Permalänk
Medlem

Vore ju inte fel om Lenovo gick ut med en studentrabbat på denna

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Det verkar som att det snart börjar dra i hop sig för en lansering nu i alla fall.
http://www.idg.se/2.1085/1.189564/lenovos-minidator-till-sver...

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Såg i reklamen på min M3 att Thephonehouse hade erbjudande om en Lenovo S10 i alla tre färger för 2999:-. Grymmt billigt! Gäller from 21/11...

Permalänk
Medlem

Aridif: Vad för specs var det på den då? I artikeln som silverridge länkar till ovan säger de ju att den ska kosta 4500:- och att det är den 25:e nov som gäller.

Permalänk
Medlem

1 Gb RAM, 160 Gb HDD, Bluetooth står det...

Antar att den har Wlan också.

Står "Endast hos The Phone House" i annonsen också, de kanska bara menar den röda modellen, vad vet jag :P.

Men gå till en butik ta senaste M3 (#10 December 2008) och kolla på sidan 43 :D.

Permalänk

Ge mig! Såg också nu på deras hemsida att t ex. Nokia 5310 med högtalare bara kostar 1299 kr (1398 inkl frakt) utan abb. och billigaste på prisjakt är 1499 kr. Om de verkligen säljer S10 för 2999 kr utan någon sorts abbonemang så blir det ju raka vägen till ThePhoneHouse när den släpps:D

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Hedersmedlem

Såg också annonsen i M3 nu, fast ingenting på Phonehouse sidan ännu.
Priset är onekligen intressant.

Fast ett större 5200mAh ersättningsbatteri kostar ju 800kr. Då lär man ju nånstans runt 4-4,5h batteritid. Då är man uppe i samma pris som Asus 1000H, fast med sämre batteritid.

Aja kanske tar en som leksaksdator ändå.

Permalänk
Medlem

5200mAh skulle nog ge en rätt bra batteritid, skulle nog slå Asus med 1 kanske, MSI har ju ett 6 cell på 4400mAh som räcker i ca 6h, så 5200 skulle nog räcka i 8.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Var inne på the phone house igår och detta är vad som gäller:

Den kostar 3999 SEK och det hade vart en felskrivning i M3.
Kommer in 24 Nov, men man kan redan nu förhandsboka den.

Detta stod på deras egan intranät som säljaren visade mig. Får se efter den 24 när den kommit in o man fått klämma lite på den. Skulle vara gött att ha med en liten netbook när man ska ut o backpacka några månader. Frågan är om 10" skärmen och det lite bättre tangentbordet är värt den extra platsen som denna tar gentemot en 8,9" netbook (ex. asus 901).

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

jaha det var en besvikelse! för 2999 hade det varit sjukt mycket bang for the buck, nu är den bara en i mängden i min bok.

Permalänk

Då har den äntligen lagts till på www.thephonehouse.se.
Precis som tidigare uppgifter så ligger den på 3999 SEK med 1GB ram, 160 GB hdd, bluetooth m.m.
Taget från thephonehouse.se:
"Lenovo IdeaPad S10
Lenovo Ideapad S10 en snygg, ultraportabel laptop med en vikt på bara 1,1 kilo
Lenovo Ideapad S10 är en nätt, lätt och snygg laptop. Datorn väger blott 1,1 kg, har 1 GB RAM och 160 GB hårddisk. Skärmen är på 10,1 tum med inbyggd webbkamera, det finns w-lan och Bluetooth samt en multikortläsare.
Operativsystemet är Windows XP Home och Ideapad S10 finns i färgerna rött, svart och vitt."
Jippie!!
Då blir det att gå in och klämma på den imorn före jobbet;)

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Var där och hörde med dem jag också. Verkar som om den finns på deras huvudlager 24 nov men personen jag talade med sa att den inte skulle finnas till försäljning i butik förrns senare i veckan då de fått produktleverans.

AggeMannen, om du går dit imorgon kan du ju skriva om vad som sades och om du fick tag i en.

Permalänk
Medlem

Det lär väl inte vara Ideapad S10E med "quickstart"? Eller vad tror ni?

Visa signatur

BS

Permalänk
Medlem

Förmodligen så är det just den versionen, men vi får se. Sen spelar det ju ingen större roll då XP startar på ca 4 från "hibernation" iaf.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Jag var på The Phone House och frågade efter datorn idag. De hade den inte inne och försäljaren trodde att de skulle få in den på torsdag. Intressant är också att The Phone House ändrat status från "I lager" till "Ej i lager" på sin hemsida. Försening?

Permalänk

Ringde till ThePhoneHouse idag och de hade inte fått in den på huvudlagret än. Det brukade ta ungefär 2-3 dagar från de fått in den på huvudlagret till de hade den i butiker. Så hon trodde att den skulle komma in senare i veckan.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Kollade idag, finns inte på lager och inga datum heller... Kan ta ett par veckor till

Permalänk
Medlem

Komplett har preliminärt leveransdatum den 12:e december. Ser inte hur Phonehouse skulle kunna få in dem snabbare än Komplett/inWarehouse.

Permalänk

La en beställning på en s10 hos phonehouse, status nu: fraktas... vad det nu innebär. Kan ju hoppas den dyker upp under veckan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
La en beställning på en s10 hos phonehouse, status nu: fraktas... vad det nu innebär. Kan ju hoppas den dyker upp under veckan.

Vilken färg valde du? Ska bli spännande. Tittar förhoppningsvis in på ThePhoneHouse imorn eller på fredag och ser hur det går.
Är riktigt ivrig att få klämma på den nu.
Kom på en eventuell tangentbordslösning. Om man bänder upp och byter plats på CTRL och FN-tangenterna samt byter plats på höger-shift och pil-upp-tangenten så sitter alla tangenter där de "ska". Sen ska det nog inte vara några problem att mappa om tangentbordslayouten, och när man ska spela spel så ställer man bara in att höger-shift skall vara "gå framåt"-kommandot.
Bara spekulationer från mina sida men var tvungen att skriva av mig.

Gå i frid /Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Vilken färg valde du?

Svart

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått hem den redan, alternativt sitter på mer information, tänker framförallt på detta med batteriet.

De anges på ett flertal amerikanska sidor, såväl som europeiska (bl.a tyska) att S10:an kommer med ett 6-cells batteri i Europa, är det någon som vet om detta stämmer?

Kan säga att för mig personligen är det bara batteriet som gör att jag fortfarande funderar, S10:an är ser så mycket snyggare ut och verkar mer solid än Eee 1000h.

Än annan fråga, på et flertal siter så uppges det att S10 ar inbyggd BT, men enligt specifikationen från Lenovo har den inte det:
http://shop.lenovo.com/ISS_Static/merchandising/US/PDFs/sseri...

Där anges också den maximal minnesmängden till 1,5gb trots att 512m av dessa är inbyggda i systemet och det finns en slot för utbyggnad. Kan inte systemet adressera mer än 1,5gb?

Är så sjukt sugen på denna, men det finns så lite korrekt information på nätet att man inte riktigt vet vad man skall tro.

Permalänk
Medlem

Zion: Jag tittade på videon och läste laptopmags guide hur man uppgraderar minnet, det går bra att lägga in en 2GB-dimm i den slotten man kommer åt (den andra slotten finns gömd någonstans och där är det ett fastlött 512MB) men istället för att visa 2,5GB så klarar datorn bara av att adressera totalt 2GB.

http://www.laptopmag.com/advice/how-to/lenovo-s10-ram.aspx

Permalänk

Leverans Lenovo Ideapad S10

Hej! Intressant ämne ni diskuterar, jag vill bara informera om att vi på The Phone House har tagit emot den första leveransen av S10 och den är på väg ut till butikerna idag. Angående den modell som våra konkurrenter på nätet säljer så är det inte samma spec och de har faktiskt ett högre pris.

Jonny Malmlöf/The Phone House

Permalänk

Re: Leverans Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Malmlöf
Hej! Intressant ämne ni diskuterar, jag vill bara informera om att vi på The Phone House har tagit emot den första leveransen av S10 och den är på väg ut till butikerna idag. Angående den modell som våra konkurrenter på nätet säljer så är det inte samma spec och de har faktiskt ett högre pris.

Jonny Malmlöf/The Phone House

Är det s10 eller s10e ni tar in?

Permalänk

Re: Leverans Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Malmlöf
Hej! Intressant ämne ni diskuterar, jag vill bara informera om att vi på The Phone House har tagit emot den första leveransen av S10 och den är på väg ut till butikerna idag. Angående den modell som våra konkurrenter på nätet säljer så är det inte samma spec och de har faktiskt ett högre pris.

Jonny Malmlöf/The Phone House

Vilka butiker?, norra stockholms butiker tar bara in den på beställning med 1 veckas leveranstid...

Permalänk
Medlem

Re: Leverans Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Malmlöf
Hej! Intressant ämne ni diskuterar, jag vill bara informera om att vi på The Phone House har tagit emot den första leveransen av S10 och den är på väg ut till butikerna idag. Angående den modell som våra konkurrenter på nätet säljer så är det inte samma spec och de har faktiskt ett högre pris.

Jonny Malmlöf/The Phone House

Har du lust att specifiera skillnaderna på modellerna?
3 eller 6-cells batteri?
S10 har enligt er hemsida 3 usbportar, stämmer verkligen detta om ja, har multiläsaren ersatts?

Permalänk

Re: Re: Leverans Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Vilka butiker?, norra stockholms butiker tar bara in den på beställning med 1 veckas leveranstid...

Och är ju samma spec på dom andra butikerna med...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Leverans Lenovo Ideapad S10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
S10 har enligt er hemsida 3 usbportar, stämmer verkligen detta om ja, har multiläsaren ersatts?

Heh, du kan nog inte gå efter deras hemsida när det gäller specs, där står till och med att den har en 102 tums skärm.

Jonny Malmlöf får gärna specificera vad han menar med att den Lenovo S10 som Phone House säljer inte har samma specs som den "de andra" säljer.

Permalänk

Den har en 10.2"-skärm!