Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se

Kära Medlemmar,

Vi tackar er för alla åsikter och synpunkter. Se nedan för svar på de senaste inläggen.

Kladdeman, Vi arbetar konstant med att uppdatera våra rutiner för returhantering för att optimera hanteringstid m.m. Beroende på belastning så börjar ett ärende behandlas ca 3-5 dagar från det att varan mottagits, här skickas ett mail ut. Returavdelningen gör sedan en utvärdering av produkten för att bestämma bästa tillvägagångssätt för att avhjälpa felet. När produkten är åtgärdad/ utbytt så skickar vi ut produkten och här skickas ett mail ut.

HazZarD, Vi erbjuder i dagsläget inte betalning via internetbank. Vi tar givetvis med våra kunders önskemål i vår planering av framtida funktioner.

Funkificator, Beklagar innerligt om ett felplock skett vid packning av er order. En order på mindre komponenter plockas av vårt automatiserade lagersystem, som i regel fungerar oerhört bra. Vid enstaka tillfällen sker dock felplock och vi ber innerligt om ursäkt om ni drabbats av detta.

Viceroy, Vi tackar er för era tankar åsikter. Jag skall vidarebefordra detta till ansvarig person.

Bockhorn, Vilka komponenter som finns tillgängliga i respektive konfigurator ligger på vår PC- och Paketansvarig. Vi uppskattar era synpunkter och förslag och jag skall vidarebefordra dessa till rätt person.

--
Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Snabba leveranser, hyggliga priser och leveransdatum som inte flyttas fram i evigheter (preliminära datum stämmer oftast bra också)

Reklamationer tycks många vara nöjda med.
Har hittills haft turen att slippa såna.

Ni borde se över era fraktkostnader vilket påtalats tidigare.
För dem som inte kan hämta i era hämtbutiker är det ofta
alldeles för dyrt om man inte beställer någon enstaka pryl.

Inte ovanligt att kostnaden skenar iväg till flera hundra kronor.
Det är alltid sista raden som gäller och tyvärr gör frakten ofta
så att slutsumman inte blir till er fördel.
Två kollin hos konkurrent med pf betingar 147:- och kan hos er
gå loss på 603:-.
456:- är rätt mycket ni måste vara billigare för att ens hamna på samma slutsumma.

Permalänk

jag köpte en dator av er för ett tag sen, är nog snart 6 månader sen. en '' Entusiast choice''. helt klart snabb leverans best. onsdag fick på fredag så de va bra. Men det var precis så grafik-kortet(9800 gtx) fick plats i den burken (Mystique 631), skojar inte om jag säger att de va 1 mm å spela på + att det var allmänt trångt med delarna. Så kanske upplysa eller konfigurera ihop lite bättre. Förstår att det är därför paketet är billigare pga delarna. men de va verkligen hjärngympa å få dit, fick lixom snedda in de de o trixa hit å dit. Sen så hade jag fått Minnena (2x2 gb corsair med fläkt) i en redan öppnad paket med tejp runt, minnena låg överallt förutom där dom skulle ligga. såg inte så värst bra ut kan jag säga. iallafall så hade jag byggt ihop allt, men datorn boota inte prova ta ut ena minnes-modulen, sen andra osv och kom fram till att ena modullen var trasig, så tog kontakt med en säljare, fick via mejl så jag kunde reklamera. tog ca 2 veckor (tror jag) sen fick jag nya minnen och då funka de klockrent.

Så ja jag är nöjd i det stora hela, fick som sagt defekta varor, men ni var bra att ha och göra med och krånglade inte, så då e jag nöjd. Snabb leverans på paketet, fast inte på dom reklamerade minnen jag kan absolut tänka mig att beställa från er igen i framtiden.

Permalänk

Jag har bara oerhört bra erfarenheter med Komplett och kommer att fortsätta vara kund framöver!

Senast i veckan skickade jag ett Sapphire HD4850 på RMA då det uppstod artefakter vid post. Jag skickade paketet i måndags, paketet var framme hos Komplett i tisdags. Idag torsdag (!) kunde jag hämta ut ett nytt Sapphire HD4850 från hämtbutiken här i Stockholm, helt otroligt! Snabbare än vad många andra företag tar på sig för att leverera en vanlig order! Bara superlativ alltså.

Permalänk
Komplett.se

Kära Medlemmar,

Se nedan för svar på de senaste inläggen:

SUMITOMO, Det är väldigt viktigt för oss att veta vad våra kunder tycker och vi tackar er för era synpunkter gällande våra fraktkostnader. Jag kommer att vidarebefordra denna information till berörda personer.

Bamsebiffen, Dina förslag angående våra Pc-delar paket kommer att framföras till ansvarig person. När det gäller era minnen så beklagar jag att dessa varit defekta vid leverans och om emballeringen varit bristfällig.

Vi arbetar konstant med att uppdatera våra rutiner för serviceärenden för att effektivisera hanteringen av dessa. Det händer dock vid enstaka tillfällen att belastningen på vår returavdelning oväntat går upp och således blir ibland servicetiden lite längre.

Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag kollar alltid komplett.se först när jag ska köpa hårdvara. Bra med information om de flesta varor, bra lagerhållning, snabba leveranser och väldigt bra på RMA.

Fick felplock på ett moderkort jag beställde, hade beställt Gigabyte GA-MA790X-DS4 Demo. men fick Gigabyte GA-MA770-DS3. Kontaktade supporten via mail och formulär på hemsidan. De hade inte kvar moderkortet jag beställt men de skickade ett nytt Gigabyte GA-MA780G-DS3 som var listat för 300 kronor mer på sajten utan extra kostnad.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag tycker Frakten på Komplett borde vara billigare, köpte nyss en dator för över 6 tusen och jag undvek Komplett för deras sjukt dyra frakt, och jag har inte tillgänglighet av eran Hämtbutik!

Gillar starkt erat utbud och priser och produkter!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Varför köper ni inte in E8200 Intel processorn, finns inget klockrent alternativ för en som jag som inte vill lägga ut mer än 1500 max på en processor, 7000 serien är jag inte intresserad av !

Önskar komplett kunde lägga till E8200 som garanterat inte kostat mer än 1550!

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Efter att ha väntat i två veckor på att datorbutiken skulle skulle skicka mina grejer så avbeställde jag ordern och la en på komplett istället. Beställde torsdag kväll och fick det på måndagen. Väldigt snabb leverans. Det enda jag ångrar är att jag inte beställde från komplett från början.

Beställde lite nya grejer igår kväll och paketet skickades redan idag på morgonen. Helt klart den bästa internetbutiken.

Keep up the good work!!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare , leveranserna är klockrena.
Man vet att om man beställer på måndagen så har man varorna i handen på onsdagen , den enda leverantör som funkar lika smidigt är Dustin.

Fortsätt på detta viset , jag köper numera 90% av min hårdvara på komplett.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd

Efter att ha köpt ett gtx 280 som fyndvara och fått hem det så visade det sig att det var trasigt. Fick bra hjälp över telefon och skickade sen tillbaka kortet. Jag fick ett nytt utan något tjafs samt pengarna för frakten tillbaka inom en rimlig tid.
Första gången jag haft kontakt med kompletts support men ville bara ge er en gigantisk ros, finns inget som kunde ha varit bättre. Jag hoppas ni fortsätter i samma spår. I framtiden kommer jag handla all hårdvara hos er förutsatt att priset är rimligt.

Permalänk
Medlem

Supporten är inte bra

Jag har mycket dåliga erfarenheter av supporten, tar tid, dålig kommunikation och blir ofta fel. Idag blev det droppen, när sonens dator kom tillbaka med trasig strömkontakt till processorfläkten och utan skruvar till det nya nätaggregatet. Felet rapporterades till Komplett 22/9, och först tyckte de inte att nätaggregatet behövde skickas in vilket medförde en extra tidsödande sväng med ett gäng RMA-mail.
Detta datorpaket fick vi initialt själv hitta moderkortsproblem med (bugg i JMicron, konflikt mellan DVD-IDE och USB-utgångar). Ett annat datorpaket levererades med trasigt moderkort där vi lyckades förstöra processorn i felsökandet vilket minst sagt komplicerade ärendet. Problemet var framförallt då att supporten ej förklarade vad som hänt, utan det löste sig först efter flera månader (med bl.a. åtskilliga mail med supportchefen och 3 processorer) med att Komplett fick bygga ihop datorn. Jag fick aldrig veta vad som var det slutgiltiga felet.
För mig är supporten det mest avgörande när man väljer internetbutik. Läxan är att datorpaket skall man köpa på pendelavstånd, att skicka datorkomponenter till Göteborg är alltför omständligt, osäkert och mycket tidsödande.

Permalänk
Medlem

Känner si så där för Komplett, Inga störe besvär men har blivigt lite ireterad över att jag har beställt två gånger från dem och båda gångerna har jag plockat upp mitt packet från deras hämtbutik. La båda beställningarna före kl:17.00 men kom "inte" dagen efter utan två dagar senare.. men men inte värre än att vänta längre men när man planerar in resor till Göteborg och tänker att man kan få med sig sakerna hem i sin planering (Pendlar Vänersborg - Göteborg) så blir man lite ireterad. Men mycket trevligt bemöt i suporten när ringt och frågat om leverans raport. Men en rolig sak var att andra gången min leverans inte kom som planerat och jag ringde så skulle jag bli kompenserad.. men har inte set något eller hört något om det..

Var något underligt med min hårddisk. Den börja knastra och föra ett jävla liv så har presis returnerat den får se hur det går. Hoppas på att dem fixar den!

Editerar när jag fått tillbacka Hårddisken.

mvh
Quinidar

Permalänk
Medlem

Vad är mening med "Grafikkort/PCI Express SLI:" kategorin som bara visar ett "Gigabyte Radeon HD 4350 512MB DDR3, PCI-Express 2.0, DVI/HDMI/HDCP" ? :S

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga hur jag ska gå tillväga. Köpte ett antal datordelar privat av en kille som hade köpt detta på komplett. Fick dock aldrig något kvitto av honom, han skulle mejla men han bara försvann. Nu har grafikkortet, ett sapphire 2900xt gett upp och jag undrar om någon där på komplett är hjälpsam och har goodwill nog att hjälpa mig med en ev. retur.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Sen har ni skrivit fel på EVGA:S X58 kort.

Det ska vara 3xPCI-Ex(2.0)x16
inte 3xPCI-Ex(2.0)x1

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.se!

Har två frågor till er:

1. Varför tillhandhåller ni bara serverprocessorer från Intel men inte från AMD? Ni säljer Intel Xeon men inte AMD Opteron.

2. Hur har ni det med prisdifferentieringen egentligen? AMD Phenom X3 8650 och 8750 kostar lika mycket. AMD Phenom X4 9650 är billigare än 9550.

Permalänk
Komplett.se

Kära Medlemmar,

Här nedan finner ni svar på de senaste inläggen.

vigulf

Jag får börja med att beklaga om ni haft problem med de komponenter som ni köpt hos oss. Om ert ärende inte redan blivit löst så ber jag er kontakta mig på cb@komplett.se för snabb handläggning kring ärendet. I annat fall kan jag bara beklaga för det som inträffat och försäkra er att vi kontinuerligt arbetar för att säkerhetsställa en hög servicegrad, allt för att sådant här inte skall inträffa.

Quinidar

Det var tråkigt att höra att er produkt inte levererats enligt utsatt datum. Jag har dock svårt att se vad som kan ha gått fel utan era kunduppgifter. Jag ser gärna att ni mailar mig på cb@komplett.se så att jag har möjlighet att se över er order och förhoppningsvis kunna återkoppla med lite klarare besked om varför ordern försenades.

Milo

Vi har tyvärr inte möjlighet att lägga till den efterfrågade artikeln i sortimentet i nuläget.
Har vi möjlighet att plocka in E8200 framöver så kommer produkten att läggas till på hemsidan.

Tack för visat intresse!

Joelh

Denna kategori är nu borttagen. Troligvis har denna meny bara funnits tillfälligt vid underhåll av sidan. Vi har också korrigerat specifikationen på EVGA:s x58 kort. Tackar er innerligt för informationen.

Med vänliga hälsningar
Christian, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Här kommer hela den tragikomiska historien om Kompletts support av datorpaket.
Följande har hänt (något förenklat)
22/9 Datorn slocknar, enbart en grön lampa lyser på moderkortet
29/9 Komplett vill enbart ha in moderkortet, skickar fraktsedel, men glömmer antistatpåsen
7/10 Komplett skickar antistatpåsen
15/10 Komplett konstaterar att moderkortet är OK och skickar fraktsedel för hela datorn
ca 22/10 Vi skickar in datorn, tog några dagar att hitta packmaterial
28/10 Komplett konstaterar att nätaggregatet är defekt
31/10 Datorn kommer, jubel, helgens LAN är räddat
men, men Komplett har ej skruvat fast DVD-läsaren och den har slagit sönder strömkontakt och ett internminne. Datorn startar inte.
3/11 Komplett skickar antistatpåse för moderkortet men ingen fraktsedel
7/11 Komplett skickar fraktsedel efter ilsken påstötning
13/11 Komplett får moderkort+internminne i ett paket, skickar tre returmail som bekräftelse
20/11 Komplett upptäcker att vi enbart skickat in ett internminne och behöver bägge för att göra något överhuvudtaget, med motiveringen att de sålt internminnena i par!! Några allt mer upprörda mail till reklamationsansvarige gör ingen skillnad.
Jag har köpt en produkt (datorpaket för 10 377:-) och inte några sketna internminnen. Sunt förnuft och servicekänsla, hallå? Hur enkelt skulle det inte vara att bara skicka internminnena direkt efter att konstaterat att det inskickade inte fungerar (det är ordentligt böjt) ?
20/11 Vi mailar det saknade internminnet och är optimistiska nog att tro på fungerande dator till jullovet

I stora drag hände samma saker för mig i våras (se mitt inlägg 31/10) då vi förvisso sabbade en processor i vår felsökning av det i leveransen trasiga moderkortet men hela processen tog 3 månader från icke fungerande leverans av datorpaket till fungerande dator för den yngre sonen. "Saker" skall uttydas rörig support (bara returmailen kan få en att undra över vad som händer), hela tiden nya nummer (RMA, tracking m.fl.), tidsödande hantering, många slarvfel, otydlig/teknisk jargong, något händer ibland först sedan man fått kontakt med ansvarig m.m.m.m. Att ett pågående ärende ej får förtur i hanteringen är ett generalfel i all support, vid varje inskick har det tagit 3-5 dagar innan något har hänt (dvs. sedan man arkiverat de obegripliga returmailen).

Jag har handlat sista gången på Komplett och kommer att avråda andra från att göra detta.
Vad den 16-åriga sonen säger vill jag inte skriva ner, hans hopp om LAN till helgen har släckts alltför många gånger.

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen inte att ni har bra service!

Jag skickade in en felanmälan på en HDD FÖRRA FREDAGEN!
Ni skrev att den skulle hanteras manuellt och blablabla.
Tar det en vecka för er?
Med Inet så var det fixat och klart efter 1 dag!
Snälla, snabba på lite!

Jag ska på dreamhack oxxå, så nu får jag åka dit med en 80gb hårddisk, roligt. Jag hade hoppats på att få en ny hårddisk den här veckan eller nästa vecka, men iomed att felanmälan inte ens har blivit aktiverad än, så lär jag ju inte få någon ny på 6 dagar..

Permalänk
Medlem

själv tycker jag komplett är bra, kanske lite för höga priser, men annars bra.
fick en rma på mitt 4870, skickades in på en onsdag, antar att de kom fram på torsdagen, och fick en bekräftelse redan på måndan veckan efter.

problemet var trots alla förväntningar drivrutiner som måste rensas och installeras i safemode.

men jag tycker att det ska finnas små guider för de okunniga, till exempel att dom inte kan köra ddr3 minnen i ett ddr2 kort, att dom inte kan köra en 755 sockel processor i ett gammalt 939 kort, och att dom bör köpa ett cross-fire kapabelt moderkort om dom köper ett ati kort.

sånna saker skulle göra det mycket lättare för de okunniga, själv skulle jag köpa mer ram minne för ett antal år sedan, och visste inte så mkt om de. som tur va fick jag hem rätt grejer, men det hade ju kunnat gå snett.

Permalänk
Medlem

Jag har själv dålig erfarenhet av Komplett.se. Jag har en dator på avbetalning hos dem. I och med det så är de skyldiga att skicka in kontrolluppgift till Skatteverket. Nu visade det sig att de inte hade skickat in denna i tid utan för sent vilket ledde till att mina 3.000 kr jag väntade på i skatteåterbäring som skulle användas till semestern betalades ut först i augusti istället för i juni. Tack vare det blev min semester mer eller mindre förstörd. Eftersom det var Komplett.se som gjort fel så mailade jag deras ekonomiavdelning vid flera tillfällen men de struntade helt sonika i att svara på mina mail. Jag har ingen uppfattning vilken typ av kompensation man bör få som kund i ett sånt här fall MEN jag kan tycka att det är rimligt att man svarar på mail. Jag har kvar mailen och de skickades till Komplett.se 4:e juni och 25:e juni i år.

Permalänk
Hedersmedlem

Fanns inget enkelt sätt o kontakta er via webbsidan, de va ju lite synd.

Iaf, tycker den ser lite skum ut:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391550
Rubrik säger:
PC i delar - Intel Atom 230, GMA 950 -grafik, 1GB, 160GB, DVD-RW
Paketet innehåller:
* 345792 - Intel Celeron® E1200 1.6GHz Socket LGA775, 512Kb L2, 800MHz, BOXED w/fan ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=345792 )

Sen när blev en Atom en Celeron? O_o Jag tror det är tryckfelsnisse som är framme om jag inte är helt borta.

För övrigt tycker jag det är trevligt att ni börjat besöka forumet oftare :).

Permalänk
Medlem

www.inet.se kommer alltid handla därifrån om komplett inte fixar den dyra frakten och sänker sina priser.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag tycker att det mesta har varit bra med er när jag beställt saker(senaste datorn är från er).
Dock tycker jag eran nya layout kunde behöva lite tydligare plats för det där extrapris på helger som ni har på vissa produkter, kommer inte ihåg namnet

Angående produkter skulle jag gärna se mobile celeron som är baserad på Pentium M, dom är billiga och inte mycket långsammare än PM.
En annan sak är SAS kontrollerkort för pci-e kunde vara intressant.

Sen en sista sak, tv-korten ni har har ni delat upp i pci, usb osv. men den uppdelningen jag skulle tycka är mer logisk är faktiskt analog/digital för eller så tar ni bort analoga helt för det är en minimal del som har kabeltv och tittar på det genom ett tv kort.

Edit: Kom på en sak till, frakten är lite väl hög.
Ni kanske skulle fundera över om det är ekonomiskt möjligt att göra som dustin, altså gratis frakt vid köp över 500kr eller liknande.

MVH

Nu får du ursäkta. Vart har du fått att det är en minimal del som inte behöver analogt och tittar på detta genom sitt TV kort?

Som företagskund är det irriterande att behöva välja företagspaket varenda gång man beställer. Er standard är inställd på postpaket. Sedan skulle det vara trevligt att kunna gå in och komplettera en order, så länge den inte är expedierad. Så man slipper ringa in eller starta en ny order.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigulf
blabla labla blablabal

Man måste som kund även vara något flexibel och inte vara så jävla snål jämt.
10 x antistatpåsar = 0 - 10 kr på närmsta datorbutik.
Missar komplett att skicka med en retursedel så kan man ju betala frakten själv om det är så att det är brådskande, om det nu inte finns någon annan funktion med fraktsedeln än just att man slipper betala frakten.

Permalänk
Medlem

Beställde ett spel till hämtbutiken i Stockholm. Hämtade aldrig ut spelet då jag hitta den billigare hos en annan butik.

Fick en faktura av komplett idag (2008-11-24) på 245,50kr. Förfallodag (2008-12-01).
Står såhär: "Den här fakturan gäller er order med fakturanummer xxxxxxxxxx som inte blivit uthämtat från Postens serviceställe.

Jag har inte beställt postpaket utan till hämtbutiken i Stockholm.
Är detta korrekt att ni tar betalt för ej uthämtat paket i hämtbutikerna?

Permalänk
Medlem

Mig veterligen brukar de inte göra det, nej.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Fick just ett doa moderkort, beställde core i7 920, Gigabyte GA-EX58-EXTREME, 3x2gig 1600mhz och en kylare.

Tänkte skicka tillbacka allt förutom kylaren och biffa upp det jag har istället och kanske satsa på en laptop för pengarna som blir över.

Gillar verkligen komplett's retur system då det ser ut som att flera andra ställen totalt saknar det, har därimot inte fått svar än.

Permalänk
Komplett.se

Lillfrede, Beklagar om hanteringen av ditt ärende dragit ut på tiden. Har du ännu inte mottagit ett godkännande av retur per mail så ber jag dig att ringa vår kundservice på tele 031 710 20 00 så löser vi detta per omgående.

Airwolf, Tack för informationen! Detta skall nu vara korrigerat på vår webb.

Camel-en, Tyvärr så har vårt nuvarande system inte stöd för denna funktion. Ligger en order emot betalningsalternativ ”faktura” eller ”Betalning vid mottagande” så kan vi härifrån ändra i ordern så länge denna inte är skickad. Således får jag be dig att kontakta vår kundservice om du önskar göra några ändringar i din order.

Steno, Du mailade mig om detta tidigare i veckan. Jag hoppas att lösningen jag presenterade är okej.

Med vänliga hälsningar
Christian, Kundservice

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram