Sommarlåt med sång, kritik önskas! :)

Permalänk
Medlem

Sommarlåt med sång, kritik önskas! :)

Låten är klar!

Finnes på www.lennefalk.com

Blev lite kompromisser för att få den klar men ville ha den spelandes på midsommar så

Kommentera gärna!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Sången kommer ur takt ibland vilket stör mig. Kanske andra diggar sånt.

Sen är det inget nytt. Känns som att jag har redan hört det tidigare. Men annars är det bra producerat!

Där har du min KONSTRUKTIVA kritik!

Visa signatur
Permalänk

AJ AJ!

Jag hatar verkligen röst-effekten, jag vet inte vad den heter men. HATA. Ledsen.

Visa signatur

○ Citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deliberation
AJ AJ!

Jag hatar verkligen röst-effekten, jag vet inte vad den heter men. HATA. Ledsen.

Haha, auto-tune kallas den

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Det var en väldigt vanlig låt som sagt.
Sen att du hamnar off-off-beat ibland är inte så snyggt tycker jag.
Men den var ok. Man kan ha den på LAN.

Visa signatur

"SönderCrew" Is the shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_HoFFa
Det var en väldigt vanlig låt som sagt.
Sen att du hamnar off-off-beat ibland är inte så snyggt tycker jag.
Men den var ok. Man kan ha den på LAN.

Hehe, det är inte jag som sjunger och således inte jag som gjort off-beat valet. Skulle själv inte ha gjort så om jag sjöng, men nu blev det så

Tanken var ju att göra nåt popigt/lättsmält och då blir det oftast inte så originellt. Men men Tack ändå!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Musikälskare

Gillar inte rösten + trummorna...

Låter så fjårtis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Gillar inte rösten + trummorna...

Låter så fjårtis

Haha, mjo, men det är nog halva grejen. Är ju ingen tung låt direkt

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Nej, den var inte alls i min smak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Låter så fjårtis

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Den var bättre innan utan "sången".

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Den var bättre innan utan "sången".

Hm, okej, synd att så många här på forumet tyckte illa om den. Får försöka göra något annat nästa gång helt enkelt, även om detta inte direkt är målgruppen iofs.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
haha ..

inte de bästa man hört men rätt "ball"

Kul att du gillade den på något sätt iaf

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Kul att du gillade den på något sätt iaf

vet inte riktigt vad jag gillade med den dock

trummorna kanske^^

Permalänk
Avstängd

En ny sommar plåga med Asshunter hehe skön i allfall , skiter i om det låter som en 14is låt det är det ända som funkar om man ska spela på krogar osv. Kämpa på !!! Ska skälv prova på o göra en låt nu när jag får min Synth.

Edit:
va använder du dig av för program (datorn)för att bygga låten mer en en synth

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
En ny sommar plåga med Asshunter hehe skön i allfall , skiter i om det låter som en 14is låt det är det ända som funkar om man ska spela på krogar osv. Kämpa på !!! Ska skälv prova på o göra en låt nu när jag får min Synth.

Edit:
va använder du dig av för program (datorn)för att bygga låten mer en en synth

Ett STORT tack för kritiken! Blev verkligen glad av att höra det!

Jag använder mig av Propellerhead Reason 4 för att skapa musiken (jag som "producent" då). Sen använder jag även Cubase för att spela in röst osv, denna har jag sedan lagt AutoTune väldigt aggresivt uppepå (sök på YouTube) och sedan samplat in detta i Reason igen.

Låter nog svårare än vad det faktiskt är Använder även Adobe Audition lite vid sidan ibland.

Reason är dock huvudpelaren i projektet.

http://www.propellerheads.se/

Good luck!

MVH

Johan

EDIT: Btw, med "synth" menar du då en synth som faktiskt alstrar ljud, för jag har endast använt ett MIDI-klaviatur till detta. Sedan "gör" Reason ljuden (man bygger dem själv). Men vill man sampla en riktig syth går såklart det också, blir lite trixigare bara

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
........EDIT: Btw, med "synth" menar du då en synth som faktiskt alstrar ljud, för jag har endast använt ett MIDI-klaviatur till detta. Sedan "gör" Reason ljuden (man bygger dem själv). Men vill man sampla en riktig syth går såklart det också, blir lite trixigare bara

har beställt en korg X-50 den har inbygda ljud samt stöd för att köras som midi klaviatur på datorn

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
har beställt en korg X-50 den har inbygda ljud samt stöd för att köras som midi klaviatur på datorn

Kul! Jag har aldrig pysslat med hårdvarusynthar själv så jag undrar lite, hur kopplar man dem till datorn? Går de att styra via MIDI eller så? Så att man kan låta något program spela melodierna sen spelar man in ljudsignalerna från synthen till datorn?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Kul! Jag har aldrig pysslat med hårdvarusynthar själv så jag undrar lite, hur kopplar man dem till datorn? Går de att styra via MIDI eller så? Så att man kan låta något program spela melodierna sen spelar man in ljudsignalerna från synthen till datorn?

det är det jag får se i eftermidag (vet att keyboarden har usb som funkar som ett vnligt midiklaviatur) , har skälv länge bara kört o spelat musik på gehör på vanliga keyboards, har redan sen 1987 varit intreserad ,men eftersom jag är notblind har jag först nu beslutat mig för att köpa en riktig synth ,o nu när dom är så billiga.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
det är det jag får se i eftermidag (vet att keyboarden har usb som funkar som ett vnligt midiklaviatur) , har skälv länge bara kört o spelat musik på gehör på vanliga keyboards, har redan sen 1987 varit intreserad ,men eftersom jag är notblind har jag först nu beslutat mig för att köpa en riktig synth ,o nu när dom är så billiga.

Wow, kul! Du får rapportera tillbaka sen! Själv är född 1987 så du har nog lite mer kunskap vad gäller musik, hehe. Jag kan inte heller läsa noter och har aldrig tagit pianolektioner så jag leker mest fram det jag gör. Kollar Youtube och Google när jag undrar saker. Funkar helt ok

Se till att skaffa Reason bara, och Cubase om du ska spela in (t.ex. Synthens ljud ut). Jag antar att du redan har ett schysst ljudkort? (Behövs inte egentligen, jag har inget). Kör rakt via laptopens inbyggda.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Jag tyckte den var ganska bra gillar den sorten av musik, ibland som redan nämnt hoppar den ur takt och det gillar ja inte riktigt, är det gjord i Cubas SX 3?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Wow, kul! Du får rapportera tillbaka sen! Själv är född 1987 så du har nog lite mer kunskap vad gäller musik, .....

Okej jag är lite äldre en så, men den ända kundskap jag har är att jag är Dj dock endast på hobbynivå och privata fester ,men bara igenom att lyssna igenom låtar så kan man höra hur låten är uppbygd.dom flesta låtar är uppbygda på samma sätt. Har haft en hel del ideer men svåraste är att klura ut slingorna som man kommer på i huvet (hehe) okej lycka till på ditt plan

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Jag tyckte den var ganska bra gillar den sorten av musik, ibland som redan nämnt hoppar den ur takt och det gillar ja inte riktigt, är det gjord i Cubas SX 3?

Kommer inte ihåg versionen men Cubase är det som vi har spelat in rösten med, sen kört AutoTune där. Gör dock allt annat i Reason.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Varför har ni förstört rösten så? Dålig sångare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Varför har ni förstört rösten så? Dålig sångare?

sån musikstil?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Varför har ni förstört rösten så? Dålig sångare?

Han är väl inte Michael Jackson direkt men att använda AutoTune gör en stor del av dagens popartister som t.ex. Måns Zelmerlöw m.fl. Den här låten ligger ju lite under genren pop/house skulle jag nog påstå. Sedan blir rösten mycket tydligare med mycket AutoTune och sedan en del EQ på det samt kompressor.

Redan nu drunknar den ju nästan i musiken så utan dessa effekter hade det nog varit svårt.

Men sammanfattningsvis, som ovanstående talare sade, det har nog med genren att göra. Typ fjortis/hemmafest-musik. Vilket var det vi ville skapa ursprungligen. Som kul grej mest.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.