Permalänk
Medlem

flaskning????

hej!

jag har läst lite och jag undrar en liten sak och det är vad som gör så att inte prollen orkar med grafikkortet. asså prollen arbetar väll inte mer bara för att man har ett bra grafikkort. det borde vara tvärt om så att ett bra grafikkort avlastar prollen men om någon vill svara så skulle det vara snällt.

jag vet att jag är lite noob med att överklcka men jag gör så gott jag kan:):)

M.V.H.Berra200

EDIT:full HD upplösning är 1920*1080 men vilken upplösning är hd readdy. undrar för att jag ska köpa ett 4870x2 men jag har bara en hd readdy tv,men jag ska köpa en e2200hd med full hd upplösning.

M.V.H.Berra200

Permalänk
Avstängd

Med ett kraftfullare graffe och om du kör i höga upplösningar så gäller det att din cpu kan hänga med och mata graffet med information annars så kommer du få en flaskhals som du skriver vid din cpu:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

så processorn ger typ grafikkoret order och då måste man ha en bra prolle och då kommer det en till fråga. kommer min prolle/ett 4870x2 flaska mkt eller lite.3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
så processorn ger typ grafikkoret order och då måste man ha en bra prolle och då kommer det en till fråga. kommer min prolle/ett 4870x2 flaska mkt eller lite.3

Fråga 1:Ja så är det,ju snabbare cpu desto bättre generell hastighet.
Fråga 2:Det är jag faktiskt inte säker på men eftersom att jag kollar frekvent på alla hårdvarutester och såvidare så verkar det som att amd phenom skulle prestera väldigt bra till och med bättre än intels dito under framförallt riktigt höga upplösningar.Detta är bara något jag sett några gånger i olika trådar men jag har tyvärr inga bra benchmarks att visa dig.Men det finns säkert någon vänlig själ här på sweclockers som kan tipsa oss om en bra sida med benchmarks på phenom vs intel duo/quad med höga upplösningar:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

ok tack för ditt intresse och nu har jag blivit mkt smartare:):):)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur din prolle står sig mot en Intel dual-core, men skillnaden mellan en sådan och en i7 är enorma, då talar vi om upp till 100%+, beroende på upplösning då. Det första testet jämför AMD & Intel och det andra Intel dual-core vs i7...

Länk till AMD vs Intel (Guru3D)

Förbered dig på att ramla av stolen:
Länk till i7 & multi GPU (Guru3D)

Permalänk
Medlem

Ursäkta men ordet "flaskning" börjar bli uttjatat. Använd hellre ordet "den svaga länken".
Tack.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Ursäkta men ordet "flaskning" börjar bli uttjatat. Använd hellre ordet "den svaga länken".
Tack.

Då får vi börja att "tjata ut" orden strutshals, bromskloss, getsvans, kycklingben, flaska eller whatever. Vilket ord som helst är bättre än "den svaga länken" som för det första låter otroligt tokfult och sen är långt att tänka och dessutom jobbigt att skriva :).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Förbered dig på att ramla av stolen:
Länk till i7 & multi GPU (Guru3D)

Holy shit!

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100