Ursprungligen inskrivet av Joonry
Hej! verkar som att dom flesta är nöjda med komplett.se! Dock inte jag!
Pratade med massa kompisar som verkligen kan datorer innan jag köpte en dator på komplett.se. Allt var frid och fröjd, snabb levarans och bra med hämtbutik i Göteborg.
Märkte på en gång att datorn laggade i spel som den egentligen ska klara.
Så jag ringde supporten. Dom sa att min dator självklart ska klara dessa spelen laggfritt på low inställningar i allafall. Så jag fick skicka in grafikkortet.
Här kan jag ju säga att det positiva slutar!
Jag fick tillbaka kortet då dom inte hittade något fel på det.
Så jag mejlade o ringde. Och helt plötsligt som från ingen stans så skulle min dator helt plötsligt inte klara dessa spel ? :S
Dom skickade också systemkrav som vara mer än dubbelt så höga än var dom egentligen var och verkade inte bry sig om att kompisar med sämre,(och då menar jag mycket sämre) datorer klarade spelen laggfritt eller iaf mycket bättre.
Men jag lyckades iallafall få lämmna in datorn efter mycket tjat. Och efter att ha fått lyssna på många lögner från kompletts sida.
Jag fick vänta i en hel vecka innan jag fick svar, och fick även ringa några gånger under denna period för att varje gång höra: Detta är ett speciellt ärende och kommer ta längre tid. Men dom hade inte ens rört min dator för än jag ringde dom den 6:e dagen. Jag vet detta då jag fick ett mail : RMA mottagen, några timmar efter att jag hade ringt. Den sjunde dagen fick jag ett mail då dom skrev att datorn inte ska klara spelen och blablabla. Och verkade inte bry sig för fem öre att mina kompisar med sämre datorer klarade spelen. Så jag gick till en kompis. Installerade spelet, körde de på low/medium grafik och mätte fps:en. Spelet flöt på myyycket bättre på hans dator och hade högre fps trots att hans dator inte ens klarade minimumkraven. Min dator matchade Recommended med god marginal.
Så jag ringer dom och säger att jag gärna skulle vilja kolla på när dom testar spelet för att kolla fps och liknande. Men då säger dom att dom har "hemliga" lokaler endast för personal. Och jag kan inte få vara med och testa!
Hallå? Är det här Secret Service eller nåt?
Men aja, jag säger att jag gärna kommer och lämmnar in spelet med dokumentation och bilder på fps:en i spelet på min kompis dator. Och vad för delar han har i sin dator. Det var ok. Så jag lämmnade in det i måndags och har fortfarande inte hört ett ord. Ska ringa och höra imorgon om dom ens har lyft ett finger för att kolla detta!
Positivt: Bra och snabb leverans med billig frakt om man hämtar i hämtbutik.
Bra support till en början!
Bra hemsida som är lätt att hitta det man söker på!
Negativt: Resten! Bedrövlig support som har gått från att vara superbra till att vara det värsta jag har varit med om. Ni har ljugit er fram hela vägen!
Men det värsta utav allt är att ni inte är mer kunniga än mina kompisar som håller på med datorer som en hobby. Fast ni har nog mer kompetens egentligen, men ni verkar ha väldigt svårt att skita ur den. Och att ni har ett fruktansvärt stort problem att inse när era produkter är defekta!
Beställde datorn den 6/7 2008.
Vill tilläga att ja, jag har installerat senaste drivrutinerna och allt sådant. Det påstår sig även ni ha gjort då ni testat produkten. Så att det skulle vara felet kan vi utesluta!