Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
[spoiler]Talar den? Aldrig använt den men trodde att det bara var nån instruktion på det holotapet som följer med.

Japps, jag har bara haft på den i 10 sekunder ungefär, men visst talar den. Jag misstänker att den blir ganska enerverande i längden. Skall nog dra på den sen och se om den säger något lustigt. Nu ligger den i säkert förvar i mitt hus i Megaton.

Dold text
Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Trots alla olika vapen jag hittat/gjort så måste jag säga att hunting rifle alltid varit mitt favoritvapen... fram tills nu

Har tillslut tagit mig "downtown" DC och sprang på Lincons Repeater. Jäklar vilket drag det var i den bössan! Håller på att hjälpa Reillys gäng som är fast på ett hotelltak, tog mig in på sjukhuset och smög på fyra mutanter i det stora rummet. Utan att dom hann reagera var de alla ett huvud kortare. Har definitivt hittat min nya favorit Synd bara att jag har lite taskigt med ammo till den.

Dold text
Permalänk
Medlem

Fixade min 'new game' crash genom att avinstallera GamerOSD och Smartdoctor, samt ominstallera senaste nvidia-drivrutinerna.

nu funkar det.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan

Råkade komma upp till Old.. ja något.. ligger uppe i nordöstra hörnet av kartan, var en massa Deathclaw där som verkade tåla sjukt mycket. Finns det något intressant där uppe eller ska man vänta tills någon ber en gå dit för att göra något kreativt

Dold text

Fanns det inte en bubblehead bigguns där också och något minigunvapen men i laser hette något vendicatorminigun kanske... Någonstan som det fanns många deathclaws så hittade ja dessa saker minns jag...

Visa signatur

| Amd Phenom2 965 + Hyper 212 Plus | 8GB DDR3 Kingston HyperX Genesis | Intel X25-M SSD 80GB + WD500GB + WD1TB |Asus GTX 560 Ti DirectCU II TOP | Asus CROSSHAIR III | NZXT Zero Full Tower | Zalman 750W Heatpipe | Windows 7 Pro |

Permalänk
Medlem

lirade mainquesten nu, vilket kort spel egentligen =/. Dock så vart det många timmars utforskande och lekande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svamphuggarn
Fanns det inte en bubblehead bigguns där också och något minigunvapen men i laser hette något vendicatorminigun kanske... Någonstan som det fanns många deathclaws så hittade ja dessa saker minns jag...

Vengance som det unika vapnet heter finns i Deathclaw Sanctuary, inte Old Olny.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Big Guns bobbelhead finns inte i oldney...
Ang. den mysiga "staden" där folk har lattjo för sig i skjulen... jag snackade med gubben först som berättar allt, kollade om det stämde, sen utrotade jag byn när dom låg och sov... fast barnen kunde inte skadas (Tråkig bugg)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Big Guns bobbelhead finns inte i oldney...
Ang. den mysiga "staden" där folk har lattjo för sig i skjulen... jag snackade med gubben först som berättar allt, kollade om det stämde, sen utrotade jag byn när dom låg och sov... fast barnen kunde inte skadas (Tråkig bugg)

Bugg?

Vad tror du att spelet hade fått för rating från ESRB och PEGI om det gick att skjuta barns huvud i bitar?

Hint: Rating Denied, illegal to sell.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

Vengance som det unika vapnet heter finns i Deathclaw Sanctuary, inte Old Olny.

Dold text

Vart ligger det någonstans?

Och tack till er andra som tipsa om armourn.

Appropå det, har en sleten gammal Brotherhood of steel dropout armour man kan inte använda den. Måste man gå med i brotherhood för att kunna lära sig använda den?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan

Appropå det, har en sleten gammal Brotherhood of steel dropout armour man kan inte använda den. Måste man gå med i brotherhood för att kunna lära sig använda den?

Ja du måste göra mainquesten fram till att du får lära dig power armor. Du får det valet när du leder ett gäng forskare till Brotherhood fortet.

Dold text
Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Fixade min 'new game' crash genom att avinstallera GamerOSD och Smartdoctor, samt ominstallera senaste nvidia-drivrutinerna.

nu funkar det.

Fan va gött det e nog det ända som jag inte testat skall göra det ikväll och se om det fungerar tack för tipset.

Visa signatur

P5E Delux , HD 4870x2 , Q9550 , Dominator2x2048 , corsair 620w
Cosmo 1000

Permalänk
Medlem

Alltså, med senaste drivrutinerna menade jag 178.13. Har inte testat dom som släpptes igår......nån på bethesdas forum sa att 180.48 crashade fallout3. (man frågar sig vad som INTE crashar fallout3?)

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

huh? consloe = 148?

Hej, måste bara sæga att jag sitter i norge så har norsk "tastatur"
Jag har itne læst igenom hela f3 tråden, men hoppas på att någon kan svara på detta.:

jag kør fallout 3 på min laptop ( en zepto 3415w ) har surfat runt nu i en veckas tid før att hitta någon løsning på mitt problem.

Problemet ær att jag kan inte få fra consolen... och nær jag prøvar att remappa " § " så får jag fram 148???
Andra forum sæger de att man ska disable CIR m.m har provat detta utan framgång, om någån kan hitta nått om detta så skulle jag hoppa av lycka!

Permalänk
Medlem

När jag trycker § så fryser skärmen men ingen "synlig" konsol kommer fram, däremot kan jag skriva in kommandon ändå, och få en bekräftelse om det fungerar. Har inte ändrat något som har med konsol att göra vad jag vet.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Eller hur. Störde mig också när jag upptäckte det.
I ettan och tvåan vill jag minnas att man kunde skjuta barnen så det förväntade mig jag här också.

Företaget vill självklart att spelet ska sälja så bra som möjligt och dem flesta nöjer sig säkert med inte kunna skjuta barn.

Nej det gick inte att skjuta barn. Barnen syntes inte ens i vissa versioner. Man såg deras textbubblor men de renderades inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
När jag trycker § så fryser skärmen men ingen "synlig" konsol kommer fram, däremot kan jag skriva in kommandon ändå, och få en bekräftelse om det fungerar. Har inte ändrat något som har med konsol att göra vad jag vet.

Nej ingen konsoll kommer upp. Likadant i Oblivion

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Sötast

Kommer upp en 2-3 rader hög konsoll för mig i undre delen av skärmen.

Permalänk

Någon som kan svara mig varför Armory't i Megaton alltid är stängt? Jag är i lvl 4 tror jag.

Har ju aldrig nog med ammo.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Någon som kan svara mig varför Armory't i Megaton alltid är stängt? Jag är i lvl 4 tror jag.

Har ju aldrig nog med ammo.

Det öppnar aldrig.

Du får sno nyckeln eller desarmera bomben för att få nyckeln av sherifen(då anfaller inte stridsroboten dig när du kommer in)

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Det öppnar aldrig.

Du får sno nyckeln eller desarmera bomben för att få nyckeln av sherifen(då anfaller inte stridsroboten dig när du kommer in)

Dold text

Jag fick ingen nyckel av sheriffen när jag desarmerade bomben. =/

Btw, någon som vet vart man kan hitta FATMAN eller vad det heter?
Har massa mininukes men hittar den inte.

Måste man bygga den själv eller något sådant?

Dold text
Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas

Jag fick ingen nyckel av sheriffen när jag desarmerade bomben. =/

Btw, någon som vet vart man kan hitta FATMAN eller vad det heter?
Har massa mininukes men hittar den inte.

Måste man bygga den själv eller något sådant?

Dold text

Om du följer main questet som säger att du ska till radiostället så ligger det sen där en Fatman utanför vid nån sorts fontän.

Dold text
Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas

Jag fick ingen nyckel av sheriffen när jag desarmerade bomben. =/

Btw, någon som vet vart man kan hitta FATMAN eller vad det heter?
Har massa mininukes men hittar den inte.

Måste man bygga den själv eller något sådant?

Dold text

Skit i Fatmen satsa istället på "MIRV"en, den finns i national guard Depån har jag för mig, den skjuter 8 mininukes samtidigt

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Nej det gick inte att skjuta barn. Barnen syntes inte ens i vissa versioner. Man såg deras textbubblor men de renderades inte.

Jo, i vissa versioner fanns inte barnen, nej...
Men när dom fanns kunde man ju skjuta dom.
Fast då fick man en 'karma-titel' eller vad man ska säga...childkiller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Det öppnar aldrig.

Du får sno nyckeln eller desarmera bomben för att få nyckeln av sherifen(då anfaller inte stridsroboten dig när du kommer in)

Dold text

Okej, men jag fick aldrig någon nyckel av sheriffen efter att ha desarmerat bomben? Fick bara nyckel till mitt hus som man får då.

Dold text

Förresten, någon som kan föklara hur man "pickar" lås? Jag har inte fattat fortfarande, efter att ha läst infon 3-4ggr. Så kan någon på ren svenska beskriva hur dem olika sakerna ska stå för att låset ska gå upp?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke

Okej, men jag fick aldrig någon nyckel av sheriffen efter att ha desarmerat bomben? Fick bara nyckel till mitt hus som man får då.

Dold text

Förresten, någon som kan föklara hur man "pickar" lås? Jag har inte fattat fortfarande, efter att ha läst infon 3-4ggr. Så kan någon på ren svenska beskriva hur dem olika sakerna ska stå för att låset ska gå upp?

Du Pickar lås med Bobbypin, den för du åt vänster/höger genom att dra musen till vänster/höger, Bobbypinnen ska hamna i rätt läge för att man ska kunna öppna dörren, man roterar låset med någon av knapparna, för att låset ska öppnas måste bobbypinnen vara så nära det "rätta läget" så att låset kan vridas 90 grader. Är det fel läge finns det en risk för att nålen går av, så om det börjar ta emot(skaka) när du försöker vrida låset så ligger nålen fel.

Räcker det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du Pickar lås med Bobbypin, den för du åt vänster/höger genom att dra musen till vänster/höger, Bobbypinnen ska hamna i rätt läge för att man ska kunna öppna dörren, man roterar låset med någon av knapparna, för att låset ska öppnas måste bobbypinnen vara så nära det "rätta läget" så att låset kan vridas 90 grader. Är det fel läge finns det en risk för att nålen går av, så om det börjar ta emot(skaka) när du försöker vrida låset så ligger nålen fel.

Räcker det?

Ja, nästan iaf Hur är det "rätta läget"? Ska bobbypinnen vara i vinkel (90gr.) "jämfört" med springan?

tack!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Sötast

Det "rätta läget" är själva utmaningen att hitta, även om det inte är svårt....

Man vrider lite och trycker på någon av WASD för att se om låset går runt, fastnar det så flyttar man bobbypinnen lite höger eller vänster till det går.

Är verkligen busenkelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det "rätta läget" är själva utmaningen att hitta, även om det inte är svårt....

Man vrider lite och trycker på någon av WASD för att se om låset går runt, fastnar det så flyttar man bobbypinnen lite höger eller vänster till det går.

Är verkligen busenkelt

Okej, så om det börjar skaka är det bara att flytta bobbyn lite åt höger eller vänster och prova igen?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Okej, så om det börjar skaka är det bara att flytta bobbyn lite åt höger eller vänster och prova igen?

Precis.

Permalänk
Medlem

Det brukar knastra lite extra om låset vid "the sweet spot".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Någon som kan svara mig varför Armory't i Megaton alltid är stängt? Jag är i lvl 4 tror jag.

Har ju aldrig nog med ammo.

När du är på museet för att hämta parabolen till radiosändaren så finns en dold sidoquest som du hittar i datorerna men spara ofta då man lätt svarar fel och detta ger dig nyckeln.

Dold text
Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM