World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
hopp där vart man gkickad så nu blir de till o starta en egen liten guild med en polare (inget seriöst...)

Vad tycker ni guilden ska heta? vi har kommit på nåra förslag (med viss hjälp av kära google)

Pokes Badgers with Spoons

Mr Ballz

Cupcake Bunnies of Doom

Dead Kittie Clan

Furious Napkins..

I Just Work Here

Sap it before you tap it

Jag hade en guild när jag lirade som hette Pingstkyrkans vänner

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Yes we take candle

Permalänk
Medlem

Min förra horde guild hette "Owlsecks wih tAllniance plx"
Sedan fanns det ju förståss en guild som hette "Horde i magen"

Permalänk

många bra förslag! jag har dock kommit på två nya som det lutar åt just nu, antigen <LGF UBRS... nvm AB, lolz> eller <RUUNwwwwwsd>

Beslutsångest

EDIT: Suck fler <Luke I'm your father>, <I PVP'd my pants>, <AFK PLAYING MINESWEEPER>

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

en polare till mig hade en guild som hette: <LFM BT NVM AB LOL>

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

<LVL 100 here we come>

<Isn't this Tetris>

<Only girls in this giuld>

Permalänk
Medlem

<I drop Epix>

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Såg nån härom dagen i ett guild som hette Booty Bay Bandits. Det tyckte jag var ett ganska bra namn. Fast kanske inte lika "crazy" som en del andra förslag.

Appropå den nya Arena säsongen, som någon citerade nyheter om högre upp, så skriver Drysc följande:

"Just to sum up, when Season 4 begins:

Season 1 honor set: Removed

Season 2 arena set: Moved to honor, no rating requirement

Season 3 non-set honor items: Staying
Season 3 arena set: Arena rating and cost requirements lowered"

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html;jsessionid=0532...

Om jag förstått det rätt så kommer alltså Gladiator´s försvinna och ersättas av Merciless Gladiator´s. Men jag har tre frågor:

1. Kommer dessa kosta lika mycket Honor som S1 gör nu?
2. Har någon hört när Season 4 börjar?
3. Vilka är dessa "Season 3 non-set honor items"?

Jag undrar eftersom jag bestämde mig för att följa ett råd jag fick tidigare, att grinda Honor och köpa pvp rewards istället för att spendera massa pengar i AH.

Permalänk

1. Ja det kommer dom göra.
2. Inget bekfrätat från blizzard än, endast spelares spekulationer som ska tas med en stor nypa salt.
3. Det menas med vindicator prylarna, dvs boots, belt, bracer, neck, ring.

Men farma inte honor till set skiten, skaffa just non-set grejerna först och eventuellt vapen. Kör arena för set bitarna, dvs vengefull eller bunkra arena poäng till s4.
S1 är värdelöst förutom när du snabbt vill komplettera ditt set för att få 4 delars setbonus så snabbt som möjligt. Annars kan du ju göra långsikts planering och skaffa 75k honor och köpa alla non-set grejer i s4 istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
1. Ja det kommer dom göra.
2. Inget bekfrätat från blizzard än, endast spelares spekulationer som ska tas med en stor nypa salt.
3. Det menas med vindicator prylarna, dvs boots, belt, bracer, neck, ring.

Men farma inte honor till set skiten, skaffa just non-set grejerna först och eventuellt vapen. Kör arena för set bitarna, dvs vengefull eller bunkra arena poäng till s4.
S1 är värdelöst förutom när du snabbt vill komplettera ditt set för att få 4 delars setbonus så snabbt som möjligt. Annars kan du ju göra långsikts planering och skaffa 75k honor och köpa alla non-set grejer i s4 istället.

Ok, tack för svaren.

Min plan är att de kommande veckorna farma Honor och sen börja med att köpa S2 vapen till mina två lvl 70s. Sen blir det Vindicator items så långt Honor-poängen räcker. För jag kommer inte orka dra igång ett Arean team, utan nöjer mig med lite casual solo pvp. S2 och S3 honor items kommer ändå bli en enorm uppgradering mot den blåa skräp jag har nu.

Permalänk
Medlem

Har börjat geara min resto drulle nu och undrar vad som krävs för att heala kara/heroics. Har 6.2k hp, 6.8kmana, 1054+heal 114mp5 atm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Har börjat geara min resto drulle nu och undrar vad som krävs för att heala kara/heroics. Har 6.2k hp, 6.8kmana, 1054+heal 114mp5 atm.

Det kommer du inte långt med. Ska du geara så föreslår jag att du afkar lite i BGs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Det kommer du inte långt med. Ska du geara så föreslår jag att du afkar lite i BGs.

Du har inga riktlinjer så jag vet på ett ungefär?

Permalänk
Medlem

Med en hyffsad tank kan du klara av de enkla heroicsen utan problem. Sen karazhan kan du också börja med.
dina stats är bra att börja med. men måste utvecklas för att klara dem värre heroicsen. samt du måste skaffa mer mana. skicka en armoryprofil så kan jag ge dig mer konstruktiv kritik.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Med en hyffsad tank kan du klara av de enkla heroicsen utan problem. Sen karazhan kan du också börja med.
dina stats är bra att börja med. men måste utvecklas för att klara dem värre heroicsen. samt du måste skaffa mer mana. skicka en armoryprofil så kan jag ge dig mer konstruktiv kritik.

Tack för ett mer utförligt svar
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Sylvanas&n=Gust...

Där har du min profil på armory.

Permalänk

Min druid har 1549 healing 159 mp5 while casting. Klarar att duoheala karazhan samt soloheala alla heroics med det. Har iofs 9485 mana, ganska stor skillnad, men då du har 355 spirit och jag har 177 (med mark) så ger innervate mycket mer för dig. Mycket mer är väl att ta i, men mer får du helt klart. Ett hett tips är ju att byta ut ditt bälte mot nåt annat, raw healing är inte bra. (http://wowhead.com/?item=28398 är en stor uppgradering för dig, droppar i Arcatraz)

Permalänk
Medlem

Brukar ni ha eran main parkerad i närheten när ni questar med era alts? Jag brukar ha det så att jag kan hämnas när jag blir gankad och idag hände det en lustig grej: Jag questade med min 25 hunter när en "Level ??" priest kom och dödade mig, jag loggade omedelbart ut (20 långa sekunder) och loggade in på min 70 rogue och tog upp jakten. Hittade priesten som bara var 50 och dödade den, eftersom det var väldigt nära en spirit healer passade jag på att döde den igen när den spawnade.

Efter detta loggade han in på ett annat konto och whispade till mig att jag måste vara stolt som lyckades döda en level 50 och att jag skulle skryta för mina kompisar osv. När han fick klart för sig att jag var samma person som han nyss hade gankat blev det tyst. Jag tycker det var en riktig fjant som gnällde när han fick tillbaka på exakt samma sätt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Brukar ni ha eran main parkerad i närheten när ni questar med era alts? Jag brukar ha det så att jag kan hämnas när jag blir gankad och idag hände det en lustig grej: Jag questade med min 25 hunter när en "Level ??" priest kom och dödade mig, jag loggade omedelbart ut (20 långa sekunder) och loggade in på min 70 rogue och tog upp jakten. Hittade priesten som bara var 50 och dödade den, eftersom det var väldigt nära en spirit healer passade jag på att döde den igen när den spawnade.

Efter detta loggade han in på ett annat konto och whispade till mig att jag måste vara stolt som lyckades döda en level 50 och att jag skulle skryta för mina kompisar osv. När han fick klart för sig att jag var samma person som han nyss hade gankat blev det tyst. Jag tycker det var en riktig fjant som gnällde när han fick tillbaka på exakt samma sätt.

Klart man har sin main i samma zon som sin alt när man levlar. Fast, jag brukar inte bara ganka han som gankade mig. Jag brukar gå lös på alla låglevlade i den zonen.

Permalänk
Medlem

Om du har lusten att lära dig lite mer kan du alltid läsa den här tråden på Elitist Jerks:
http://elitistjerks.com/f31/t17783-druid_raiding_tree/

Även här finns en del snaskig information för den som orkar leta:
http://druid.wikispaces.com/

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Klart man har sin main i samma zon som sin alt när man levlar. Fast, jag brukar inte bara ganka han som gankade mig. Jag brukar gå lös på alla låglevlade i den zonen.

Hehe, ja några lowbies kan ju slinka med i bara farten.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Tips på några setup:er för en MS warrior i 3vs3 ?
Rating 1600-1800.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Tips på några setup:er för en MS warrior i 3vs3 ?
Rating 1600-1800.

rogue+ resto druid
ret pala + resto druid
warlock + resto druid
enhancement shaman + resto druid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
rogue+ resto druid
ret pala + resto druid
warlock + resto druid
enhancement shaman + resto druid

Paladin, warrior & rogue > Rogue, druid, warrior.

Bara att det finns inte många som kan spela pala, warr, rogue.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Paladin, warrior & rogue > Rogue, druid, warrior.

Bara att det finns inte många som kan spela pala, warr, rogue.

sant, kunde göra listan mycket lång men warrior generellt funkar ju rätt bra tillsammans med random healer så han kan få puckla på en stund

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
sant, kunde göra listan mycket lång men warrior generellt funkar ju rätt bra tillsammans med random healer så han kan få puckla på en stund

Jo, fast ska man högt så bör man köra dubbelmelee (warrior & druid / paladin) med antingen retri pala, rogue eller enh. shaman. Kör man med retripaladin så bör druid vara bättre att ha som healer. (Då man fortfarande har BoF)

Permalänk
Avstängd

Tjo!

Tänkte annonsera lite här.
Tänkte höra om det finns nån som lirar på Dentarg Alliance, som vill köra lite MC, Onyxia BWL och ZG?
Bara för skosjsskull, har startat en gille jag och frugan bara, som ska lira lite casual raida och få dom gammla fina setten med skojiga bonusar.

Allt kommer abra att rollas för, DKP känns lite onödigt.
Attunments är lätta att fixa sjökv, och går toksanbbt i grupp,

Vi hjälper självfallet till att boosta er om ni inte har leveln inne heller, Holypriest och Frostmage at your service.

Bara att skicka ett mail till Lipsmacker på Dentarg

Permalänk
Medlem

Tjenare

Har inte spelat WoW på ett tag nu och har under tiden formaterat min dator. Nu när jag loggade in igen så var prestandan extremt dålig. Kommer ihåg att det blev lite segare i 2.4 (lite segare varje patch -.- ) men inte att det blev så här segt. Har terrain distance på lägsta, ingen anistropiskt filtrering och två andra grafik options på lägsta men det är fortfarande segt var man än går. Shattrath var ju helt klart spelbart för ett tag sen men nu är det riktigt segt. Det kanske är något skumt med senare drivrutinen för Nvidia kort eller gågot?

Förstår inte hur Blizzard kan ha sabbat prestandan så hemskt de senaste patcharna. Speciellt den patchen för ett tag sen där de la till stöd för dubbla kärnor. Då sjönk min FPS med kanske 20 var jag än befann mig. Det tråkiga är att det blev totalt kaos på forumen och alla var verkligen upprörda men Blizzard bara teg och väntade tills ilskan hade lagt sig, de förlorar nästan inge spelar ändå. Riktigt irriterande.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Min gamla helsvenska guild ska starta upp igen och vi försöker hitta en server att spela på. Mycket svenskar, lite pve guilder som kommit långt i BT/hyjal/sunwell och en någorlunda bra battleground.

Nån som har några förslag? Vi har tänkt på shattered halls.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Vek'Nilash kanske.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Tjo!

Tänkte annonsera lite här.
Tänkte höra om det finns nån som lirar på Dentarg Alliance, som vill köra lite MC, Onyxia BWL och ZG?
Bara för skosjsskull, har startat en gille jag och frugan bara, som ska lira lite casual raida och få dom gammla fina setten med skojiga bonusar.

Allt kommer abra att rollas för, DKP känns lite onödigt.
Attunments är lätta att fixa sjökv, och går toksanbbt i grupp,

Vi hjälper självfallet till att boosta er om ni inte har leveln inne heller, Holypriest och Frostmage at your service.

Bara att skicka ett mail till Lipsmacker på Dentarg

Man kan 4 manna hela MC upp till Majordomo.

Det gjorde jag å ett par polare.
Vi körde rogue, resto druid, MS warrior (som tankade med 2 hands) å SL/SL warlock.

Vi har iofs inte provat att köra Majordomo då ingen av oss orkade / hade klarat questarna för att kunna släcka runorna.