Permalänk

Farcry grafikproblem

Har denna dator.
https://www.inet.se/artikel/1517093

Laddade hem Farcry demot. Ställer alla inställningar på högsta men det jag ser är massa blått i spelet. Tar autodetect och alla inställningar sätts på low utom 1 där det sätts på medium. Funkar och det ser helt okej ut men tittar man noga kan det se suddigt ut på närma håll.

Vad är problemet. Min dator ska ju lätt klara detta spelet med höga inställningar tycker ja ju.

Permalänk
Medlem

Är du säker att det e den dator du har köpt?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Hedersmedlem

Har du installerat de senaste drivrutinerna till grafikkortet? Funkar andra spel som de ska? Annars kanske det helt enkelt är spelet som behöver patchas, vilket inte är möjligt med ett demo tyvärr.

Permalänk
Medlem

Om du tar autodetect på den datorn borde du ju minst få på high... kolla så ingen drivit är off-date

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk

Något är skumt för Crysis funkar och det sätter på high. Kan även välja på very high och det funkar.

Permalänk
Avstängd

Farcry är ett gammalt spel så prova några äldre drivrutiner. Nu fanns iof inte GTX260 då Farcry lanserades så att försöka installera 3 år gamla drivrutiner är lönlöst men prova med de första drivrutinerna som har stöd för GTX260.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

FarCry måste patchas för alla nya Nvidia kort (GF6 och uppåt?) annars blir det så. Synd att demot inte går att patcha. Patch v 1.33 är det som fixar grafiken.

Permalänk

Farcry finns väl att ladda hem gratis också om jag inte minns fel dock med reklam annonser. Då borde det funka fint att patcha.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]