Uppgradering åt far min (koll av delar)

Permalänk
Medlem

Uppgradering åt far min (koll av delar)

Hej SweC! Nu är det såhär att farsan vill uppgradera sin gammla dator så den blir, ja bättre och vill att jag fixar bra delar åt honom. Hade tänkt mig följande komponenter

Ett Asus P5Q-E P45 /775 socket
Ett Corsair 520W nätagg
Och en Core 2 Duo E7300 prolle

Detta beställer jag via Inet och kommer kosta nästan 6000 kr Inkl ett grafikkort som jag inte riktigt kan bestämma mig vilket jag sak välja, det står mellan.

Leadtek 9800gtx+ och Sparkle 9800gtx+

Vilket av dessa grafikort är svalast/tystast ? hittar inga recesioner någonstans och jag vill ha det som är just svalast/tystast spelar ingen roll om det ändra är typ 5% snabbare än det andra.

OBS. Tipsa inte om Readon grafikort eller några dyrare, det står mellan de 2 här uppe^

Hjälp uppskatas!

Permalänk
Medlem

vad använder din farsa sin dator till egentligen ?? det är ju helt i onödan att köpa ett sånt grafikkort om han inte gör nåt som kräver mycket av grafikkortet annars så är det ju hel i onödan att du köper ett sånt kort åt han

Permalänk
Medlem

han ska ju ha de själv och sätta in sitt gamla i farsans burk

Permalänk
Avstängd

En polare kör med et Sparkle 9800GTX+ och det ligger på 43Grader Idel. så det är både tyst och svalt

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Xaser, hade han inte behövt den kraft som just ett 9800 levererar så hade jag ju för fan inte valt det såklart, jag är medveten om sånt så du behöver ej påminna.

Jointenn, Nej, om du hade ett gtx 260 skulle du själv byt ut det mot ett 9800gtx? :S tror inte det.

DjEmil, ok de lutar faktist mer åt just sparkle, hittade några recensioner på ett australiskt forum där många var nöjda med just kylningen och tystnaden på sparkle

Permalänk
Medlem

Mitt är ett xfx och ligger lika dant, 43 grader.