Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
shelter, kass fps?? Med din dator? Wtf? Måste väl vara ditt ATI grafikkort isf.
Betan flöt kanon för mig, typ 50fps average nu den sista veckan, i vista.

Naturligvis är det grafikkortet.. drar jag ner på distance o bloom blir det mkt bättre men jag kör allt maxat utom shadows och AA som är avslaget . Det är så grymt snyggt så jag kan lida med lite låg FPS.
Det är ju inte så illa att det inte går att spela.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

lvl 24 nu, synd att de måste ta ner servrarna i 2 timmar för underhåll bara en dag efter release =/ lite löjligt

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Underbart spel!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
lvl 24 nu, synd att de måste ta ner servrarna i 2 timmar för underhåll bara en dag efter release =/ lite löjligt

ahh, I think your in-game name is Saga, hehe. (EDIT: epic fail, men jag försökte iaf ^^)

Totallt älskar spelet, level 19 men knappt 2k kvar till 20 så då får jag se den stora världen.

Conq. kör jag, speccar mig mot DW all the way, sugen på att se om den är viable i pvp, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

spelet är optimerat för nvidia så det är nog graffet då.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Tycker om det mer och mer iallafall men nu får man vänta 2 timmar.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Mm bloom halverar min FPS ungefär. Kör med allt på max, utan skuggor samt bloom.

Permalänk
Medlem

Alla Fury spelare.
Vi har dragit igång ett litet guild nu.
Jag(rullarn ingame), Cleesox och dunderMAX.
Brass Knuckles, namnet är dock temporärt så de kommer troligen till att ändras när vi drar igång ännu mer serilöst

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Alla Fury spelare.
Vi har dragit igång ett litet guild nu.
Jag(rullarn ingame), Cleesox och dunderMAX.
Brass Knuckles, namnet är dock temporärt så de kommer troligen till att ändras när vi drar igång ännu mer serilöst

spara en plats åt mig i guilden får dock inte spelet förens på freda.

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
6gb är typ meningslöst Spelet använder inte 6gb
Jag menar den unloadar ju texturer du inte använder längre.
shelter, kass fps?? Med din dator? Wtf? Måste väl vara ditt ATI grafikkort isf.
Betan flöt kanon för mig, typ 50fps average nu den sista veckan, i vista.

Det är inte meningslöst i vista. Vista använder nämligen ett system som pre-cashar saker du använder ofta in i RAMen. Dvs när du laddar en area så kan det gå ohyggligt mycket snabbare ibland med mer RAM.

Det är inget fel på ati kort även om folk gärna tycker det. Har aldrig haft problem med nåt av mina ati kort. Kör ALLT på max med bra fps med HD3870 crossfire. Flyter som smör.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga, AoC är ett av de snyggaste spelen jag sett på en PC. Detaljerna är otroliga.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

När är klienten nåbar för oss som inte har EA utan bara pre-release? Jobbigt om man måste sitta och installera skiten den 20:e. Man vill ju bara vara good to go då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag måste säga, AoC är ett av de snyggaste spelen jag sett på en PC. Detaljerna är otroliga.

Smakfulla detaljer framför allt. Allt passar verkligen in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoid84
En fråga om Ventrilo, hur ser man vilken ip man har, så jag kan ge den till brossan? Btw spelet är riktigt nice, lvl 13 Conq nu

http://www.ventrilo.com/myip.php

Han bli lvl 18 precis innan servern gick ner för en 2 timmars maintenance. Mycket underhållande lir

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
När är klienten nåbar för oss som inte har EA utan bara pre-release? Jobbigt om man måste sitta och installera skiten den 20:e. Man vill ju bara vara good to go då!

den 20:e?? vi i europa får la inte börja spela förens den 23:e? eller?

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDawg
den 20:e?? vi i europa får la inte börja spela förens den 23:e? eller?

Nä de ändrade det. 20de för alla nu. Det var det jag hörde sist tror jag
Fast jag kanske minns fel. gällde det bara early access?

Permalänk
Medlem

Nu har man kämpat som en gnu att få sonen att lägga sig.Och äntligen somna han in.Gav han välling och drömde mig bort i det underbara liret AOC och bara längta att få lira.

Kokte mig då en kopp kaffe och bara tänkte på AOC,skulle precis köra igång Conan men nu får jag vänta 2 timmar,fan vad skönt livet är ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unholy
Nä de ändrade det. 20de för alla nu.

Fel, de ändrade EA, innan var det 20-23 för oss nu är det 17-23. Release-datum är densamma (17-20 för US btw).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Fel, de ändrade EA, innan var det 20-23 för oss nu är det 17-23. Release-datum är densamma (17-20 för US btw).

ja just det så var det. blande ihop EA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Fel, de ändrade EA, innan var det 20-23 för oss nu är det 17-23. Release-datum är densamma (17-20 för US btw).

öppnar dom inte servrarna för ''normalt'' folk förens den 23:e lr är det bara så att man måste fixa speltid?

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78

Kokte mig då en kopp kaffe och bara tänkte på AOC,skulle precis köra igång Conan men nu får jag vänta 2 timmar,fan vad skönt livet är ibland

Ja, crom verkar ju inte gilla dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDawg
öppnar dom inte servrarna för ''normalt'' folk förens den 23:e lr är det bara så att man måste fixa speltid?

Förstår inte frågan. Men den 23:de är det man börjar spela "retail" med DX10, och det är även då de som inte har EA kan spela.
Hoppas att det gav svar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Förstår inte frågan. Men den 23:de är det man börjar spela "retail" med DX10, och det är även då de som inte har EA kan spela.
Hoppas att det gav svar?

sry om jag inte uttryckte mig ordentligt men ditt svar duger gott och väl

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Förstår inte frågan. Men den 23:de är det man börjar spela "retail" med DX10, och det är även då de som inte har EA kan spela.
Hoppas att det gav svar?

Säger du att dx10 inte funkar fast jag har clickat i det just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unholy
Ja, crom verkar ju inte gilla dig.

Gillar Crom någon överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Gillar Crom någon överhuvudtaget?

Nej, men vissa får extra mycket jinx av honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unholy
Säger du att dx10 inte funkar fast jag har clickat i det just nu?

Ganska säker på att det inte funkar, nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Ganska säker på att det inte funkar, nej.

måste man instalera om conan sen när dom släpper dx10 då?

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDawg
måste man instalera om conan sen när dom släpper dx10 då?

Vad jag har sett så finns det inget officiellt angående det, men jag hoppas det iaf!
Man vill ju inte installera om "skiten"(<3 AoC)...

Permalänk
Medlem

Är det 22:00 som dom kör igång igen eller?Denna jäkla tidszonen gör mig förvirrad