HP laptop, går inte i vilo/vänteläge när locket läggs igen

Permalänk
Medlem

HP laptop, går inte i vilo/vänteläge när locket läggs igen

Tjena, jag har köpt en HP 2230s 12tums laptop, det jag funderar över är vilo/vänteläge.

När man lägger igen locket på en laptop brukar den hamna i vilo eller vänteläge direkt men det gör inte denna, den har heller inte någon spärr i locket som låser den i nedfällt läge.

Jag ser dock att skärmen slås av när man fäller ner den.

Hur ska det vara?

Tacksam för svar //Henke

Permalänk
Medlem

vad har du för operativsystem ?
att skärmen slås av när du fäller ner locket innebär att det finns någon sorts sensor eller brytare som känner att du stänger, så om du vill att den ska gå ner i viloläge (jag har själv stängt av det, personlig smak) så går det troligast att ställa in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
vad har du för operativsystem ?
att skärmen slås av när du fäller ner locket innebär att det finns någon sorts sensor eller brytare som känner att du stänger, så om du vill att den ska gå ner i viloläge (jag har själv stängt av det, personlig smak) så går det troligast att ställa in.

Jag har Windows Vista Business...
Eftersom jag har en dockningsstation till datorn som jag har kopplad till ett riktigt tangentbord, mus samt skärm så jag tycker det är bra att den inte stängs ner men jag bara undrade så det inte är något fel.

Permalänk
Medlem

Det går att ställa in i kontrollpanelen vad som ska göras när locket stängs.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Som f@boy skriver så fixar man det i kontrollpanelen. Närmare bestämt i kontrollpanelens energialternativ. Där finns nog "energisparläge", "balanserat" och "prestanda". I alla dessa kan du konfigurera vad du vill ska hända när locket stängs eller när man trycker på power-knappen. Lycka till