Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenzo
Ni som har order guilden på K-A. hur ser eran "class"-sammansättning ut?

Vad är populärast, minst pop... etc.?

Ser ut som vi har det jämt fördelat tanks, dps, healers
Annars tror jag Bright Wizard och Runepriest är populärast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenzo
Ni som har order guilden på K-A. hur ser eran "class"-sammansättning ut?

Vad är populärast, minst pop... etc.?

Runepriests och Bright Wizards verkar vara populärast, även Ironbreakers och Swordmasters har vi gott om.

Vi har ont om Engineers och Witchhunters.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Runepriests och Bright Wizards verkar vara populärast, även Ironbreakers och Swordmasters har vi gott om.

Vi har ont om Engineers och Witchhunters.

Förvånar mig stort att witch hunters är så sällsynta
Var ju hur många som helst som sprang runt i OB

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTTeR
Förvånar mig stort att witch hunters är så sällsynta
Var ju hur många som helst som sprang runt i OB

Dom vart kanske överhypade? Eller så kör dom solo
Jag prövade en första gången igår och jag måste säga att det är en klass med stil. Kom inte så långt och tröttna snabbt Så va det med den WHn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTTeR
Förvånar mig stort att witch hunters är så sällsynta
Var ju hur många som helst som sprang runt i OB

Dom kan göra sig osynliga. Det är därför du aldrig ser dom...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Dom kan göra sig osynliga. Det är därför du aldrig ser dom...

^^
Min första char var en witch hunter rank 8
Kunde dock inte vara osynlig....ännu
Sen odlade han ett mega-skägg o så va den gubben inte kul längre :/
(Jag kan inte spela på "random looking" chars :S)
Och ett skägg som är större än min chars huvud...är rätt så random >.<

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att börja lira utan den där head starter key?
Beställde från PC City idag, ringde upp o fråga om sådana men de hade ingen koll på vad jag pratade om ens...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTTeR
Sen odlade han ett mega-skägg o så va den gubben inte kul längre :/

VA?? Hur då? eller vadå? Snackar du om? hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTTeR
^^
Min första char var en witch hunter rank 8
Kunde dock inte vara osynlig....ännu
Sen odlade han ett mega-skägg o så va den gubben inte kul längre :/
(Jag kan inte spela på "random looking" chars :S)
Och ett skägg som är större än min chars huvud...är rätt så random >.<

Körde du closed beta eller? För åldrandet på karaktärerna togs väl bort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Körde du closed beta eller? För åldrandet på karaktärerna togs väl bort?

Tack gud för det

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem

Vem blir först med Sydsydvästman?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Finns det någon som kan förklara lite mer hur bloodlust fungerar för en witch elf? Jag har spanat över allt på UI:t och kan F*N inte hitta någon stans där man ser hur hög bloodlust man har för att göra extra skada med sina skills :S Har även letat lite på google efter det, men svårt att hitta någon vettig info.

//RoAD

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Jag tycker fan inte att spelet är fult... mycket snyggare än WoW t.ex.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Vem blir först med Sydsydvästman?

http://img93.imageshack.us/img93/3446/nordmanm000bn8.th.jpg

/hulle.

Haha, du tar priset i originalitet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
Finns det någon som kan förklara lite mer hur bloodlust fungerar för en witch elf? Jag har spanat över allt på UI:t och kan F*N inte hitta någon stans där man ser hur hög bloodlust man har för att göra extra skada med sina skills :S Har även letat lite på google efter det, men svårt att hitta någon vettig info.

//RoAD

Det är de där spikarna i mitten..på ui baren..

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
Finns det någon som kan förklara lite mer hur bloodlust fungerar för en witch elf? Jag har spanat över allt på UI:t och kan F*N inte hitta någon stans där man ser hur hög bloodlust man har för att göra extra skada med sina skills :S Har även letat lite på google efter det, men svårt att hitta någon vettig info.

//RoAD

Har du prövat att gå och flytta om lite i UI?
Som standard ska den mätaren vara i mitten precis över hotkey-baren. Är så för alla karaktärer med sådana mätare

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk destrucion guild på Karak Azgal?

Permalänk
Medlem

jag tänkte köpa Warhammer nu och undrar var hittar jag US versionen ? o.O och gärna spelbar idag om det går o hitta, ska spela på Destruction/skull throne tänkte ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Finns det någon svensk destrucion guild på Karak Azgal?

http://www.championsofthenorth.se/

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag på en head start key om man inte fått någon från stället där jag köpt spelet?

Permalänk

Tack Ventrue & Dalhedaren Har inte möjlighet att kolla detta nu, men ska kika på det nästa gång jag loggar in.

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
http://www.championsofthenorth.se/

http://echowar.usersboard.com/ finns också.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Någon som har ett svenskt order guild på karak-azgal

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
Någon som har ett svenskt order guild på karak-azgal

Jadå, det finns: http://swecwar.zapto.org/

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Jag är sugen på att köpa warhammer online. Jag är rätt ny när det gäller mmo-rpg spel och undrar vilken server som man ska spela på där det är många svenskar. Och ska man ta en pve eller pvp server?
Undrar även om min data skulle fixa warhammer online hyfsat:P,
processor: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
grafik: Radeon 9800 series (256 mb tror jag:P)
minne: 1 Gb RAM

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Jag är sugen på att köpa warhammer online. Jag är rätt ny när det gäller mmo-rpg spel och undrar vilken server som man ska spela på där det är många svenskar. Och ska man ta en pve eller pvp server?
Undrar även om min data skulle fixa warhammer online hyfsat:P,
processor: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
grafik: Radeon 9800 series (256 mb tror jag:P)
minne: 1 Gb RAM

Karak-Azgal finns det en hel del svenskar på.

När det gäller systemkrav hittar du dom här: http://www.warhammeronline.com/faq/tech_specs.php

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Wooh, nyss varit och hämtat ut min och en polares låda, dom ser flashy ut ;>

Permalänk
Medlem

Efter en månads semester i utlandet landar jag på lördag i Stockholm, för att sedan ta mig vidare till Göteborg några timmar senare via tåg. Hade tänkt försöka få tag på ett exemplar på lördag förmiddag kring Stockholm C. Några tips på vart man ska gå?

Mvh

Permalänk
Medlem

Man kan få rätt fina items av PQ's... Kom tvåa och fick denna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Alltså, var ska jag fara för att kunna questa PVE efter lvl12. Helt plötsligt blir man lvl12, var RvR enabled så blev en kyckling dessutom :). For då vidare till nästa Tier zoner och hittar endast RvR quests. Det är ju trevligt, förutom att om det inte finns bra grupper spelandes går det ju inte göra nått. Finns det inga fler PVE quest-områden?

Sen är ju scenario queues på destruction sidan vansinniga. Kan vara över 1h i väntetid. Så enda som går göra då är att campa nån PQ plats. Börjar bli lite orolig att jag blir less på det lilla som finns i spelet hittils.