Permalänk
Medlem

För oss som har ett liv vid sidan av spelet hinner man njuta lite innan det kommer mer end game content. Hardcore-lirandet slutande man med sisådär 5 år sedan. Det höll bara om man var arbetslös, eller skolkade skolan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Finns ju end-game instancer?
Kyllikki’s Crypt, Yakhmar’s Cave, The Dragon’s Lair, Black Ring Citadel.

Sen om dom fungerar är en annan sak.

De fyra är raids och dom fungerar förmodligen inte och om dom gör det lär dom inte ha loot.

Det finns annars två level 80 instanser, Atzel's Fortress och Onyx Chamber.
Dom två fungerar väl tillfredställande med ett enda "litet" problem.
Det finns ingen loot överhuvudtaget.

Somsagt visst finns det saker att göra på level 80 men ingen av sakerna fungerar som dom ska.
Dvs pvp, crafting och instanser.

Har ett spel utvecklats i över 5 år så tycker man ju att dom kunde haft EN fungerande instans åtminstone speciellt om man levlar så fort som man faktiskt gör i AoC.
Men jag antar att detta är för mycket begärt.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
De fyra är raids och dom fungerar förmodligen inte och om dom gör det lär dom inte ha loot.

Det finns annars två level 80 instanser, Atzel's Fortress och Onyx Chamber.
Dom två fungerar väl tillfredställande med ett enda "litet" problem.
Det finns ingen loot överhuvudtaget.

Somsagt visst finns det saker att göra på level 80 men ingen av sakerna fungerar som dom ska.
Dvs pvp, crafting och instanser.

Har ett spel utvecklats i över 5 år så tycker man ju att dom kunde haft EN fungerande instans åtminstone speciellt om man levlar så fort som man faktiskt gör i AoC.
Men jag antar att detta är för mycket begärt.

Detta är tagit Direkt ifrån funcoms Developer Announcements forum posten kom upp idag...

Update on the end game PvE content
Hello good folks.

There is a bit of misunderstanding in a couple of threads on this forum, so I wanted to give you this minor update on what’s in there.

In addition to the updated loot that Athelan was talking about in another post the other day (http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=49917) , we have raid dungeons in our game with loot to match the effort. Kyllikki’s Crypt, Yakhmar’s Cave and The Dragon’s Lair are all awaiting visitors.
After that, when you feel ready, the massive Black Ring Citadel bids you welcome.

If a smaller group is more your kind of thing, a group dungeon like Atzel’s Fortress might be the thing for you. There are many secrets to be found in the fortress’ corridors.

Currently there is a bug in the loot code, to be specific: 100% chance of a drop wasn’t always 100% certain.

It’s also worth mentioning that there are some problems with the view distances in dungeons. Fixes for both these issues are on its way out to you.

With this said, I hope you enjoy what the PvE end game in Age of Conan has to offer.
__________________
Eirik 'Drauge' M.
Raid Scripter
Age of Conan

Där finns det att göra om du kan skrapa ihop 24 st lvl 80 så är det bara ut och raida mer er...

Permalänk
Medlem

Hehe, ingen risk än på ett tag o få ihop 24st lvl 80. Har uppdaterat lite på guilden som det finns tråd om här. Ni som är sugna på o joina den säg till.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=s-rl3RPC_Mw&eurl=

Haha!

Edit: Jag joinar kanske, NukeHenk. Kontaktar Demarco eller Aven, om jag bestämt mig för att gå med. Beror på polarn. Båda kontakterna är väl svenskar?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
http://www.youtube.com/watch?v=s-rl3RPC_Mw&eurl=

Haha!

Edit: Jag joinar kanske, NukeHenk. Kontaktar Demarco eller Aven, om jag bestämt mig öfr att gå med. Beror på polarn.

Haha, fan vad fult.

Jag joinar nog också er guild om det går, Nuke.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man inte skapa raids för närvarande. So much for end-game...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

Hahaha, körde Arenen i noble district igår, herregud va buggits, men fruktansvärt kul.
PvP område, så fullständigt krig sammatidigt som bossarna kommer flödandes

Ett hett tips som er som skall göra den, var iallfall 3-4st, 1-2st får stå och vakta questgivern då om nån pratar med han, buggar han ur vissa bossar så dom försvinner.

Pict Chief är speciellt lurig, han är osynlig, vilket dock löses lätt med en necros pets eller liknande.
Han har tonvis med HP, och tonvis med stuns och knockback, dock helt klar soloable med en 52 HoX

Hittade en hysteriskt rolig bugg också.
Hade en lvl 33 assasin som jagade oss konstant, när jag fick kål på denna med fatality, dvs högg av armar och huvud, och hon ressade upp, saknade hon fortfarande sagda delar!

Permalänk
Medlem

Hehe, fatality-buggar händer rätt ofta. Vaknade till liv helt blå och nedfryst igår, blev dödad av en necro.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Tydligen kan man inte skapa raids för närvarande. So much for end-game...

De ska visst gå att skapa raid grupper, ledaren för grupp 1, ska bjuda in ledaren för grupp 2 och sen ledaren för grupp 3 och så vidare för att skapa en raid grupp...

läste om det på Funcoms forum härom dagen...

Permalänk
Medlem

Mycket intressant på gång, läs vad game directorn har skrivit på officiella forumet om vad de sysslar med just nu:

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=31101

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Mycket intressant på gång, läs vad game directorn har skrivit på officiella forumet om vad de sysslar med just nu:

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=31101

Måste säga..de har koll på vad som behövs!

Tummen upp till Funcom!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Mycket intressant på gång, läs vad game directorn har skrivit på officiella forumet om vad de sysslar med just nu:

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=31101

Ser mycket bra ut det där, faktiskt!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Många saker som failar med det han skriver imo.

An added system of consequence to “ganking”. (Killing much-much lower level players).
Lowbiesarna kanske ska lära sig att när en high level kommer så tar han det han vill ha och lowbien får vänta.
Jag menar ska jag döda björnar för rough leather då ska lowbiesarna respektera det och låta mig döda tills jag är klar, respekterar dom inte detta dödar jag dom.
Might is right.

PvP gear.
Det säger allt, PvP gearen fick wow att faila, visst det funkade väl "ok" i början men sen när dom släppte allt fritt att köpa för honor då blev allt skit bara.
Casual vänligt skit som vanligt.

Sen att dom fokuserar på att lägga till massa jävla 30-50 junk istället för att fixa faktumet att det inte finns något ALLS att göra på lvl80 är ett jävla skämt, eller dom kanske tror att folk tycker att det är underhållande att köra instanser utan att få något för det.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Hur ska man annars få gear i ett spel som har fokus på PvP?
Orka skit PvE skriptade dator motståndare...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Antingen kan du crafta din gear eller pve.
Eller om man absolut tvunget måste ha ett system där man kan få genom pvp så ska det fan vara svårt och tidskrävande.
Kör dom ett system där man får köpa för honor eller arena poäng då är det fail direkt.
Förloraren ska fan inget ha.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hur ska man annars få gear i ett spel som har fokus på PvP?
Orka skit PvE skriptade dator motståndare...

s-rl3RPC_Mw

HAHAHHA ÅH GUD ... ÅRETS VIDEO!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Antingen kan du crafta din gear eller pve.
Eller om man absolut tvunget måste ha ett system där man kan få genom pvp så ska det fan vara svårt och tidskrävande.
Kör dom ett system där man får köpa för honor eller arena poäng då är det fail direkt.
Förloraren ska fan inget ha.

Det ska såklart inte vara lika enkelt som det är i wow nu...

Kanske något som det hade innan med Rank systemet.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Det ska såklart inte vara lika enkelt som det är i wow nu...

Kanske något som det hade innan med Rank systemet.

Ja det vore bra, det kräver effort.

Fast allra helst hade jag sett att AoC evolvade till en korsning mellan EQ och WoW med helt fri pvp överallt helt utan konsekvenser.
Det vore fan det ultimata mmot imo.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
An added system of consequence to “ganking”. (Killing much-much lower level players).
Lowbiesarna kanske ska lära sig att när en high level kommer så tar han det han vill ha och lowbien får vänta.
Jag menar ska jag döda björnar för rough leather då ska lowbiesarna respektera det och låta mig döda tills jag är klar, respekterar dom inte detta dödar jag dom.
Might is right.

Jag håller med dig till viss del. Ska du döda björnar och är större och farligare, och den spelaren med lägre level försöker ninja dem före dig eller något, varsågod och nita honom. Missförstå mig inte, jag gillar idén med att man ska vara på sin vakt och kunna nita någon som gör något idiotiskt eller är ivägen, men jag gillar inte att systematiskt corpsecampa och förstöra för andra spelare. Det är helt okej ifall den andra spelaren kan fajtas tillbaka, men så är det inte i praktiken för tillfället (kanske när alla är lvl80) eftersom det är stora levelskillnader.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Ja det vore bra, det kräver effort.

Fast allra helst hade jag sett att AoC evolvade till en korsning mellan EQ och WoW med helt fri pvp överallt helt utan konsekvenser.
Det vore fan det ultimata mmot imo.

Jag ser inte varför det ena måste utesluta det andra. Fri pvp och någon arenavariant för någon som vill hobbyslåss lite.

Det är klart att det ska krävas jobb för att komma någonstans, men det måste vara möjligt att kunna ta sig någonstans ensam också och inte behöva ha organiserade raider som kräver 25-40 personer inolverade och ett himla massa runtomkring för att kunna få någon gear. Jag spelar gärna i lag, men jag vill inte behöva lägga ned massor med tid på att organisera det. Den tiden vill jag lägga på att jobba mot målet istället. Det är åtminstonde min åsikt.

Permalänk
Medlem

Det är där crafting kommer in i bilden, jag anser att man ska kunna crafta bra föremål MEN det ska inte vara som i spelet med den sämsta craftingen genom tiderna.
Dvs wow, att man farmar mats i typ två dagar så kan man göra föremål som är bättre än raidföremål.
Nej det ska kräva tid, massor av tid, det ska vara svårt också så man måste satsa på att vara crafter för att kunna göra bra föremål.
Man skulle kunna ha som i EQ att man har en separat crafter level som man kan levla oberoende av "adventure level".

Somsagt det som fick mig att börja avsky wow är den extremt casualvänliga/anti-hardcore vägen blizzard fick för sig att ta med TBC.
Detta vill jag inte ska hända AoC, dvs att det blir något casualsparadise där det blir helt meningslöst att nöta raids och liknande för vilket jävla random som helst kan fixa i princip likvärdig gear utan att behöva göra något speciellt alls.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

SWG hade ett jävla bra crafting system faktiskt och alla utrustning som var bra var "player made" i princip. Allt hängde på att få så bra råvaror/drops som möjligt för att kunna göra den ultimata rustningen/vapnet.

Permalänk
Medlem

I SWG hade ju folk butiker o grejer där dom sålde sånt dom gjort också. De hade t.om. öppettider och det kom folk dit för att faktist köpa grejer. Helt fantastiskt.

@Enity
Mjae.. gillar inte att crafting ska ta tid. Det värsta jag vet är att grinda efter råmaterial, okej om man dödar mobs för det. Men att leta blommor/ore är fan aptrist.
Då raidar man ju hellre isf. eftersom det är roligare och man gör det tillsammans med folk.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Det är där crafting kommer in i bilden, jag anser att man ska kunna crafta bra föremål MEN det ska inte vara som i spelet med den sämsta craftingen genom tiderna.
Dvs wow, att man farmar mats i typ två dagar så kan man göra föremål som är bättre än raidföremål.
Nej det ska kräva tid, massor av tid, det ska vara svårt också så man måste satsa på att vara crafter för att kunna göra bra föremål.
Man skulle kunna ha som i EQ att man har en separat crafter level som man kan levla oberoende av "adventure level".

Somsagt det som fick mig att börja avsky wow är den extremt casualvänliga/anti-hardcore vägen blizzard fick för sig att ta med TBC.
Detta vill jag inte ska hända AoC, dvs att det blir något casualsparadise där det blir helt meningslöst att nöta raids och liknande för vilket jävla random som helst kan fixa i princip likvärdig gear utan att behöva göra något speciellt alls.

Har verkligen inte förstått mentaliteten som en del spelare har, om du endast nöter raids för gear borde du nog sluta spela helt. Visst looten är en del av spelet, men nog fan ska casual spelare också kunna få bra gear fast på ett annat sätt. Varför klagar folk så jävla mkt på att raids inte ger något, att man kan få bättre på annat håll, ändå så raidar man...?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Bästa "craftingen" finns i Eve. Allt annat är bara tråkigt trams i jämförelse

Hur som helst, ang. forumposten så visade det på att jag verkar haft rätt i mina tankegångar; De vet vad som ska göras. Är bara en fråga om När och Hur.

Börjar bli trött på alla whiners dock, men det går inte att komma ifrån dom. Däremot de som verkligen framför genomtänkta förslag och kommer med konstruktiv kritik borde framhävas. Jag tror att dessa förslag påverkar de en hel del. De lyssnar mer på detta än allt whine iallafall

Ta det piano, så ska ni nog se att det löser sig.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Har verkligen inte förstått mentaliteten som en del spelare har, om du endast nöter raids för gear borde du nog sluta spela helt. Visst looten är en del av spelet, men nog fan ska casual spelare också kunna få bra gear fast på ett annat sätt. Varför klagar folk så jävla mkt på att raids inte ger något, att man kan få bättre på annat håll, ändå så raidar man...?

Nej man raidar inte om man får bättre på annat håll, det är väl ganska logiskt?
Jag är ingen av dom som skulle få för mig att raida något om och om igen för att det är kul, man raidar för att man själv alternativt någon i guilden behöver något från instansen.

Visst casual spelare ska ha chans att få loot men den ska vara jämförbar med vad som krävdes för att få tag i den, typ som den blå looten före tbc, krävdes inget att få tag i och den var heller inte så bra.
Heroic badges tillsammans med 10manna "raids" och arena förstörde wow helt och tog bort all spelglädje.
Jag menar varför fan ska jag nöta något i evigheter när jag bara behöver vänta någon månad så får jag likvärdig gear i princip gratis helt utan ansträngning?
Imo ska enda sättet att få tag i bättre gear vara att ta sig uppåt i pyramiden.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Nej man raidar inte om man får bättre på annat håll, det är väl ganska logiskt?
Jag är ingen av dom som skulle få för mig att raida något om och om igen för att det är kul, man raidar för att man själv alternativt någon i guilden behöver något från instansen.

Visst casual spelare ska ha chans att få loot men den ska vara jämförbar med vad som krävdes för att få tag i den, typ som den blå looten före tbc, krävdes inget att få tag i och den var heller inte så bra.
Heroic badges tillsammans med 10manna "raids" och arena förstörde wow helt och tog bort all spelglädje.
Jag menar varför fan ska jag nöta något i evigheter när jag bara behöver vänta någon månad så får jag likvärdig gear i princip gratis helt utan ansträngning?
Imo ska enda sättet att få tag i bättre gear vara att ta sig uppåt i pyramiden.

Visst! Men det måste fortfarande finnas chans att göra det för casualspelare utan att behöva vara beroende av att bli accepterade in i en raidguild och att 40 andra personer dyker upp i tid. Även om det ska krävas effort så måste man fortfarande utan att vara i en guild kunna bestämma sig för att man vill ha något, t.ex. en ny chest, och sedan jobba mot det (även om man måste lägga ned motsvarande tid som någon i en raidande guild). Visst kanske de som raidar har hunnit få både chest, head och vapen vid tillfället som en casualspelare bara hunnit få sin chest - men det måste ändå vara möjligt.

Jag tycker raidande är jättekul, men det är ett problem att behöva hålla raidtiderna mellan 18-22 för alla oss som t.ex. jobbar dag/kväll/natt med jourer och liknande - det fungerar helt enkelt inte. Jobbar jag kväll en vecka så kan jag inte vara med på raider, och det är få guilder som accepterar det. Betyder det att jag inte ska kunna ha möjlighet att komma någonstans i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Jag tycker raidande är jättekul, men det är ett problem att behöva hålla raidtiderna mellan 18-22 för alla oss som t.ex. jobbar dag/kväll/natt med jourer och liknande - det fungerar helt enkelt inte. Jobbar jag kväll en vecka så kan jag inte vara med på raider, och det är få guilder som accepterar det. Betyder det att jag inte ska kunna ha möjlighet att komma någonstans i spelet?

Det känner jag igen, spela i ett wowguild där våran MT jobba som sjuksköterska/sjukskötare(eller?^^ han var kille iaf). Och han jobba jour ibland, de acceptera vi, men sådana guilds är väldigt svåra att hitta.

Själv lirar jag age of conan i ett hardcore pvp guild som accepterar att vi har jobb/skola/vänner vilket skapar en grymt skön stämning i guildet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det känner jag igen, spela i ett wowguild där våran MT jobba som sjuksköterska/sjukskötare(eller?^^ han var kille iaf). Och han jobba jour ibland, de acceptera vi, men sådana guilds är väldigt svåra att hitta.

Själv lirar jag age of conan i ett hardcore pvp guild som accepterar att vi har jobb/skola/vänner vilket skapar en grymt skön stämning i guildet

Det låter ju kalasbra om det finns guilder som eran! Men som du säger så lär det knappast vara lätt att hitta.. Jag tror att man sliter ut folk om man inte låter de ha någon fritid utöver spelandet. Jag har haft flera kompisar som spelat i überguilder i wow och de har alla ledsnat till slut eftersom de var uppbokade 4-5 kvällar i veckan, varje vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Det låter ju kalasbra om det finns guilder som eran! Men som du säger så lär det knappast vara lätt att hitta.. Jag tror att man sliter ut folk om man inte låter de ha någon fritid utöver spelandet. Jag har haft flera kompisar som spelat i überguilder i wow och de har alla ledsnat till slut eftersom de var uppbokade 4-5 kvällar i veckan, varje vecka.

Det som fick mig att ledsna på wow var tbc som förstörde precis allt jag gillade med wow.

Hursomhelst det jag tycker är att visst ska casualsen kunna få gear som är bra för det dom håller på med, dvs casual instanserna och sånt.
Men dom ska aldrig någonsin kunna få gear som är likvärdig raidgear utan att raida.

Klarar man inte av att raida på grund av olika anledningar som att man t.ex jobbar natt och det inte finns någon guild som raidar på andra tider ja då är det väl oturligt.
Finns inget som äcklar mig så som wellfare epics, helst ska absolut enda sättet att få tag i epics vara från raid annars får man nöja sig med kvaliteten under epic.

Sen måste man faktiskt inte vara hardcore för att raida heller, jag kommer ihåg att det fanns många casual guilder som raidade både mc och bwl (fanns väl även extremfallen som klarade av stora delar av aq40) visst så var naxx något som casualsen inte klarade av men det hade säkert kommit med tiden om det inte vore för att tbc kom ut.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop