Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrkel
Felet var där från början, nått vajsing med fläktarna som gjorde att den lät bara värre och värre hela tiden.
Så felet fanns där från början.
Mvh

Hur länge väntade du då?

Tillägg.
Jag jobbar inom en kundbemötande jobb, där infaller "någon dag" allt från igår till 2-3 månader.

Oftast långt över tiden för en DOA, då blir det en helt vanlig reparation. 30 Dagar brukar många stora företag använda.

Permalänk

Jag har en fråga.

Om jag har beställt en produkt och fått en annan istället, hur lång tid har jag att återlämna den? Det är Corsair minnen.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Hur länge väntade du då?

Tillägg.
Jag jobbar inom en kundbemötande jobb, där infaller "någon dag" allt från igår till 2-3 månader.

Oftast långt över tiden för en DOA, då blir det en helt vanlig reparation. 30 Dagar brukar många stora företag använda.

Jag hade datorn i ca 4 dagar innan jag åkte in med den till dom.
Har fortfarande inte fått svar ang hur det kommer bli med datorn, hoppas det händer imorgon för jag fick ett mail där det stog att det tar ca 4 dagar för dom att kontrollera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrkel
Felet var där från början, nått vajsing med fläktarna som gjorde att den lät bara värre och värre hela tiden.
Så felet fanns där från början.
Mvh

Naturligtvis skall du inte betala någon avgift för att de korrigerar en vara som var defekt.
Ej heller om det går sönder under garanti tiden.
Du har naturligtvis garanti som alla andra.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Så detta löste sig väldigt bra ändå efter man fick tag i lite folk som brydde sig på komplett.se.
Efter mina skrivelser här så fick jag ett pm från komplett som ville att jag skulle höra av mig osv, gjorde det och fick prata med en kille som verkligen brydde sig om mig som kund.
Han kollade upp allting och speedade på det så nu väntar jag på min utbytesdator som jag hoppas kommer till deras hämtbutik imorgon!

Tack Johan T och Cristian på komplett.se för bra hjälp.
Mvh Fredrik

Permalänk
Komplett.se

Komplett svarar:

Kära medlemmar på Sweclockers.

Jag har tillsammans med mina kollegor försökt hitta svar på några av de frågor ni ställt i denna tråd.

Till att börja med har jag bett ansvarig person för PC-paketen kommentera Mrodman’s inlägg. Inlägget innehöll bland annat följande frågor:

Citat:

Nästa del jag har lite kommentarer på är dator konfiguratorn.
tycker det är ett bra upplägg med en "avancerad" Pc-konfigurator och färdiga paket som man kan ändra.
Dock ser jag knappt någon skillnad på valmöjligheter i den "avancerade" konfiguratorn, där finns just nu tre olika paket man kan "konfigurera själv" eller "konfigurera (expert)" men det är ju samma komponenter i båda, man får inte upp fler komponenter tex chassin mm bara för att man väljer expert.

Sen tycker jag att det skulle finnas mer special tillbehör i expert konfiguratorn tex som konfiguratorn på
http://shop.compless.com
där man kan välja flera olika extra chassi tillbehör så som fläktar, belysning, ljuddämpnings matta, kylning mm(och få det installerat), och nästan det viktigaste, varför kan man inte välja både diskettstation och kortläsare? visserligen vet jag att det inte är många som fortfarande använder diskettstation och själv är jag tveksam om jag kommer att köpa en men iaf.

Nästa sak jag har kommentarer på är de färdiga paketen som jag mest tittat på och är på gång att köpa.
Det är samma kommentar där som ovan angående möjlighet att välja både diskettstation och kortläsare. Nästa sak är att det inte går att köpa tex 3Gb i ram minne det finns bara (i vissa fall ) 1, 2 och 4gb att välja på. Sen tycker jag det är lite dåligt att man inte kan välja att få ett 64bitars operativsystem förinstallerat, speciellt när man kan välja att installera 4gb ram minne men med eran kommentar om att man ändå inte kan utnyttja det fullt med 32bitars systemen som man är "tvingad" att välja om man vill få förinstallerat allt.

PC-ansvarig Erik svarar följande:

Citat:

Detta är lite knivigt då det är min kollega i Norge som har ”expert-kategorin” och jag kan inte svara till 100% men en del av anledningen till att expert-konfiguratorn innehåller samma komponenter som de övriga paketen är att paketen delar komponentgrupper, så som CPU, Moderkort, osv.

Expertkonfiguratorn finns för dem som vill utgå från ett system som inte ingår i någon speciell gruppering som exempelvis Gamer, Home, m.m.

När det gäller fler tillbehör och extrautrustning så är det på gång, vi arbetar med en uppgradering av pc-konfiguratorn som kommer att finnas tillgänglig under 2009 och vi kommer då att kunna erbjuda våra kunder en större valmöjlighet av komponenter och tillbehör.

Minnesmängden dubbleras för varje steg 512, 1024, 2048, 4096, osv. Och det är därför naturligt att endast erbjuda minnespaket i dessa storlekar, att vi sedan en tid tillbaka plockat bort möjligheten att välja 2 uppsättningar minnen och på så sätt kunna få 3GB är att vi inte kan garantera den kvalitet och funktionalitet vi önskar uppnå med våra datorer. Kända och okända inkompatibilitetsproblem kan uppstå om man blandar olika minnen, hastigheter, minnestillverkare osv.

Att vi i dag inte erbjuder 64bit operativsystem beror på att vi saknat mjukvara och drivrutiner för den hårdvara som vi använder i komplett PC och således inte kunnat garantera kompatibiliteten mellan hårdvara, kringutrustning och operativsystemet. Men för alla Er som efterfrågar Windows Vista 64-bitars kan jag meddela att vi inom de närmaste veckorna kommer att vara klara med alla tester och kommer att kunna skeppa datorer med Windows Vista 64-bit förinstallerat.

flakkz gjorde ett inlägg om våra sms som innehåll bland annat följande förslag:

Citat:

Sen angående SMS notiserna när man ska plocka upp produkten i hämtbutiken, står i SMS-et att man ska ta med leveransnummret, men på hemsidan påpekar ni att man även ska ha med legitimation vilket jag blev ombedd om när jag kom dit för att hämta upp produkten. Ni borde få med det i SMS-et också, så man inte står där som en tomte över disken.

Vi uppskattar denna typ av feedback och alla sms som kommer i samband med slutleveransbeskedet kommer nu även innehålla en påminnelse om att ID-kort skall medtagas. Vi tackar flakkz för detta goda förslag!

Vi har även tagit kontakt med användaren Myrkel för att reda ut de misstag som skett i samband med hanteringen av dennes Asus-laptop. Vi uppskattar att detta kommit till vår kännedom då det gett oss möjligheten att lösa själva problemet. För oss är det självklart viktigt att alla kunder behandlas med vördnad och respekt. Problemet kommer självklart att adresseras. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade.

Vi vill tillsvidare tacka för all kritik vi får och hoppas i fortsättningen se de flesta av er som nöjda kunder hos oss på Komplett.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! verkar som att dom flesta är nöjda med komplett.se! Dock inte jag!

Pratade med massa kompisar som verkligen kan datorer innan jag köpte en dator på komplett.se. Allt var frid och fröjd, snabb levarans och bra med hämtbutik i Göteborg.

Märkte på en gång att datorn laggade i spel som den egentligen ska klara.
Så jag ringde supporten. Dom sa att min dator självklart ska klara dessa spelen laggfritt på low inställningar i allafall. Så jag fick skicka in grafikkortet.

Här kan jag ju säga att det positiva slutar!

Jag fick tillbaka kortet då dom inte hittade något fel på det.
Så jag mejlade o ringde. Och helt plötsligt som från ingen stans så skulle min dator helt plötsligt inte klara dessa spel ? :S
Dom skickade också systemkrav som vara mer än dubbelt så höga än var dom egentligen var och verkade inte bry sig om att kompisar med sämre,(och då menar jag mycket sämre) datorer klarade spelen laggfritt eller iaf mycket bättre.
Men jag lyckades iallafall få lämmna in datorn efter mycket tjat. Och efter att ha fått lyssna på många lögner från kompletts sida.
Jag fick vänta i en hel vecka innan jag fick svar, och fick även ringa några gånger under denna period för att varje gång höra: Detta är ett speciellt ärende och kommer ta längre tid. Men dom hade inte ens rört min dator för än jag ringde dom den 6:e dagen. Jag vet detta då jag fick ett mail : RMA mottagen, några timmar efter att jag hade ringt. Den sjunde dagen fick jag ett mail då dom skrev att datorn inte ska klara spelen och blablabla. Och verkade inte bry sig för fem öre att mina kompisar med sämre datorer klarade spelen. Så jag gick till en kompis. Installerade spelet, körde de på low/medium grafik och mätte fps:en. Spelet flöt på myyycket bättre på hans dator och hade högre fps trots att hans dator inte ens klarade minimumkraven. Min dator matchade Recommended med god marginal.
Så jag ringer dom och säger att jag gärna skulle vilja kolla på när dom testar spelet för att kolla fps och liknande. Men då säger dom att dom har "hemliga" lokaler endast för personal. Och jag kan inte få vara med och testa!
Hallå? Är det här Secret Service eller nåt?
Men aja, jag säger att jag gärna kommer och lämmnar in spelet med dokumentation och bilder på fps:en i spelet på min kompis dator. Och vad för delar han har i sin dator. Det var ok. Så jag lämmnade in det i måndags och har fortfarande inte hört ett ord. Ska ringa och höra imorgon om dom ens har lyft ett finger för att kolla detta!

Positivt: Bra och snabb leverans med billig frakt om man hämtar i hämtbutik.
Bra support till en början!
Bra hemsida som är lätt att hitta det man söker på!

Negativt: Resten! Bedrövlig support som har gått från att vara superbra till att vara det värsta jag har varit med om. Ni har ljugit er fram hela vägen!

Men det värsta utav allt är att ni inte är mer kunniga än mina kompisar som håller på med datorer som en hobby. Fast ni har nog mer kompetens egentligen, men ni verkar ha väldigt svårt att skita ur den. Och att ni har ett fruktansvärt stort problem att inse när era produkter är defekta!

Beställde datorn den 6/7 2008.

Vill tilläga att ja, jag har installerat senaste drivrutinerna och allt sådant. Det påstår sig även ni ha gjort då ni testat produkten. Så att det skulle vara felet kan vi utesluta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
Hej! verkar som att dom flesta är nöjda med komplett.se! Dock inte jag!

Pratade med massa kompisar som verkligen kan datorer innan jag köpte en dator på komplett.se. Allt var frid och fröjd, snabb levarans och bra med hämtbutik i Göteborg.

Märkte på en gång att datorn laggade i spel som den egentligen ska klara.
Så jag ringde supporten. Dom sa att min dator självklart ska klara dessa spelen laggfritt på low inställningar i allafall. Så jag fick skicka in grafikkortet.

Här kan jag ju säga att det positiva slutar!

Jag fick tillbaka kortet då dom inte hittade något fel på det.
Så jag mejlade o ringde. Och helt plötsligt som från ingen stans så skulle min dator helt plötsligt inte klara dessa spel ? :S
Dom skickade också systemkrav som vara mer än dubbelt så höga än var dom egentligen var och verkade inte bry sig om att kompisar med sämre,(och då menar jag mycket sämre) datorer klarade spelen laggfritt eller iaf mycket bättre.
Men jag lyckades iallafall få lämmna in datorn efter mycket tjat. Och efter att ha fått lyssna på många lögner från kompletts sida.
Jag fick vänta i en hel vecka innan jag fick svar, och fick även ringa några gånger under denna period för att varje gång höra: Detta är ett speciellt ärende och kommer ta längre tid. Men dom hade inte ens rört min dator för än jag ringde dom den 6:e dagen. Jag vet detta då jag fick ett mail : RMA mottagen, några timmar efter att jag hade ringt. Den sjunde dagen fick jag ett mail då dom skrev att datorn inte ska klara spelen och blablabla. Och verkade inte bry sig för fem öre att mina kompisar med sämre datorer klarade spelen. Så jag gick till en kompis. Installerade spelet, körde de på low/medium grafik och mätte fps:en. Spelet flöt på myyycket bättre på hans dator och hade högre fps trots att hans dator inte ens klarade minimumkraven. Min dator matchade Recommended med god marginal.
Så jag ringer dom och säger att jag gärna skulle vilja kolla på när dom testar spelet för att kolla fps och liknande. Men då säger dom att dom har "hemliga" lokaler endast för personal. Och jag kan inte få vara med och testa!
Hallå? Är det här Secret Service eller nåt?
Men aja, jag säger att jag gärna kommer och lämmnar in spelet med dokumentation och bilder på fps:en i spelet på min kompis dator. Och vad för delar han har i sin dator. Det var ok. Så jag lämmnade in det i måndags och har fortfarande inte hört ett ord. Ska ringa och höra imorgon om dom ens har lyft ett finger för att kolla detta!

Positivt: Bra och snabb leverans med billig frakt om man hämtar i hämtbutik.
Bra support till en början!
Bra hemsida som är lätt att hitta det man söker på!

Negativt: Resten! Bedrövlig support som har gått från att vara superbra till att vara det värsta jag har varit med om. Ni har ljugit er fram hela vägen!

Men det värsta utav allt är att ni inte är mer kunniga än mina kompisar som håller på med datorer som en hobby. Fast ni har nog mer kompetens egentligen, men ni verkar ha väldigt svårt att skita ur den. Och att ni har ett fruktansvärt stort problem att inse när era produkter är defekta!

Beställde datorn den 6/7 2008.

Vill tilläga att ja, jag har installerat senaste drivrutinerna och allt sådant. Det påstår sig även ni ha gjort då ni testat produkten. Så att det skulle vara felet kan vi utesluta!

Det låter lite som "Min dator laggar, mina kompisar med dåliga datorer får bättre fps!!! snälla komplett hjälp mig konfigurera rätt!".

Givetvis kan det vara defekta delar men det låter ju extremt otroligt om komplett inte funnit något fel på grafikkortet. Nä, låter som mjukvara i mina öron...Ledsen om jag generaliserar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

haha

hade du läst ordentligt så har komplett sagt att dom också har installerat all mjukvara som behövs!

Permalänk
Medlem

Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
hade du läst ordentligt så har komplett sagt att dom också har installerat all mjukvara som behövs!

Jag läste bara drivrutiner, mjukvara är ju operativsystem och diverse program som kan tänkas hjälpa till när man spelar spel.

Vad är det för dator du beställt? Vad är det för datorer dina kompisar har? Vad är det för spel ni har jämfört era vetenskapliga rön i? Har ni kört andra test? Finns ju hur många frågetecken som helst.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag läste bara drivrutiner, mjukvara är ju operativsystem och diverse program som kan tänkas hjälpa till när man spelar spel.

Vad är det för dator du beställt? Vad är det för datorer dina kompisar har? Vad är det för spel ni har jämfört era vetenskaplia rön i? Har ni kört andra test? Finns ju hur många frågetecken som helst.

Och allt sådant skrev jag med. Trodde att du skulle förstå då. Ursäkta om jag har varit otydlig. Men Komplett säger att dom ska ha installerat all mjukvara som ska behövas.
Jag hinner inte dra upp allt nu.
Men kan säga som så att min kompis körde med:
1gb ddr-sdram på endast 133 Mhz
Msi 845-pe med endast 4xAGP
Ati Radeon HD2600
Pentium4 2,8 Ghz Socket 478 Enkelkärnig

jag köpte denna dator : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200
Säger inte att min dator ska klara dom nyaste spelen helt laggfritt men borde klara dom bättre än min kompis!
Ps: båda kör med Windows xp professional service pack 2 och vi har testat crysis och assasins creed.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
Och allt sådant skrev jag med. Trodde att du skulle förstå då. Ursäkta om jag har varit otydlig. Men Komplett säger att dom ska ha installerat all mjukvara som ska behövas.
Jag hinner inte dra upp allt nu.
Men kan säga som så att min kompis körde med:
1gb ddr-sdram på endast 133 Mhz
Msi 845-pe med endast 4xAGP
Ati Radeon HD2600
Pentium4 2,8 Ghz Socket 478 Enkelkärnig

jag köpte denna dator : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200
Säger inte att min dator ska klara dom nyaste spelen helt laggfritt men borde klara dom bättre än min kompis!

Menar du att Komplett har installerat datorn färdig åt dig? Om inte har du gjort det själv vilket kan leda till handhavandefel om man är ovan, dom testade väl endast grafikkortet åt dig? I en av deras datorer?

Grafikkortet är viktigt i nya spel och h2600 vs 8600gt har jag ingen aning om vilket som är sämre.

Låter fortfarande som en blandning mellan mjukvara/användarfel enligt mig.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Menar du att Komplett har installerat datorn färdig åt dig? Om inte har du gjort det själv vilket kan leda till handhavandefel om man är ovan, dom testade väl endast grafikkortet åt dig? I en av deras datorer?

Grafikkortet är viktigt i nya spel och h2600 vs 8600gt har jag ingen aning om vilket som är sämre.

Låter fortfarande som en blandning mellan mjukvara/användarfel enligt mig.

Jag satte ihop datorn själv, och om jag har gjort något fel då borde väl komplett fortfarande ha hittat de? Dom har även testat hela datorn åt mig och installerat om hela XP och så vidare. Min kompis har själv sagt till mig att hans kort är sämre än mitt. Och om det är ett mjukvarufel har väl knappast komplett någon anledning att ljuga för mig?
Ett exempel: Komplett sa till mig att dom rekommenderade systemkraven för assasins creed är:

* Intel Pentium Core 2 Duo, or better processor* 3 GB System RAM* ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series, or better video card* 5.1 sound card

Kollar jag på dom riktiga rekommenderade systemkraven på mitt spel står de:

CPU
Recommended: Intel Core® 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better

Video Card
Recommended: 256 MB DirectX® 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (NVIDIA GeForce 6800+ / ATI Radeon X1600+)

System RAM
Recommended: 1 GB Windows Xp / 2 GB Windows Vista

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
Jag satte ihop datorn själv, och om jag har gjort något fel då borde väl komplett fortfarande ha hittat de? Dom har även testat hela datorn åt mig och installerat om hela XP och så vidare. Min kompis har själv sagt till mig att hans kort är sämre än mitt. Och om det är ett mjukvarufel har väl knappast komplett någon anledning att ljuga för mig?
Ett exempel: Komplett sa till mig att dom rekommenderade systemkraven för assasins creed är:

* Intel Pentium Core 2 Duo, or better processor* 3 GB System RAM* ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series, or better video card* 5.1 sound card

Kollar jag på dom riktiga rekommenderade systemkraven på mitt spel står de:

CPU
Recommended: Intel Core® 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better

Video Card
Recommended: 256 MB DirectX® 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (NVIDIA GeForce 6800+ / ATI Radeon X1600+)

System RAM
Recommended: 1 GB Windows Xp / 2 GB Windows Vista

Har dom kollat igenom din dator åt dig fast "prestandaproblem" återstått är det bara att konstatera, datorn är för dålig. Varför Komplett skriver en sak och spelet en annan beror väl antagligen på Kompletts interna tester, oftast är systemrekomendationer felaktiga eller tagna ur luften och komplett's rekomendationer verkar mer lik verkligheten.

Varför det fungerar bättre på dina vänners datorer kan nog bara utvecklaren till Crysis samt Assasins Creed svara på. AS är ju dock riktigt dåligt optimerat och enligt mig ett dåligt exempel. Finns personer med betydligt värre datorer som haft sjuka problem med det spelet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Har dom kollat igenom din dator åt dig fast "prestandaproblem" återstått är det bara att konstatera, datorn är för dålig. Varför Komplett skriver en sak och spelet en annan beror väl antagligen på Kompletts interna tester, oftast är systemrekomendationer felaktiga eller tagna ur luften och komplett's rekomendationer verkar mer lik verkligheten.

Varför det fungerar bättre på dina vänners datorer kan nog bara utvecklaren till Crysis samt Assasins Creed svara på. AS är ju dock riktigt dåligt optimerat och enligt mig ett dåligt exempel. Finns personer med betydligt värre datorer som haft sjuka problem med det spelet.

okaj! Men crysis då? är det än dålig jämförelse?
min kompis klarar det på medel utan problem.
Sen borde det väl lagga mer om jag drar upp grafiken och lagga mindre om jag drar ner grafiken? Men det konstiga är att det spelar absolut ingen roll, laggar lika mycket hela tiden ändå! Detta pekar ju bara på att det är något annat i datorn som inte hänger med! Laggade till och med i ett spel som heter 25 to Life! Här är systemkraven till de spelet:

CPU
Recommended: Pentium 4 or Athlon XP/64 equivalent

CPU Speed
Recommended: 2.4 GHz

Video Card
Recommended: 100% DirectX 9 Compatible 128MB Direct3D Card with Pixel Shader 2.0 support (GeForce 6 series/Radeon X series)

Även om dessa krav inte skulle vara korrekta. Så borde men dator klara detta även om systemkraven va nästan dubbelt så höga men de laggar som bara den!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
okaj! Men crysis då? är det än dålig jämförelse?
min kompis klarar det på medel utan problem.
Sen borde det väl lagga mer om jag drar upp grafiken och lagga mindre om jag drar ner grafiken? Men det konstiga är att det spelar absolut ingen roll, laggar lika mycket hela tiden ändå! Detta pekar ju bara på att det är något annat i datorn som inte hänger med! Laggade till och med i ett spel som heter 25 to Life! Här är systemkraven till de spelet:

CPU
Recommended: Pentium 4 or Athlon XP/64 equivalent

CPU Speed
Recommended: 2.4 GHz

Video Card
Recommended: 100% DirectX 9 Compatible 128MB Direct3D Card with Pixel Shader 2.0 support (GeForce 6 series/Radeon X series)

Även om dessa krav inte skulle vara korrekta. Så borde men dator klara detta även om systemkraven va nästan dubbelt så höga men de laggar som bara den!

Absolut enklast är att köra ett prestandatest, exempelvis 3dmark. Eftersom dom nya versionerna kräver värstingdatorer kan ni ju prova i 3dmark03 eller 01, och jämföra era resultat. Sen kan du kika på 3dmarks hemsida om du hittar någon med snarlik dator och vad dom får för poäng och så vidare.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Absolut enklast är att köra ett prestandatest, exempelvis 3dmark. Eftersom dom nya versionerna kräver värstingdatorer kan ni ju prova i 3dmark03 eller 01, och jämföra era resultat. Sen kan du kika på 3dmarks hemsida om du hittar någon med snarlik dator och vad dom får för poäng och så vidare.

ok tack så mycket för hjälpen men har gjort detta och en snarlik dator skulle få runt 6000-6500 i 3dmark06 o jag fick 4000

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
ok tack så mycket för hjälpen men har gjort detta och en snarlik dator skulle få runt 6000-6500 i 3dmark06 o jag fick 4000

Det är inget typ av "Cool and quiet" som har blivit knäppt? Dvs den funktion som throttlar ned processorn när den inte används. Har du något program likt Everest kan du se FSB osv i realtime och se om den hoppar och far.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det är inget typ av "Cool and quiet" som har blivit knäppt? Dvs den funktion som throttlar ned processorn när den inte används. Har du något program likt Everest kan du se FSB osv i realtime och se om den hoppar och far.

okaj! nej jag har inte Everest och eftersom datorn här hos komplett nu blir det lite svårt att kolla. Men konstigt att komplett blundar för sådana här fel? Liksom att dom inte kollar det och säger att datorn fungerar normalt ändå :s

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joonry
okaj! nej jag har inte Everest och eftersom datorn här hos komplett nu blir det lite svårt att kolla. Men konstigt att komplett blundar för sådana här fel? Liksom att dom inte kollar det och säger att datorn fungerar normalt ändå :s

Det är ju inget man skall märka men jag kan tänka mig att det kan faila som allt annat i datorer, därför jag frågar bara

Du får väl se vad dom säger sen helt enkelt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det är ju inget man skall märka men jag kan tänka mig att det kan faila som allt annat i datorer, därför jag frågar bara

Du får väl se vad dom säger sen helt enkelt.

japp tack så mycket för att du stannat uppe o resonerat med mig iaf:D

Själv har jag svårt att förstå att jag kan ha problem med detta företag som annars har så bra kritik. Jag har till och med läst att dom skickade ett nytt nätaggregat till en kille innan han ens hade lämmnat in sin gamla då det var fel på det!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se att ni skrev vilken BIOS version det är på moderkorten ni säljer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Problem med komplett (ångerrätt)

Allt ordnat sig

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag har en ganska simpel fråga: Jobbar komplett på helger? alltså ihop-plockning av datorer och liknande?

Permalänk

Alldeles för dyr frakt nu vet jag att det redan har nämnts men när jag såg att datorn jag plockat ihop för [närmare 22k] så tycker man att man ska får billig/gratis frakt. men nej 600 kr skulle ni ha för det =S

skaffa hämtbutik i gävle !:)

Permalänk
Medlem

jobbar posten gratis eller ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyphris
Jag har en ganska simpel fråga: Jobbar komplett på helger? alltså ihop-plockning av datorer och liknande?

Som jag nämnt tidigare i tråden plockas och skickas tydligen ordrar även söndagar. Datorbygge är nog mer tveksamt.

Permalänk

Hazzard. nu är det ju så att dem tjänar rätt så mycket på att man köper därifrån. många butiker har frifrakt om man handlar för 500+ visst det tycker jag också är lite väl eftersom komplett har fina priser. men kanske på 10k+ eller något skulle ju inte vara helt fel

Permalänk

Om jag köper denna

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346269

Vad kostar montering då?