Permalänk
Medlem

Konstruktiv kritik på blogg :)

Tjena, har suttit några dagar nu och försökt koda ihop en snygg design till bloggen. Vet inte om jag är riktigt nöjd, men jag har inga fler ideer, kom gärna med förslag!

Vad är bra och vad är dåligt? Konstruktiv kritik!

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Sitter på jobbet där vi använder Internet Explorer 7 och allt är förskjutet till vänster på din blogg. Enbart anpassat till Firefox?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

samma för mig i nyaste firefox

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Titeltexten längts upp är skjutet som fan till vänster i Google Chrome.. MEN det är bara om ja inte kör chrome i maximerat fönster utan om webbläsaren är "anpassad" efter windows sidpanel så den syns..

Annars ser det rätt bra ut imo.

Anpassad för vilken upplösning btw ?? Jag kör 1440x900

Permalänk

Bloggen ser bra ut förutom titeln som är förskuten till vänster så mycket att det står "n bland alla" och när jag var in så låg en google annons med den här länken där www.wartner.se Inte presis en länk man vill bli förknippad med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberdreg
Bloggen ser bra ut förutom titeln som är förskuten till vänster så mycket att det står "n bland alla" och när jag var in så låg en google annons med den här länken där www.wartner.se Inte presis en länk man vill bli förknippad med

haha, det har jag också sett, får redigera det på nått vis :).

Angående titeln på sidan så ligger den ju i headerbilden så det får jag nog ta och rätta till. Jag kör 1680 x 1050, får kolla lite mer med lägre upplösning tror jag.

Är det för mycket svart och för lite färger eller fungerar det bra såhär?

EDIT

mystiskt det där med annonserna, det enda man gör är ju att välja vilka kanaler man vill visa, jag har inget som har med vårtborttagning att göra vad jag kan se
Kanalerna jag använder är: Dator, teknik, kläder, musik och blog.

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Hatar du mig för att jag inte surfar i monsterupplösning?

Jag surfar sällan i helskärm, och blir smått irriterad när sidor inte beter sig bra när man förminskar fönstret.

Någon form av "graceful degradation", eller ännu hellre "progressive enhancement" vore trevligt.

Med andra ord. Steg 1: Se till att det är läsbart i låga upplösningar. Steg 2: Smeta på ögongodis för de som har högre upplösningar / större fönster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drenmi
Hatar du mig för att jag inte surfar i monsterupplösning?

Jag surfar sällan i helskärm, och blir smått irriterad när sidor inte beter sig bra när man förminskar fönstret.

Någon form av "graceful degradation", eller ännu hellre "progressive enhancement" vore trevligt.

Med andra ord. Steg 1: Se till att det är läsbart i låga upplösningar. Steg 2: Smeta på ögongodis för de som har högre upplösningar / större fönster.

då är frågan, vad är låga upplösningar? Vilken är den lägsta upplösningen man bör optimera efter?

EDIT

har fixat titeln "En bland alla" blev det bättre? har även gjort lite större avstånd mellan headern och första posten.

Är headern bra? nått som borde ändras där?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Ser okej ut i Safari... äckligt ljus text i själva inläggen dock – gör mörkare, jag har problem att läsa det och jag har perfekt syn, kan tänka mig att folk med dålig syn har svårt för det. Fungerar bra i bredd också men det är för att mitt fönster råkar vara precis på gränsen i storlek. Blir hemskt med mindre bredd.

Har för mig att 960 är en bra bredd att se som den minsta, men jag skulle nog satsa mer på typ 780 eller något... helst ska det fungera oavsett bredd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Ser okej ut i Safari... äckligt ljus text i själva inläggen dock – gör mörkare, jag har problem att läsa det och jag har perfekt syn, kan tänka mig att folk med dålig syn har svårt för det. Fungerar bra i bredd också men det är för att mitt fönster råkar vara precis på gränsen i storlek. Blir hemskt med mindre bredd.

Har för mig att 960 är en bra bredd att se som den minsta, men jag skulle nog satsa mer på typ 780 eller något... helst ska det fungera oavsett bredd.

Fixat texten nu

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

jag skulle säga att den ser väldigt "wordpressig" ut, och jag ser iaf det som ngt negativt.
Dessutom är det massa ful reklam lite överallt. Tänk efter, hur mycket tjänar du på reklamen? Är den värd att fula ner din blog?

Dessutom ser det lite cp ut längst ner.

Permalänk
Medlem

jag gör mina sidor i 1024 x 768. Det är lite av en standard skulle jag tro. ser bra ut annars, stör mig lite på att bannern inte har helt svart bakgrund efter toningen. Peace!

Visa signatur

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
jag skulle säga att den ser väldigt "wordpressig" ut, och jag ser iaf det som ngt negativt.
Dessutom är det massa ful reklam lite överallt. Tänk efter, hur mycket tjänar du på reklamen? Är den värd att fula ner din blog?

Dessutom ser det lite cp ut längst ner.

Kan du utveckla vad som ser "cp" ut längst ner?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Bort med reklamen. Känns väldigt B på en personlig blogg.

Permalänk
Medlem

Fixa gärna radavståndet (större!) så texten blir lättare att läsa.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
då är frågan, vad är låga upplösningar? Vilken är den lägsta upplösningen man bör optimera efter?

Den ständigt återkommande frågan. Svaret blir *trumvirvel* optimera för den upplösning som ger störst antal nöjda besökare.

Tips: Logga dina besökares user-agent och upplösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drenmi
Tips: Logga dina besökares user-agent och upplösning.

Protip: Alla kör inte med webbläsaren maximerad. Skärmens upplösning är därför tämligen irrelevant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
Kan du utveckla vad som ser "cp" ut längst ner?

det står The Ajjan i bakgrunden och copyright-texten och rss-loggan och de andra ligger uppepå det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Protip: Alla kör inte med webbläsaren maximerad. Skärmens upplösning är därför tämligen irrelevant.

Hur stor skärm användaren har är, precis som du säger, irrelevant. Det är hur stort fönster han har när han surfar som är av intresse. (Skulle såklart sagt fönsterstorlek och inte upplösning i mitt första tips.)