Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Haha!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hur är Swordmastern att spela på lite högre lvls? Jag nådde bara lvl 8 innan open beta stängdes.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Igår när jag faktiskt lyckades spela utan blåskärm va jag med om en rolig bugg xD

Jag gick för att göra lite quest och Open RvR i nordland. Framför mig kommer en riddare på en häst och patrullerar. Inget jag tänkte allt för mycket på.
Men då ställer sig hästen upp, riktar sig mot mig och flexar musklerna!!!

http://farm4.static.flickr.com/3143/2864084261_9079af7458_o.j...
http://farm4.static.flickr.com/3260/2864084029_8f86a93d43_o.j...

Haha! Nästan lika roligt som human face på druidmössan i WoW.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Där åkte servern ner, någon som kör greenskins? Hur fan kastar man leran på statyn? plockar upp leran men den hamnar inte i min backpack.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Hur är det med PvE? Det verkar vara stort fokus på PvP men finns det dungeons och grupp-content om man så vill? Och om det finns, är det stor skillnad på loot och xp jämfört med solo?

http://www.gamesradar.com/pc/warhammer-online-age-of-reckonin...

En 3sidig lite gammal artikel om ett par pve dungeons som finns i WAR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Där åkte servern ner, någon som kör greenskins? Hur fan kastar man leran på statyn? plockar upp leran men den hamnar inte i min backpack.

Det finns en flik i din väska där alla quest items sammlas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byat
Det finns en flik i din väska där alla quest items sammlas

Aha! Tackar

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk

fan med att servern gick ned:).. nåväl 2 fårgor måste man svara accept på dom där texterna om reglerna...varjegång man loggar in? jag verkar till att få göra det iaf... och kommer den ihåg vilken server man lirade på eller skall man komma ihåg det själv??

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
fan med att servern gick ned:).. nåväl 2 fårgor måste man svara accept på dom där texterna om reglerna...varjegång man loggar in? jag verkar till att få göra det iaf... och kommer den ihåg vilken server man lirade på eller skall man komma ihåg det själv??

Verkar som eulan måste bekräftas varje gång, letade i usersettings.xml och där finns en eula setting som är satt till 0 men sätta den till 1 hade ingen effekt. Så antar att de slår av den när de får ork..

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Hur länge blir servrarna nere? någon som vet?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Hur länge blir servrarna nere? någon som vet?

"All servers will be shut down tomorrow morning (the 17th September) for an update. We will bring the servers down at 10:05 CET and we expect them to be back up again by lunchtime."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Hur länge blir servrarna nere? någon som vet?

Läs nyheterna?

"All servers will be shut down tomorrow morning (the 17th September) for an update. We will bring the servers down at 10:05 CET and we expect them to be back up again by lunchtime.

We will of course keep you updated on the progress of this work."

www.war-europe.com

Edit: Bah, försent.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Onsdag lär väl bli rutin-uppdatering eller?
Tycker WAR blir bättre och bättre. Verkar också som GOA lärt sig av OB-stadiet
Framåt går det iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Edit: Bah, försent.

Haha, gotcha!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Onsdag lär väl bli rutin-uppdatering eller?
Tycker WAR blir bättre och bättre. Verkar också som GOA lärt sig av OB-stadiet
Framåt går det iaf

Håller med, testade Chaos Chosen igår på Karak-Izor eller vad den heter. Riktigt nice, gjorde även en del andra destructionchars där. Tyvärr order, men det känns som Mythic har lagt mycket mer krut på destruction. Allt känns snyggare och bättre. Allt från miljöer till animationer känns sjukt snygga på destructionsidan. Tyvärr stod vi i kö i en timme till första chaos scenariot, vilket suger. Så kommer nog förmodligen stanna hos order med min WP på Karak-Azgal.

Något som jag funderade lite över: Kan man se target's target på något sätt? Eller få någon aggrovarning? För det är sjukt irriterande att "tanka" och inte se vilken spelare mobsen targettar. Any answers?

Sedan undrade jag om man kunde linka items eller spells i chatten (á la wow)? Rätt nice att linka ny macen till polarn liksom.

Permalänk
Medlem

"around lunchtime" definitionsfråga ju

sika tidsoptimerster de är.

jaha ja, kan lika gärna lägga mig igen då.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenzo
Haha, gotcha!

Håller med, testade Chaos Chosen igår på Karak-Izor eller vad den heter. Riktigt nice, gjorde även en del andra destructionchars där. Tyvärr order, men det känns som Mythic har lagt mycket mer krut på destruction. Allt känns snyggare och bättre. Allt från miljöer till animationer känns sjukt snygga på destructionsidan. Tyvärr stod vi i kö i en timme till första chaos scenariot, vilket suger. Så kommer nog förmodligen stanna hos order med min WP på Karak-Azgal.

Något som jag funderade lite över: Kan man se target's target på något sätt? Eller få någon aggrovarning? För det är sjukt irriterande att "tanka" och inte se vilken spelare mobsen targettar. Any answers?

Sedan undrade jag om man kunde linka items eller spells i chatten (á la wow)? Rätt nice att linka ny macen till polarn liksom.

Svaret är nej på båda frågorna. Det kommer heller inte gå att fixa det med modar/macros heller.

Källa: http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=6788... Sen vet jag inte inte säker den källan är iof...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
"around lunchtime" definitionsfråga ju

sika tidsoptimerster de är.

jaha ja, kan lika gärna lägga mig igen då.

Lägga sig?!!
Kan inte du skänka lite sömn till mig?

around lunchtime är väl snarare runt 12-tiden

Permalänk

Jävligt skoj att hoppa mellan dem olika sidorna.
Som sagt så diggar jag både shaman och ironbreaker dock är det rätt bull att pvpa och göra dem olika PQs som dwarf eftersom jag nästan alltid får göra steg 1 i varje chapter helt själv.
Kanske valt fel server bara (Karag-Dron) eller så spelar jag min dwarf vid fel tider.

Sen på greenskin sidan så är det helt omvänt på spelplanen. 25 st som springer omkring och rensar steg efter steg i varje chapter på 1-2min max.

Bara att digga läget, hålla käften och fortsätta spela för att det är fortfarande ett kickass spel.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarre
Svaret är nej på båda frågorna.

Aj då... Men tänkte på en sak till Har någon kollat upp om man kan få upp unit frames på alla spelare i ett scenario. Så man lätt kan se vilka som needar heals. Samt även kanske (á la Grid) få de utanför min range att typ fadas ut? Avancerade önskemål kanske, men hey - it's 2008 liksom!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om sidan www.war-europe.com kommer bli uppdaterad någon gång?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Är det någon som vet om sidan www.war-europe.com kommer bli uppdaterad någon gång?

Jesus kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Är det någon som vet om sidan www.war-europe.com kommer bli uppdaterad någon gång?

Är mest glad att spelet funkar och så länge sidan inte är uppe helt kan de ju inte ta betalt

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk

kan ju nu när det är snart relesea berätta om ett spel som varit ute i 3månader när jag inhandlade det, alla servrar var nere minst 1gång i veckan i ett antal timmar, ibland gick det ett helt dygn utan att spelet kom upp, och så gott som alla servrar råkade utför detta... i början fick man ingen kompensation men efter klagomål så kom det kompensation... Dessutom hade man lagg i så gott som alla storstäder för de var för mycket folk inne i städerna... Och de var inte ovanligt med kötider innan man släpptes in...

Spelet heter World of Warcraft.. så innan ni klagar nu så tänk tillbaka hur de var i början på WoW...

Sen en undran till angående WAR, finns det något svenskt guild på någon server man kan joina? finns de kanske rent utav en hemsida på svenska för War-online spelare...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
kan ju nu när det är snart relesea berätta om ett spel som varit ute i 3månader när jag inhandlade det, alla servrar var nere minst 1gång i veckan i ett antal timmar, ibland gick det ett helt dygn utan att spelet kom upp, och så gott som alla servrar råkade utför detta... i början fick man ingen kompensation men efter klagomål så kom det kompensation... Dessutom hade man lagg i så gott som alla storstäder för de var för mycket folk inne i städerna... Och de var inte ovanligt med kötider innan man släpptes in...

Spelet heter World of Warcraft.. så innan ni klagar nu så tänk tillbaka hur de var i början på WoW...

Sen en undran till angående WAR, finns det något svenskt guild på någon server man kan joina? finns de kanske rent utav en hemsida på svenska för War-online spelare...

Du har uppenbarligen inte läst trådarna här...

Ja, det finns en order guild med en massa swec folk på servern karak-azgal samt en svensk destru guild men lite färre swec folk.

Leta lite runt bland trådarna här på multiplayer delen så ska du nog hitta vad du letar efter

Permalänk
Medlem

Problemet med downtime är ju att de lägger den dagtid. Den ska vara sent på natten. Om exv. 2h downtime räcker så lägg den 04.00-06.00.

Permalänk

altair4 de är faktiskt människor också, som vill ha hyggliga arbetstider. Om de ville ha dåliga arbetstider så skulle de jobba som morgontidnings ut delare eller sopgubbe eller något liknande

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Problemet med downtime är ju att de lägger den dagtid. Den ska vara sent på natten. Om exv. 2h downtime räcker så lägg den 04.00-06.00.

Problemet är inte att det är på dagtid. problemet är att spelarna är så greedy.
De har jobbat med spelet i säkert över 2år. Även dom kanske vill ha lite sovmorgon efter en massa hårt arbete

Bara att sitta o vänta tyvärr

Permalänk
Medlem

Vissa springer omkring med sina fina CE cloakar tror jag, ifall på destruction sidan

Dessa får man genom att göra ett speciellt quest från "tome'en"..

Men hur har dom lyckats regga CE edition?

Räcker det med CE Headstart för att få dessa quest unlocked?

Nån som vet?

Permalänk

angående downtime så kör väll nästan alla mmorpgs dom på dagen.. iaf WoW och GW

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Vissa springer omkring med sina fina CE cloakar tror jag, ifall på destruction sidan
Dessa får man genom att göra ett speciellt quest från "tome'en"..

Men hur har dom lyckats regga CE edition?

Räcker det med CE Headstart för att få dessa quest unlocked?

Nån som vet?

Det är inte en CE cloak, den kan alla fixa, lite segt att komma till den om man går fel väl som jag gjorde...

Moben finns i Norsca Tier 2 (Empire).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Igår när jag faktiskt lyckades spela utan blåskärm va jag med om en rolig bugg xD

Jag gick för att göra lite quest och Open RvR i nordland. Framför mig kommer en riddare på en häst och patrullerar. Inget jag tänkte allt för mycket på.
Men då ställer sig hästen upp, riktar sig mot mig och flexar musklerna!!!

http://farm4.static.flickr.com/3143/2864084261_9079af7458_o.j...
http://farm4.static.flickr.com/3260/2864084029_8f86a93d43_o.j...

Jag va tvungen att ta en paus för jag fick skrattanfall
Så lättroad är jag

Haha, vissa buggar är klart underhållande i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"