Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Vissa springer omkring med sina fina CE cloakar tror jag, ifall på destruction sidan

Dessa får man genom att göra ett speciellt quest från "tome'en"..

Men hur har dom lyckats regga CE edition?

Räcker det med CE Headstart för att få dessa quest unlocked?

Nån som vet?

Det har inget med CE att göra. Cloaken får man från en tome unlock. Stick iväg till ch5 (tror jag, första i Ostland) Chaos och spring norrut och leta efter en dryad. Den ska ha ett speciellt namn, men jag kommer inte ihåg precis vad namnet är. Då du dödat denna (vanlig mob, ingen champion) kan du sticka till IC och köpa cloaken av en vendor i biblioteket.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag tror att Mythic hade vunnit rätt mycket cred bland spelarna och de hade lagt sitt serverunderhåll på natten. 03-06 kanske?

Jag menar, med så mycket pengar som cirkulerar i den branchen, kan det vara något att bry sig om att betala en handfull personer för att jobba en natt i veckan? Lite OB typ...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag tror att Mythic hade vunnit rätt mycket cred bland spelarna och de hade lagt sitt serverunderhåll på natten. 03-06 kanske?

Jag menar, med så mycket pengar som cirkulerar i den branchen, kan det vara något att bry sig om att betala en handfull personer för att jobba en natt i veckan? Lite OB typ...

/hulle.

Då börjar folket som spelar då klaga. Det är nog minst folk på dagarna när folk jobbar, tror jag.

Servrarna är förresten uppe igen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Då börjar folket som spelar då klaga. Det är nog minst folk på dagarna när folk jobbar, tror jag.

Servrarna är förresten uppe igen.

Vem spelar 03-06? Låt gå för att det inte är jättemånga som spelar på förmiddagarna när det är jobb, men 03-06 kan du ju inte heller spela om du har jobb eller skola dagen efter.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LuffsiPluffsiDoo
Du har uppenbarligen inte läst trådarna här...

Ja, det finns en order guild med en massa swec folk på servern karak-azgal samt en svensk destru guild men lite färre swec folk.

Leta lite runt bland trådarna här på multiplayer delen så ska du nog hitta vad du letar efter

Humm, karak-azgal ser inte jag dock ser jag andra karak servrar....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis ingen som har en Headstartkod till övers? Var lite sen på Gascognes koder =). Skulle vilja försöka få tjejens brorsa att börja lira!

Permalänk

Hej!

Kommer köpa spelet imorgon och undrar om någon kan ge förslag på nån klass på destruction sidan med mest cc, t.ex. knockdowns, fällor, snares osv.

Permalänk
Medlem

Hmm jag var verkligen besviken på grafiken i spelet, det är nästan sämmre än wow:s grafik och det är ett 4år gammalt spel nästan.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Hmm jag var verkligen besviken på grafiken i spelet, det är nästan sämmre än wow:s grafik och det är ett 4år gammalt spel nästan.

Ursäkta, men anser du att den är sämre än WoWs grafik har du fel på synen. Den må inte vara så mycket vassare (dock tycker jag det är en tydlig skillnad), men den är absolut inte sämre, eller "nästan" sämre som du säger.

Kolla dina inställningar, om du tvingat på AA etc.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Läs min post om att ställa in grafikkortet, det blir bättre då. Men dom har också medvetet lagt den ribban för att så många som möjligt ska kunna köra spelet på sina datorer. Smart. Men sämre än wows grafik? Lolboll på den.

Permalänk
Medlem

Måste man ange kontokort eller kan man köra "direkt" på gamecard?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Order blir totalt ägda på Karak Azgal iaf Någon som vet om dom är bra på någon server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Order blir totalt ägda på Karak Azgal iaf Någon som vet om dom är bra på någon server?

Nä vi blir inte total ägda på Karak-Azgal och jag tycker det är en bra server. ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konsument
Hej!

Kommer köpa spelet imorgon och undrar om någon kan ge förslag på nån klass på destruction sidan med mest cc, t.ex. knockdowns, fällor, snares osv.

Hmm bra fråga, jag vet inte vilken klass det som rootar mig hela tiden.
Antingen Magus, Sorceress eller Zealot.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Myhtic kör US servers så våran 03-06 är inte 03-06 där så vi får leva med det då vi spelar US.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nä vi blir inte total ägda på Karak-Azgal och jag tycker det är en bra server. ^^

Hmm bra fråga, jag vet inte vilken klass det som rootar mig hela tiden.
Antingen Magus, Sorceress eller Zealot.

Sorceress har roots, jag blir jämt fastfrusen i high elf scenarion när jag spelar på min swordmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Sorceress har roots, jag blir jämt fastfrusen i high elf scenarion när jag spelar på min swordmaster

Ah tackar, då vet jag min nästa slagpåse i RvR.
Ska se som jag kan banka lite vett i dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ursäkta, men anser du att den är sämre än WoWs grafik har du fel på synen. Den må inte vara så mycket vassare (dock tycker jag det är en tydlig skillnad), men den är absolut inte sämre, eller "nästan" sämre som du säger.

Kolla dina inställningar, om du tvingat på AA etc.

Har hört fler som sagt att grafiken är sämre, möjligt att den är det men har inte sett WAR live på någon dator så jag kan inte säga så mkt om det personligen.
Men nåt måste det ju vara eftersom flertalet folk nämner det, eller?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Tjena! Har lite problem med WAR gällande grafiken.. på min bärbara funka allting bra men nu på min stationära så verkar det som att det inte finns någon antropisk filtrering alls då allt som är en liten väg bort från min gubbe är extremt lågupplöst.. med alla inställningar på max.

Bild: http://img520.imageshack.us/my.php?image=namnlspf7.jpg

Testade ändra lite i nvidia kontrollpanelen men det hjälpte inte.. någon som har något förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Men nåt måste det ju vara eftersom flertalet folk nämner det, eller?

Nja, beror på hur folks förväntningar ser ut.
Mythic har aldrig påstått att de gjort något nytt crysis.

Jag tycker grafiken är lagom bra för att ge en trivsam upplevelse.
Bra mycket bättre än wows grafik i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anoxida
Tjena! Har lite problem med WAR gällande grafiken.. på min bärbara funka allting bra men nu på min stationära så verkar det som att det inte finns någon antropisk filtrering alls då allt som är en liten väg bort från min gubbe är extremt lågupplöst.. med alla inställningar på max.

Bild: http://img520.imageshack.us/my.php?image=namnlspf7.jpg

Testade ändra lite i nvidia kontrollpanelen men det hjälpte inte.. någon som har något förslag?

Har du nvidia kort i lappen med? annars kan det ju vara en skillnad där.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Har hört fler som sagt att grafiken är sämre, möjligt att den är det men har inte sett WAR live på någon dator så jag kan inte säga så mkt om det personligen.
Men nåt måste det ju vara eftersom flertalet folk nämner det, eller?

Nja... Må hända att grafiken inte är banbrytande, men vad gör det?
Många verkar glömma bort den viktigaste faktorn i spel; det ska var roligt att spela.

Någonsin sett Ben "Yahtzee" Croshaw flippa på spel?
Han är en bitter recensent som gör uppror mot dagens spelindustri genom roliga, sarkastiska och klagade videorecensioner

Gillar hans statement om EVE; but then it starts to feel like a second job, which you have to PAY for!!!

Permalänk
Medlem

Japp det är det! Verkar som det är samma problem i lappen förresten.. kollade nyss.. det kanske så spelet är helt enkelt? Vill komma ihåg att wow inte var lika farligt..

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt börjat gilla grafiken i WAR nu desto mer jag spelar det, tycker den är riktigt najs!

Förundrar mig dock på folk som säger att grafiken inte spelar någon roll, det är ju helheten som spelar roll, alltså det blir ju självklart roligare att spela om det är fint att titta på.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar destruction, hur är fördelningen imellan dom olika karaktärstyperna? Alltså MDPS, Healers, Tanks etc. Jag fick bilden från början av att det skulle vara många som spelade Tanks och MDPS men det verkar som support klasser och healers är populära? Hur gott om tanks finns det och behöver man dom mycket?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anoxida
Japp det är det! Verkar som det är samma problem i lappen förresten.. kollade nyss.. det kanske så spelet är helt enkelt? Vill komma ihåg att wow inte var lika farligt..

Spelet ser ju inte skitsnyggt ut för mig, men nog är det bättre än wow alltid, men screenshotet som postades lite ovanför ser ju ut som skit jämfört med det jag kör Och då kör jag ändå för max framerate och utan att ha lagt in aa osv i nvidia panelen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Jag har faktiskt börjat gilla grafiken i WAR nu desto mer jag spelar det, tycker den är riktigt najs!

Förundrar mig dock på folk som säger att grafiken inte spelar någon roll, det är ju helheten som spelar roll, alltså det blir ju självklart roligare att spela om det är fint att titta på.

Tvärtom så förundrar jag mig på folk som säger att grafiken spelar roll. Grafiken är en bonus och inte det som är viktigast för att ge känsla i ett spel.
Missuppfatta mig inte bara, jag tycker snygg grafik kan göra mycket för ett spel, men inte allt.
Du har rätt i att helheten spelar roll, men med dagens krav på grafik som alla verkar ha utvecklas spel mer till ett grafik-krig.

Så om alla grafik-fanboys kunde hålla sig till crysis och sluta whina om att alla andra spel har dålig grafik så kanske spelindustrin skulle se annorlunda ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Ni som spelar destruction, hur är fördelningen imellan dom olika karaktärstyperna? Alltså MDPS, Healers, Tanks etc. Jag fick bilden från början av att det skulle vara många som spelade Tanks och MDPS men det verkar som support klasser och healers är populära? Hur gott om tanks finns det och behöver man dom mycket?

Lirar Greenskin och upplever att det brister mer i tanks än nått annat.
Speciellt på public quests som är omöjliga utan en vettig tank i stage 3..lol

Kanske är olika på olika servers/raser dock..

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk

grafiken e väll likabra som i andra mmorpgs... blev precis lvl4:D:D:D

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
grafiken e väll likabra som i andra mmorpgs... blev precis lvl4:D:D:D

Snarare bättre än många andra
Vad det nu har att säga om spelet
Jag gillar det skrapt iaf

GZ!

Permalänk
Medlem

Ni som har order guilden på K-A. hur ser eran "class"-sammansättning ut?

Vad är populärast, minst pop... etc.?