SweClockers foldinglag på plats 40

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag på plats 40

För ungefär två månader sedan kunde SweClockers Folding@Home-lag stoltsera med placering nummer 50 på topplistan över världens bästa proteinvikare. Nu intar laget plats 40.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hurra! bara sikta in sig på plats 30 då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Äntligen, kom igen grabbar nu tar vi dem!

Permalänk
Medlem

I veckan kommer nya grafikkortet, då blir det att folda

Visa signatur

Asus Commando - E2180 @ 3500mhz - 6GB Corsair - HD 4850

Permalänk
Medlem

Mitt GTX 280 har fått folda dygnet runt i kanske en månad nu, just för Sweclockers laget men kortet kommer att tas ut av drift snart då jag skall sälja min stationära och endast ha en laptop istället.

Kortet foldar på som tusan, så ... ber om ursäkt. Ni får säkert in ännu fler folk som uppväger mitt avslut

Lycka till vidare !

(Jag skal fortfarande CPU folda men det blir ju inte riktigt lika bra som GPU ....)

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Imponerande!
Mycket starkt jobbat av er.

Permalänk
Medlem

Började folda med mitt hd4850 för en vecka sedan... känns rätt så roligt att se att det går framåt.

Permalänk

Kanske man ska ta och börja

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

kan bara folda med min AMD eftersom gpu klienten krånglar.

Gött att vi ligger plats 40 och det känns bra att F@H kommer på nyhetssidan eftersom det ger mer och framförallt bra publicitet.

Permalänk
Sötast

Grattis Foldare!

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt kommit igång o folda på senare tid, när man gjorde uppgradderingen så kändes det mer lönt, innan fick man ju ingenting gjort

Permalänk
Medlem

Det är bara för att jag har fått igång PS3'an!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Börjar folda med mitt 4870@800/950Mhz nu

Visa signatur
Permalänk

Min GPU puttrar på så sakteliga.

Permalänk

Det borde vara straffbart att inte folda om man äger ett nVidiakort. Kommer ju inte ens i närheten med poäng på mitt 4870 som jag gjorde med 8800GT...

Och alla som har ett PS3 borde också börja folda, känns som att vi kan ösa in mycket mer poäng än vad vi gör nu om alla bara hänger på.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

:/ Bytte ju ut mitt 9800gtx som jag foldade 6000ppd ~ mot ett 4870x2 och sålde det, too bad.

Dock så har jag en burk med minnen och allting klart ståendes här brevid mig, så om någon har ett nvidia kort liggandes, 8000 serien och uppåt, får ju gärna skicka, så jag kan fortsätta bidra med 6-8000pdd per dag

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Sötast

Staten kan ju subventionera folding-elektricitet
Då hade jag också ställt upp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Det borde vara straffbart att inte folda om man äger ett nVidiakort. Kommer ju inte ens i närheten med poäng på mitt 4870 som jag gjorde med 8800GT...

Och alla som har ett PS3 borde också börja folda, känns som att vi kan ösa in mycket mer poäng än vad vi gör nu om alla bara hänger på.

Straffbart ?

Folda är dumt för miljön och för el-priset, sen får ni säga vad ni vill.
Sen vete sjutton vad det är bra för.....att hitta proteiner? det finns i kött mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Sen vete sjutton vad det är bra för.....att hitta proteiner? det finns i kött mm.

Sweet! Då behöver vi inte forska om proteiner längre.

Permalänk
Avstängd

Det är lite missvisande att påstå att man kan bidra med överbliven datorkraft eftersom datorn drar märkbart mer ström när man foldar. Då är ju datorkraften liksom inte överbliven utan man måste själv bidra ekonomiskt till att köra programmet.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
att hitta proteiner? det finns i kött mm.

Du borde få nobel-priset... Eller. nåt annat. För att du inte ens har förstått vad det hela handlar om..

Havox: beror precis på vad du har för dator, nätagg, graffikkort.. MM.. många faktorer spelar in.. Men jag skulle tippa på runt 10-30W mer..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mysigt värre Jag kanske ska ta och peta på någon så jag får lagid... även om jag inte bidrar med många poäng om dagen.. Men många bäckar små!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Straffbart ?

Folda är dumt för miljön och för el-priset, sen får ni säga vad ni vill.
Sen vete sjutton vad det är bra för.....att hitta proteiner? det finns i kött mm.

Mja, du har väl missuppfattat ganska mycket... F@H går ut på att du, medan datorn står på, lånar ut en massa beräkningskapacitet som annars bara hade stått och kostat pengar.

Nu råkar det ju vara som så att de extra Wh el som går för att folk har igång F@H kommer, förhoppningsvis, uppvägas av att man kommer på varför Alzheimers, Parkinson, cancer osv uppstår. Om man hittar ett botemedel mot dessa sjukdomar skulle alla tjäna på det eftersom det leder till en effektivare sjukvård. Så slöseri med el är det knappast

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Snabbfråga; Tar det mer ström att folda? Isf, hur mycket?

Det gör det, jag foldar just nu både på min cpu och grafikkort och datorn drar ca 30W mer nu.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Jag önska att dom kunde optimera ATi korten mer för folding. Dom har ju trots allt en bra kapacitet men den utnyttjas aldrig med dagens gpu klient.

För mig spelar det ingen roll eftersom jag kör nVidia för tillfälet men det hade ju varit bra för denna siten om ATi klienten blev bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Straffbart ?

Folda är dumt för miljön och för el-priset, sen får ni säga vad ni vill.
Sen vete sjutton vad det är bra för.....att hitta proteiner? det finns i kött mm.

Du verkar ha koll på det där du. Bra där.

Här har du en liten del av vad som åstadkommits hittills:

http://folding.stanford.edu/English/Papers

Permalänk
Medlem

Bidrar sakta men säkert med vad jag kan. Hade jag ett till Nvidiakort så kunde dator 2 ha fått folda 24/7, men men.

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Snabbfråga; Tar det mer ström att folda? Isf, hur mycket?

80W mer i mitt fall. Datorn drar 160W i idle, 240W med GPU-klienten igång. 3600PPD.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

Jag kan ta emot ett 8800gt om någon av någon händelse har det liggandes, lovar att folda