OS på min nya Burk, Vista 32, 64 eller Windows 7 Beta

Permalänk

OS på min nya Burk, Vista 32, 64 eller Windows 7 Beta

Kmr snart få min nya burk, Intel Core i7 920, 6Gb DDR3, HD4870 1Gb och jag undrar vilket OS ska man köpa? Är så klart en spelmaskin vill kunna spela nya som gamla spel och utnyttja kraften i datorn så mkt som möjligt.
Har hört att 64 bitars vista ska klödda rätt mkt stämmer detta?

Mvh Henke

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skillnaden på 64bitars Vista och 32 bitars är att i Vista 32 så kan du bara använda 3.5GB av ditt ram. Så du har inget val än att köra med vista 64. Windows 7 är inte ett alternativ enligt mig.
Använd sökfunktionen.

Permalänk

Ah okej, då måste man nästan köra Vista 64 då. Hoppas det inte är för buggit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jämfört med tidigare operativsystem så måste jag säga att Vista 64 är det mest buggfria OS jag nånsin kört.Har haft det nu i över en månad och aldrig har datorn krånglat en enda gång plus att datorn känns pigg oavsett hur många program man har igång samtidigt.Och att spela med har oxå funkat felfritt hittils.Inga problem med drivrutiner heller.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jefe
Jämfört med tidigare operativsystem så måste jag säga att Vista 64 är det mest buggfria OS jag nånsin kört.Har haft det nu i över en månad och aldrig har datorn krånglat en enda gång plus att datorn känns pigg oavsett hur många program man har igång samtidigt.Och att spela med har oxå funkat felfritt hittils.Inga problem med drivrutiner heller.

Ett vettigt svar där Någon som själv har provat det och inte bara läst om det. Tack så mkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vista 64-bitars har fungerat över förväntan under dryga året som jag använt det.
Inga buggar har jag stött på heller

Det rekommenderas varmt!

Permalänk

Stämmer in i skaran: Vista 64 rekommenderas starkt! Om något så kan Windows 7 64 vara bättre, men det är fortfarande beta (dock oerhört stabilt och rappt för att bara vara en beta, det kommer bli riktigt bra det!)

Permalänk

Titta titta, fler som rekommenderar ju. Men sen är det ju alltid så att dom som hittar fel på diverse "produkter" alltid hörs mer än vad dom som har en fullt fungerande vara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riddle, mitt Vista Ultimate x64 är superdupersnabbt och buggar inget. Det är förståss VÄLDIGT varierande från person till person. Men jag löööv mitt Vista. Det som är jobbigt med x64 är dock att det finns en hel del program som inte blir kompatibla längre (tex: min USB sladd, div defragmenterar program, virusprogs etc) Det brukar gå att hitta ersättningar för det mesta och jag lider inte. Men det är lite störande ibland. De flesta mindre 32bitars program upplever jag dock att fungera. Det blir lite omställning men idag märker jag inte av det.

Rekomenderar starkt att du tar Vista x64 och känner dig nöjd, för det är snyggt, fint och bra. Men som sagt alla har inte lika tur som mig och får en buggfri install

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|