Permalänk

Ett klick ifrån - Ska jag?!

Tja, tänkte beställa en Videokamera, närmare bestämmt en Samsung PV-hmx20c. Detta kommer bli min första videokamera och jag har ingen erfarenhet av filming tidigare.

Jag föll för slow-motion funktionen, HD, Touchscreen, hyffsad zoom, stillbildsfunktionen och ett den verkar så smidig.

Så, för 6300kr, ska man? Eller gör jag en dum affär?

Permalänk
Medlem

Gör som jag brukar göra när jag ska beställa saker, säg "fuck it" och ryck på axlarna tryck sen på "bekräfta beställning"
Att jag sen får käka snabbmakaroner resten av månaden, det är en annan sak

Om vi ska vara lite seriösa, det kan vara rätt bra att ha en hyfsad filmkamera i framtiden för ev. familj och barn.
Är inte insatt på filmkameror, men den verkar vara en bra kamera.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Hedersmedlem

Man lever bara en gång.

Permalänk
Medlem

Om du ens tvekar är det inte värt det, därför ska du klicka nu direkt!

Permalänk
Medlem

köp den, gillar du den inte har du 14 dagars ångersrätt

Permalänk

hehe ni skulle bara veta, har "tvekat" i 3 veckor nu eller nja, kollat runt kanske man ska säga... Har ringt och mailat företag, allt från storfräsare till småskuttare vad gäller den här kameran och kollat säkert hälften av alla recensioner som finns på google, samt själv kollat bildkvalitén på den av folk som filmat och lagt upp på Vimeo. Men what the hell, hoppas det är 14 dagars ångerrätt annars säljer jag den på blocket om jag skulle ångra mig

tack för svaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_canis
Men what the hell, hoppas det är 14 dagars ångerrätt annars säljer jag den på blocket om jag skulle ångra mig

tack för svaren

Enligt lag har du 14 dagar

Permalänk

Haha du blir nog väldigt nöjd

Permalänk
Medlem

Kollade länge innan jag köpte själv. Tror jag använde den 3-4 gånger, nu har den legat i en låda i 1-2 år. Jobbigt nog att ha med mobiltelefon och folk gillar ju inte heller en kamera i nyllet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crackho
Kollade länge innan jag köpte själv. Tror jag använde den 3-4 gånger, nu har den legat i en låda i 1-2 år. Jobbigt nog att ha med mobiltelefon och folk gillar ju inte heller en kamera i nyllet.

hehe sant. Men jag ska inte gå runt på stan och filma randoms hade snarare tänkt filma mig o polarna skejat/ruller/cykla osv, och min vovve då och då En stor anledning till att jag köper en är också att jag vill lära mig redigera film ^^ verkar fett skoj... Flash är ju ingen utmaning längre

Kommer förmodligen posta något av mina verk här senare Ha det fint allihopa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_canis
Kommer förmodligen posta något av mina verk här senare Ha det fint allihopa!

Vi väntar med spänning

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Betala inte kameror i förskott bara, vi har sett hur det går

Permalänk
Medlem

För några hundralappar mer skulle du fått en Canon HF100 som är mycket bättre, skicka tillbaka samsungen och köp en sån istället!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Give us som clips!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Re: Ett klick ifrån - Ska jag?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_canis
Eller gör jag en dum affär?

Rent spontant så kan jag tycka att du borde köpa begagnat nu. Halva mediabranchen håller ju på att gå under p.g.a. det ekonomiska klimatet. Många vill bli av med sin utrustning.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Enligt lag har du 14 dagar

Det gäller väl bara obruten förpackning?
/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
Det gäller väl bara obruten förpackning?
/M

Nej man har rätt att öppna och undersöka produkten och pilla lite. Läs mer hos konsumentverket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Gör som jag brukar göra när jag ska beställa saker, säg "fuck it" och ryck på axlarna tryck sen på "bekräfta beställning"
Att jag sen får käka snabbmakaroner resten av månaden, det är en annan sak

Om vi ska vara lite seriösa, det kan vara rätt bra att ha en hyfsad filmkamera i framtiden för ev. familj och barn.
Är inte insatt på filmkameror, men den verkar vara en bra kamera.

haha likadant som jag gör:D ''Vågar man inget får man inget'' ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
haha likadant som jag gör:D ''Vågar man inget får man inget'' ^^

hehe nä precis, kör på samma inställning. Oftast har det löst sig bra ändå!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."