Playstation 3 - Musik, videos etc laggar och slutar fungera

Permalänk
Medlem

Playstation 3 - Musik, videos etc laggar och slutar fungera

Mitt Playstation 3 (numera går det under namnet LagStation 3 hemma hos mig) kan inte spela upp ljud eller video på ett vettigt sätt. Det börjar hacka i filmer, det blir svart och den säger att innehållet inte kan spelas upp. Försöker man öppna igen får man DLNA-fel 2104. Sen efter ett tag får man det att funka igen, 5, 10, 20 minuter senare så har det hänt igen. Någon som har några tips på vad som kan vara fel? Jag kör WLAN (fungerar bra till datorn), har TVersity på datorn.

(Fan fan fan varför köpte jag Playstation och inte Wii, aja där får man för att man går över till den onda sidan )

Permalänk
Medlem

Testa att lägga filerna direkt på HDD och spela upp.

Om det fungerar utan hack/lagg så är det ditt wLAN det är fel på.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Är nästan säker på att det är det trådlösa nätverket som strular, har du ställt in Tversity på att transcoda hela tiden eller bara när det behövs förresten?

Antingen gör du som Eldiablo säger eller också provar du med sladd...

Visa signatur

R

Permalänk
Medlem

Prova med sladd och/eller annat streamprogram; http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallet
Är nästan säker på att det är det trådlösa nätverket som strular, har du ställt in Tversity på att transcoda hela tiden eller bara när det behövs förresten?

Antingen gör du som Eldiablo säger eller också provar du med sladd...

Har ställt in den så den inte transcodar om det inte behövs. Har inte provat sladd, ska se om jag kan styra upp någon sån. Hatar sladdar :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Prova med sladd och/eller annat streamprogram; http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Har provat med PS3 Media Server, det hackar också, dock så droppar den inte bara filmen och säger att innehållet inte kan spelas upp, den bara hackar lite extra länge.

Finns det någon som kör WLAN till PS3an och har fått det att fungera laggfritt? Isf vad kör ni för router?

Permalänk
Medlem

Det funkar laggfritt för mig, Har en netgear router, ingen speciellt dyr sådan heller. Kör trådlös o det funkar bra... Förutom när datorn spökar lite.