1920x1080 med 9600M GT på 16", fungerar det?

Permalänk
Medlem

1920x1080 med 9600M GT på 16", fungerar det?

Ska köpa en laptop och väljer just nu (har säkert ändrat mig i morgon igen...) mellan två HP

Den ena är dv7-1195
som har 17" skärm och en upplösning på 1440x900.

Den andra är HDX16-1000
som har 16" skärm och upplösningen 1920x1080p.

Båda har ett 9600M GT kort så frågan är om det kortet orkar med 1920x1080 för spel? Hur kan man gissa att tex Crysis flyter i den upplösningen?
Sen känns 1440x900 på en 17" lite i lägsta laget, någon som har erfarenhet av den storleken?

Permalänk
Medlem

Har den upplösningen på min dator med 16" skärm. Funkar, men du kanske inte ska förvänta dig att det är helt laggfritt eller med alla settings på very high etc. Har inte testat med crysis ifs men det beror ju en hel del på datorn i övrigt också

Ett problem kan vara att så hög upplösning på en så liten skärm gör det lite smått och jobbigt ibland... En extern skärm är att rekommendera om du ska sitta och läsa på forum etc en längre tid

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Nej jag har nog inte förväntat mig att det ska gå på high, dessutom kommer jag säkert sänka upplösningen när jag spelar.
Tack för tipset om forumen!

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart 16' tummaren.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Tycker fortfarande laptops och spel rimmar dåligt.
Sjælv skulle jag nog ta den av dem som har bæst batteritid.
Kænns inte som det ær någon revolusionerande skillnad mellan dem.

Och som næmns ovanfør, att køra full hd på liten skærm, så blir det mesta en aning litet och plottrigt :/

Allt beror nog helt på vad du ska ha burken till. Men jag ønskar i efterhand att jag hade tænkt mer på batteritid æn vad jag gjorde

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....