Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Ja jag tror det var så, polaren jobbar på ebay så...well hon hjälpte mig.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Inaktiv

När släpps 2.4 då? trodde det var idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
När släpps 2.4 då? trodde det var idag?

2 Juli, imorgon.

Permalänk
Inaktiv

meeööhh

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt en ps3. Skulle vara kul med lite vänner från SWEClockers.

Heter S72G_SWE på PSN.

Permalänk
Inaktiv

addar dig imorgon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S72G
Nu har jag köpt en ps3. Skulle vara kul med lite vänner från SWEClockers.

Heter S72G_SWE på PSN.

Säger detsamma, låt oss slå oss ihop även där.

Heter Simulations på PSN.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått 2.40.

Permalänk
Medlem

jag med, och även en trofé tvungen skaffa mig ett i stardustHD innan jobbet

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig timing med uppdateringen för mig. Ska iväg till USA idag och har lånat ut mitt PS3 till en polare. Kommer inte kunna ta del av uppdateringen förrän om 3 veckor.

Permalänk
Medlem

tråkigt persa

ska bli trevligt och se vilka spel man har som stödjer trophys iaf

edit: hmmm nån som hittat en lista på vilka spel som har trophys?

trodde pain skulle ha stöd men icke då

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Shit vad nice med 2.4 ^^
Me likei!

Damn jobbigt, sålde mitt gamla PS3 och jag kommer inte ihåg lösenordet till mina konton jag hade på den :/ och inte heller svaren på mina säkerhetsfrågor.

Då är det kört för mig att få tag på mina nerladdade saker va?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

xans:
tyvärr så är det nog så

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Tusan också, känns lite ovärt att köpa om allt då....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Hade ringt supporten och kollat om de kan hjälpa. Måste ju kunna bevisa att det är ens konto på något annat sätt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
tråkigt persa

ska bli trevligt och se vilka spel man har som stödjer trophys iaf

edit: hmmm nån som hittat en lista på vilka spel som har trophys?

trodde pain skulle ha stöd men icke då

Tror att det är bara Stardust HD som stödjer trophys. Det lär att en månad innan de stora spelen som MGS4, Warhawk etc. blir patchad så att trophys och in-game music fungerar.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga här angående Playstation 3 och HDMi.

Jag har planerat på att införskaffa mig en Playstation 3 dem närmsta dagarna nu och undrar hur hmdi-kablarna fungerar.

Går det bra att dra en hdmi-kabel till min tv och en till min reciver för mitt hemmabiosystem?

Permalänk

Alltså stödjer din receiver ps3an via hdmi så drar du en hdmi kabel från ps3an till receivern och sen en hdmi kabel från receivern till tv:n.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Okej, jag är inte så insatt i allt de här med ljud och bild. Men hur vet jag om min receiver stöjder ps3?

Jag har 1 hdmi ingång och 1 hdmi utgång på receivern.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har provat att spela mp3 i GT5 och fått det att fungera?
Har provat massa spel men det står att det inte går att spela upp i detta spelet.

I videon där han demar funktionerna så är det iof endast pixeljunk monsters han provar med musik. Han nämner inget om att det endast är dessa småspel där det endast fungerar.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker XMB hackar när man använder funktionen in-game?

Permalänk
Medlem

Ja det hackar lite, även utanför spelen samt att jag tyckte att spelen hackar lite mer nu oxå.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Jag kan inte signa in på PSN, någon som har samma problem? :/
Har 2.40

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Jag kan inte signa in på PSN, någon som har samma problem? :/
Har 2.40

vet inte, men när jag spelade nyss så blev jag utloggad pga något allvarligt fel stog det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Är det någon som har provat att spela mp3 i GT5 och fått det att fungera?
Har provat massa spel men det står att det inte går att spela upp i detta spelet.

I videon där han demar funktionerna så är det iof endast pixeljunk monsters han provar med musik. Han nämner inget om att det endast är dessa småspel där det endast fungerar.

jag provade i pixeljunk monsters, funkade inte

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Okej, jag är inte så insatt i allt de här med ljud och bild. Men hur vet jag om min receiver stöjder ps3?

Jag har 1 hdmi ingång och 1 hdmi utgång på receivern.

Det är en bra fråga. Jag rekommenderar att du frågar på AVSFORUM eller MINHEMBIO. Jag är inte så insatt själv men jag vet att Onkyo's SR606 bör stödja ps3. Tänkte köpa den själv nämligen. Det finns säkert flera receivers som stödjer ps3 lite halvt men inte så många som stödjer upp till 100%. HDMI 1.3 på receivern känns nästan som ett krav om man vill få ut max av ljudet.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Det är väl inte så att det behövs något särskilt just för att stödja PS3, den har ju en helt vanlig HDMI-kontakt.

Dock är det väl frågan om vilken HDMI-version det bör vara, och 1.3 är väl kanske att rekommendera.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Är det någon som har provat att spela mp3 i GT5 och fått det att fungera?
Har provat massa spel men det står att det inte går att spela upp i detta spelet.

I videon där han demar funktionerna så är det iof endast pixeljunk monsters han provar med musik. Han nämner inget om att det endast är dessa småspel där det endast fungerar.

Spelen i sig behöver uppdateras också för att det skall funka.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

lite väl torrt med möjliga trophies.
skulle varit bättre att vänta med den funktionen och låta utvecklarna knåpa ihop lite till dom populäraste spelen.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
jag med, och även en trofé tvungen skaffa mig ett i stardustHD innan jobbet

Vart hittar man Stardust HD? Kan inte hitta det på playstation store. :`(

EDIT: Det heter Super Stardust HD. Hittade det.