghandeln.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Okej, antar att det går att skruva lite så att man får loss gallret som sitter över 200mm'arn? Har lackat "frontramen" och gallret på sidan, hade tänkt att ge mig på det gallret nu.

Tack

200a:n sitter med 3 eller 5 små skruv som du kommer åt när du lossat toppen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziefle
ok tack för tippset för å tysta hdd ska ta å göra det jag med

var på lan i går lördag och jämförde med en kille som hade likadan fastsättning av hdd. Kan säga att det var ganska stor skillnad på ljudet från våra båda. Till min fördel...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Stilrent och snyggt Full pott

Tackar så mycket

Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

så "fälglack" från biltema duger? har nämligen en sån burk här hemma Om ja så lär det inte dröja tills ett galleri

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Lackjobbet ser sådär ut, tror mattsvart hade passat bättre.
I övrigt så är det en bra idé och det blev snyggt.

Läser du så får du svaret varför. Jag fick lacksläpp på moderkortsplåten för att jag var klantig och inte väntade 4 dygn som det stog på burken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
så "fälglack" från biltema duger? har nämligen en sån burk här hemma Om ja så lär det inte dröja tills ett galleri

Det borde det göra. Dessutom så är ju fälgfärg mer reptålig än vanlig.
Så lycka till

Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

tihii, ska testa lacka något litet(övre hårddiskrackets hårddiskhållare:D) för att se hur färgen blir osv

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3