Permalänk

Trådlöst Nätverkskort (DWL-G122)

Hejsan!
Jag har ett problem med mitt d-link trådlösa nätverkskort. Kortet fungerar utmärkt, jag har internet och så.
Men, när jag sitter och spelar vilket spel som helst över internet så uppkommer ett kort irriterande lagg kanske var 20e eller 30e sekund. Ungefär som att den letar efter internet eller vad den nu gör, jag har ingen aning med andra ord. Ni kanske kan förstå själva om ni sitter å spelar CS,BF2 och man ser en fiende. Nästa sekund är man död pga ett jevla lagg som dök upp i nån sekund. Jättehärligt....ehm..not.

Jag undrar förstås om hur jag ska kunna lösa detta problem och slippa det där lagget som kommer upp var 20e, 30e sekund.
tack för svar i förhand.
mvh
hamburgaren

Permalänk

Har samma utrustning och samma problem. Kollar jag netlimiter så ser man att det går i cykler - uppkopplingen lägger ner för att i nästa sekund funka prima. Jag tror att det endast är nedåt det blir så.

Vill också ha en lösning. Har sökt på det utan resultat.

Permalänk

Jag löse problemet!

Gå in på denna sida : http://www.dlink.com.au/tech/drivers/files/wireless/dwlg122.h...
Sedan laddar man ner FAQ 4-5 som är pdf format

Eller så kan jag skriva här visserligen lösningen för det problem jag hade.
Högerklicka på "den här datorn" välj "Hantera".
Gå på "Tjänster och program" och välj tjänster.
Scrolla ner och leta efter tjänsten "Wireless Zero configuration"
Välj att inaktivera tjänsten.
När det är klart avinstallera drivrutinerna för det trådlösa nätverkskortet och stäng datorn och ryck ur nätverkskortet. starta datorn och installera sedan om drivrutinerna igen. stäng av datorn och sätt i nätverkskortet igen.
Klart! Nu ska det funka.

Permalänk
Medlem

JA! Fan vad härligt.
Jag har haft exakt samma problem i flera månader.
Jag har sökt igenom Sweclockers flera gånger och gjort tråd utan fått problemet löst.
Nu när jag skulle leta upp min gamla tråd råkade jag komma hit, och nu funkar det! YES!

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, tänkte fråga jag ha stoppat in stickan i usb porten o fixat drivrutinerna o allt de. men jag kommer fortfarande inte åt internet vad är de för fel ?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

du kanske behöver nyare drivrutin... köpte nyligen ett sådant här och fick det fasen inte att funka i XP med SP3 installerat... medföljande drivare var 3.10 och på denna sidan (http://www.dlink.com.au/tech/Download/download.aspx?product=D...) nämns ver. 3.30 med SP3 support...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Hej!
jag vill också låna den här tråden
Har ett problem med min dlink dwl-122 wireless usb adapter.
Jag får ca 20ggr sämre hastighet när jag kör trådlöst från 8mb/s till 400kb/s (datorn ligger 7m ifrån routern (netgear)öppen yta.
har varit i kontakt med resp supporttjänster som hänvisar till varandra
har testat 1 bestämd port och tagit bort brandväggar och virusprogram?
har jag missat något eller är det en defekt produkt?