PS3 & TVersity "Unable to connect to server"..

Permalänk
Medlem

PS3 & TVersity "Unable to connect to server"..

.. Detta är ett problem jag ständigt handskas med. Jag har googlat en massa forum för att hitta en lösning på detta problem men inte hittat något som hjälper.

Jag har kollat allt som har med brandvägg, virusprog. (avast) och router att göra. Och detta är precis som det ska vara. 'TVersity Media Server' och 'MediaServer' är tillåten i M$ Brandvägg. Port 41952 är öppen på min D-Link DGL-4300. Har föjlt guiden på Portforward Länk . Har även kollat att "Enable Multicast Streams" och "Enable UPnP" är ibockad.

Jag har även gjort 'Kör...' Services.msc - och kollat att TVersity Media Server öppnas automatiskt och även att detta görs med mitt inloggingsnamn samt lösenord. Jag har kört "MediaServer -debug" utan resultat (händer inget.) Jag har startat om datorn otaliga ggr utan resultat. Jag har även varit i 'regedit' HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TVersity\Media Server\BASEURL och ändrat http://localhost:41952 till http://127.0.0.1:41952 och även detta utan resultat. (är nu tillbaka ändrat till http://localhost:41952)

När jag strular omkring på det här viset funkar inget. Jag försöker med att starta TVersity Media Server flera ggr och den ger mig "Unable to connect to the server..." till slut får jag det att fungera! Vet inte om det är för att jag tröttar ut datorn? :/ Men sen när jag väl startar om datorn så är det samma visa igen. Kan få sitta en timme och trycka "Start Sharing" och till slut så funkar det.

Varför detta krångel? Jag har gjort vad alla olika typer av guider säger att jag ska göra. Finns det någon annan som lider av samma problem?

Jag hade tidigare Windows Vista Ultimate men formaterade i förrgår till Windows XP Professional SP2 (hade samma prob under Vista.)

Firmware på PS3 är v2.30

TVersity v0.9.11.4

Allt annat är "Up to date"

MVH / En som i detta nu sitter och lyssnar på musik på PS3 via TVersity.

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk

Jag har tyvärr ingen lösning men jag vill gärna ha hjälp jag med. Dock är jag lite osäker på om du menar att du inte kan starta Servern på datorn eller om det är att du inte kommer åt den via PS3, för jag har det senare problemet och jag har i princip gjort allt du skriver, med undantag för registerändringen.

Permalänk
Medlem

verkar vara svårt med TVersity, är jag den enda som finner Windows Media player funka perfekt som media server

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Skumt, kör också med Vista Ultimate och Avast och för mig fungerar det utan problem. Behövde inte ställa in något i routern och gav både tversity och mediaserver total nätåtkomst med brandväggen, i mitt fall Comodo. Dock har jag lite problem med att den inte alltid startar upp av sig själv men det löser sig när jag startar servern genom tversity.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite;

Jag får konstant DLNA error 400 och hittar därmed inga filer. Har letat som en tok i veckor efter en lösning. Hade en 60gb förut som fungerade kanon, hade då en annan router, kan vara denna som inte vill? En netgear wgr614

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Lånar tråden lite;

Jag får konstant DLNA error 400 och hittar därmed inga filer. Har letat som en tok i veckor efter en lösning. Hade en 60gb förut som fungerade kanon, hade då en annan router, kan vara denna som inte vill? En netgear wgr614

Jag har en Netgear WGR614v6 och jag kör Windows Media Player 11 <-> PS3 trådlöst utan problem (förutom att de såklart inte går att streama HD).

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Okej, men jag har inte wmp11 o kan heller inte installera det av vissa skäl:P

Så en lösning till mitt tversity problem eller något annat program som gör det lika bra är intressant.

Får DLNA error 400 konstant och hittar inga filer. Men hittar ingen lösning trots googlande! :/

Permalänk
Medlem

använd HFS i ställe. Kan du spola med

Visa signatur

^^^
@¿@
o