Hur flashar man bios på ett MSI DKA790GX moderkort med ett USB minne på enkelt sätt?

Permalänk
Medlem

Hur flashar man bios på ett MSI DKA790GX moderkort med ett USB minne på enkelt sätt?

Hej.

Skulle någon kunna skriva ner hur man lättast flashar bios på ett MSI DKA790GX moderkort med ett USB minne.

MSI:s egna progam verkar inte funka så just nu.
Har provat att flasha med Windows XP och Windows Vista, men inget verkar funka. kommer bara upp bios cheksum error. Vad nu det betyder?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med precis samma grej
Hoppas någon kunnig svarar

Permalänk
Medlem

Det hoppas jag med, Vetefan vad det är för fel på deras program mitt i allt.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=113295.msg847805#msg8... följ länk registrera er och använd detta verktyg så borde det fungera jag har själv flashat mitt DKA790GX och det fungerade suveränt hoppas det går bra

Hälsningar
J-P

Permalänk
Medlem

Jag fixade med AMI Winflash

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

AMI Winflash kostar pengar?

Permalänk
Medlem

Nä, om du installerar MSI:s uppdate program, så har jag för mig att AMI winflash ligger i MSI mappen i C:

Jag kan kolla det om en stund.

så, om du tittar C: disken så hittar du en mapp som heter MSI, öppnar du den så kommer det upp en ny mapp som heter Live update3, öppnar du den så kommer det upp massa mappar, flash programmen ligger i mappen FlashUty.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

skillnade på dka och ka?

Permalänk
Medlem

ah jag fattar

Ska kolla strax, avinstallerade programmet för nån dag sen så måste installera det igen

Permalänk
Medlem

Kan du beskriva hur det funkar ?

( Ligger i mappen Award? )

Permalänk
Medlem

Den som jag använde låg i AMI mappen.

Lika bra att du kollar upp det på nätet hur den funkar. Om jag säger fel så vill jag inte ta på mig skulden.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

efter att läst vissa reviews så ger 790 inte så bra spel prestanda?

Permalänk
Medlem

Hittar ingen direkt guide på hur man gör, men efter vad jag läst så är det inte särskilt säkert att köra via AMI winflash.
Och jag orkar verkligen inte formatera om datorn när jag flashar om bios'et..

Permalänk
Medlem

Kollade på msis hemsida på 790 serien och cpu support

Både 920 och 940 står listade

Måste man ändå uppdatera biosen? Det står det ju inget om?

Permalänk
Medlem

Krångel krångel med det här att uppdatera bios'et
Har läst lite på hur man ska göra på msi's hemsida och kan meddela att jag inte blev mycket klokare av det. Blir nog att lämna in datorn till närmaste IT support företag så de får fixa bios'et åt mig!