Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk

Nu får ni årets dummaste fråga förmodligen men hur kan jag kolla/logga hur mina fps är när jag spelar???

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horace76c
Nu får ni årets dummaste fråga förmodligen men hur kan jag kolla/logga hur mina fps är när jag spelar???

Svaret fanns på förra sidan.

Consolen ( § ) - ta bort "§" och skriv:

/cg_drawfps 1

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Ok.. då tar jag och dummar ner mig lite till... "consolen"??? Tilläggsprogram eller??

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk
Medlem

Jag skrev som sagt på förra sidan hur man gör... konsollen måste du aktivera i Options och trycker sen ner knappen bredvid 1:an: " § ". Denna heter paragraf och är oftast standard till konsollen i de flesta spel...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Väldigt svårt att veta vad det kan vara för problem... Du kan behöva installera om spelet iaf, nya drivrutiner överhuvudtaget kan bli problem för de flesta spel. Ifall du installerar om, kom ihåg att SPARA din MP profil

Testat att installera om, men får bara att MP inte fungerar... har 169.35 Forcevare drivrutinen till mitt XFX GF 8800GTS...

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli lite för bra tror jag Blir kickad titt som tättfrån servrar, och har fått en permanent ban på en för anledning "aimbot", men det är just det att jag inte fuskar som är det roliga med det hela Sitter nu på deras forum och klagar (overclock3D) och ska släppa några Gameplay filmer för dom som bevisar att jag inte fuskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Nu börjar jag bli lite för bra tror jag Blir kickad titt som tättfrån servrar, och har fått en permanent ban på en för anledning "aimbot", men det är just det att jag inte fuskar som är det roliga med det hela Sitter nu på deras forum och klagar (overclock3D) och ska släppa några Gameplay filmer för dom som bevisar att jag inte fuskar

Fruktansvärt jobbigt när folk kastar ur sig anklagelser hur som helst.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Använder ni spelets inbyggda serverlista eller använder ni något annat program för att joina servrar? Jag tycker nämligen att spelets inbyggda serverlista inte är så bra.. (PC)

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Använder ni spelets inbyggda serverlista eller använder ni något annat program för att joina servrar? Jag tycker nämligen att spelets inbyggda serverlista inte är så bra.. (PC)

Måste hålla med dig, jag gillar inte den inbyggda heller

Jag har dock ett 20-tal favoriter med bra ping på det flesta. Brukar sällan köra på andra än dem

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Qtracker tycker jag fungerar bra.
http://www.qtracker.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Använder ni spelets inbyggda serverlista eller använder ni något annat program för att joina servrar? Jag tycker nämligen att spelets inbyggda serverlista inte är så bra.. (PC)

Jag har min "favorit" servrar som jag sen joinar från xfire eller genom "/connect ip"

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Medlem

Samma här. Har väl 10 servrar jag lirar på, orkar sälan gå in på någon annan. Xfire är sjukt bra. Det håller dessutom koll på vilka servrar du varit på senast om man glömmer lägga till nån härlig i favoriter.
Måste bara hitta lite vettiga PAM servrar. Har bara FFA servrar nu där folk lirar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåggan
Publiclir är ju alltid cp, i alla spel.. Med "clanreglerna" har du inte hitblip genom väggar osv. Och spawnkillad blir du bara om du kör på en överbefolkad server med respawn på.. Inte om du kör typ S&D.

----

Du som ville ha högre isntällningar.. går ändra i CFGn så man låser upp "high"-isntällningarna, kommer inte ihåg hur men jag läste det på www.callofduty.se/forum

Letade genom det forumet fast hittade inte vart man kan "låsa" upp high inställningarna. Du kanske vet vad det heter i config som man ska ändra, eller någon annan kanske vet?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

seta r_aalpha "0" //anti-aliasing transparency method (0=off 1=fast Dither 2=SuperSample)
seta r_aasamples "1" //antialiasing 1 to 16 (1=Off 16=Maximun)
seta r_altmodellightingupdate "0" //Alternate lighting method (0=Alternate 1=Normal) *needs restart
seta r_autopriority "1"//When the game is minimized automatically change to low priority (1=lowpriority 0=no)
seta r_cachemodellighting "1"//Cache for models lighting (0=no 1=Speedup)
seta r_cachesmodellighting "1"//Cache for statics models lighting (0=no 1=Speedup)
seta r_dephtprepass "1"//Dont know (0=Default 1=Speedup)
seta r_dephtprepassmodels "1"//Dont know (0=Default 1=Speedup)
seta r_detail "0"//Detailed Shaders(0=none 1=Activated)
seta r_displayRefresh "85 Hz"//Monitor Refresh (normally 60 Hz, 75 Hz, 100 Hz)
seta r_distortion "0"//Fire HeatHAze distortion (0=none 1=Activated)
seta r_dlightlimit "0"//Number of dinamic lightings (0 to 4 lights)
seta r_dof_enable "0"//Depth of Field (0=none 1=activated)
seta r_drawdecals "0"//Enable World decals render (0=none 1=activated)
seta r_drawsun "0"//Sun effects(0=none 1=activated)
seta r_drawwater "0"//Water animation(0=none 1=activated)
seta r_envmapexponent "0.05"//Reflection exponent (0.05 to 20)
seta r_envmapmaxintensity "0.01"//Reflection intensity based on glancing angle (0.01 to 2)
seta r_envmapminintensity "0"//Reflection intensity based on glancing angle (0 to 2)
seta r_envmapoverride "0"//Reflection intensity based on glancing angle (0=none 1=Override)
seta r_envmapspecular "0"//Environment Map specular lighting (0=none 1=activated)
seta r_envmapsunintensity "0"//Max sun specular on env materials (0=none to 4=full)
seta r_fastskin "1"//Cache Skin (0=none 1=activated)
seta r_floatz "1"//Floatz, DOF, Laser Sight effects, its needed dont disable (0=none 1=activated) *needs restart
seta r_glow_allowed "0"//Need to be activated for enable Glow (0=none 1=allow glow)
seta r_gpusync "0"//Improves mouse responde losing some FPS (0=none 1=adaptive 2=agressive)
seta r_lodbiasrigid "0"//Level of detail of static objects (-1000=better to 0=lowest)
seta r_lodbiasskinned "0"//Level of detail of skinned objects (-1000=better to 0=lowest)
seta r_lodscalerigid "4"//Level of detail of static objects (1=best to 4=worst)
seta r_lodscaleskinned "4"//Level of detail of skinned objects (1=best to 4=worst)
seta r_normal "1"//Allow Shaders to use normal maps (0=none 1=Activated)
seta r_mode "640x480"//Resolution
seta r_multiGPU "0"//Activate for use SLI or CrossFire (0=single GPU 1=two or more GPUs)
seta r_outdoor "1"//Prevent to snow to go indoors (0=Snow in my Home! 1=Default, prevented)
seta r_outdoorfeather "0"//Z-feathering for Outdoors, smothed grass, Smoke? (0 to infinite) error if disabled?
seta r_picmip "3"//Texture Quality (0=Extra to 3=Low)
seta r_picmip_bump "3"//Bump Maps Quality, for relieve textures (0=Extra to 3=Low)
seta r_picmip_spec "3"//Specular Map Quality, for lights (0=Extra to 3=Low)
seta r_picmip_water "0"//Water Quality (0=None 1=Normal)
seta r_picmip_manual "1"//Set to Manual the texture selection (0=Automatic 1=Manual)
seta r_rendererinuse "0"//0=Shader 2.0 // 1=Shader 3.0 // 2=Default
seta r_resamplescene "1"//Upscale the framebuffer with sharpen filter and color correction (0=none 1=enabled)
seta r_sun_from "0"//Set sun flares from dvars (0=none 1=activated Cheat?)
seta r_textfilteranisomax "16"//Anisotropic max Filtering you can choose(1=none 16=full anisotropic)
seta r_textfilteranisomin "1"//Anisotropic min Filtering you can choose (1=none 16=full anisotropic)
seta r_textfiltermipmode "3"//0=normal 1=Trilinear 2=Bilinear 3=Disable Mipmap
seta r_uselayeredmaterials "0"//0=none 1=Enable on Shader 3.0 videocard
seta r_vsync "0"// Enable Vsync (0=none 1=activated)

In the option menu you can only select "model quality" to "LOW" or "MEDIUM", you can change it manually from CFG file to setup it to VERYLOW or HIGHEST, but remember, when you enter to graphics options the name of the tweak will be missing, example:
NORMAL GAME OPTION: Model Quality: MEDIUM
TWEAKED GAME OPTION: Model Quality: MISSING

These are the commands to use:

(VERY LOW)
seta r_lodbiasrigid "0"//Level of detail of static objects (-1000=better to 0=lowest)
seta r_lodbiasskinned "0"//Level of detail of skinned objects (-1000=better to 0=lowest)
seta r_lodscalerigid "4"//Level of detail of static objects (1=best to 4=worst)
seta r_lodscaleskinned "4"//Level of detail of skinned objects (1=best to 4=worst)

(HIGHEST)
seta r_lodbiasrigid "-1000"//Level of detail of static objects (-1000=better to 0=lowest)
seta r_lodbiasskinned "-1000"//Level of detail of skinned objects (-1000=better to 0=lowest)
seta r_lodscalerigid "1"//Level of detail of static objects (1=best to 4=worst)
seta r_lodscaleskinned "1"//Level of detail of skinned objects (1=best to 4=worst)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på några "bra" servrar som kör custom maps helst inte allt för söndermoddat dock... Lirar en del på =(SC)= som är ganska bra men lite tunt med folk ganska ofta.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Titus^
Har nyss införskaffat CoD4 och hittat min favoritserver nämligen Vallentuna CoD4 1.4 version HC.

Någon mer som spelar där och vad nickar ni isf?

Brukar hoppa in och panga där ibland under nicket jagardaniel. Bara hojta till om du ser mig, så farlig är jag inte
Dessvärre har punkbuster börjat krångla för mig, och jag har ingen aning varför. Jag har aldrig gillat punkbuster, alltid är något fel.

Permalänk
Medlem

Tackar kalle anka för tweaken men behöver hjälp med hur de ska skrivas in:P någon som orkar gör en precis guide hur man skriver in tweaksen och vad är CFG?

mvh tenggren

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit det säkert 4 ggr redan i denna tråd, sök nästa gång...

CFG är fortkortat för config (antar jag...).
Du trycker på " § " och sedan skriver du "/xxxxx" (xxxxx = kommandot du vill skriva...)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Vilka settings????

Jag har följande system:

2,8 ghz cpu (ej dual core)
2048 Mb ram
Gfx Geforce 7600 GS 512 mb Overclocked
Windows XP

Frågan är: Vilka setting rekommenderar ni på denna setup??

Tacksam för svar!

Visa signatur

Asus moderkort, 2x 2.8 Ghz Intel pentium 4 processorer, Nvidia 7600 GS 512 Mb OC, 2 gb ram, Externt Usb Tascam Ljudkort

Permalänk

en p4?,

typ 1024 o allt förutom aa o af på så flyter det nog bra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Hitmanslim, testa demot vetja!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
en p4?,

typ 1024 o allt förutom aa o af på så flyter det nog bra

AF??? AA????

Visa signatur

Asus moderkort, 2x 2.8 Ghz Intel pentium 4 processorer, Nvidia 7600 GS 512 Mb OC, 2 gb ram, Externt Usb Tascam Ljudkort

Permalänk
Medlem

Min brorsa har problem med multiplayer i detta spel, det hänger sig direkt när man kommer in till huvudmenyn alternativt att man kan röra på musen men att det hackar väldigt mycket. I singleplayer fungerar det dock kanon.

Datorn klarar minimumkraven utan problem (2 gb ram, amd 64 3500+, 7600gt), grafikkortets drivrutiner är de senaste samt att spelet är uppdaterat till senaste version. Någon som har någon idé om vad som är fel?

Permalänk
Medlem

alla som tycker att det är grötit på servrarna kan ju prova att spela pcw. public är inte roligt i något online spel ....

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
alla som tycker att det är grötit på servrarna kan ju prova att spela pcw. public är inte roligt i något online spel ....

Är det IRC som gäller när man ska hitta PCW?

mvh

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Inaktiv

drar upp tråden och frågar:

Finns det servrar utan granater?
Finns det någon härlig "klan" här på SWEC

isf köper jag spelet

Permalänk
Medlem

Är det några som är sugna på att dra ihop en klan lite halvseriöst dvs spela på kvällen osv.. är verkligen inte erfaren i klanspel i CoD4 men skillnivå så skulle jag väl säga medium-high, eller något sådant så undrar bara om några är sugna... Omöjligt att hitta något som ny spelare...

Permalänk
Medlem

Sparas ens rank på datorn och inte online?
Det var ett tag sen jag körde men upptäckte att jag en private nu? o.O

*Edit*
Finns det nått spelläge där man har ett liv eller liknande?

Jag tycker mycket om Rainbow 6 Vegas team deatmatch, som sagt finns det nått liknande i CoD 4?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

yes Finns team deathmach i COD4 med.

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Sparas ens rank på datorn och inte online?
Det var ett tag sen jag körde men upptäckte att jag en private nu? o.O

Profilen sparas i Call of Duty 4 mappen (antagligen C/Program/Activision/Call of duty 4 etc...)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag tycker mycket om Rainbow 6 Vegas team deatmatch, som sagt finns det nått liknande i CoD 4?

Ja, detta spelläge kallas Free-for-all. Själv hatar jag det ^_^

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE