Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

vasegoo
tips innan du gör något bränn fabriks skivor och driv/progz skiva

Du har PM

Permalänk

Beställt en nu från PC City, hoppas den kommer nästa vecka och är hel.
Förmodligen 2månader för sen, krossad skärm och 4mb ram när jag får den, brukar ha otur med sånt här...

Permalänk
Medlem

Ska nog även jag beställa den från PC City imorgon.. verkar populär
Alla fortfarande nöjda och glada med den?

Tänkte fråga också..
När jag är hemma om dagarna kommer jag använda en 22" skärm via HDMI, tagentbord o mus till bärbara, så den kommer ha locket stängt nästan hela tiden i stortsett.
Kan man ha igång en sån här dator i stortsett hela dagen? ibland kanske 24h eller mer?
Eller kommer den överhettas o dö?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Tror ni kommer bli mycket nöjda, unknownx och CanYouKickIt? Ni har inte nära till en butik så ni kan plocka upp dem där?

Jag har haft min i 3 veckor nu och är extremt nöjd. Hade ett problem i början att den inte ville starta om ordentligt, men efter att ha plockat ut RAM och HDD, så har den funkat klockrent! Måste varit HDD'n som inte satt i till 100%.

Tror inte det är några som helst problem att ha den igång dygnet runt typ. Jag har haft min igång i sisådär 48h i sträck utan några som helst problem.

Är fortfarande grymt nöjd med att jag köpt denna! Finns enligt mig ingen annan laptop som slår prestandan i samma prisklass! Dessutom tycker jag att den är väldigt snygg också, om än lite "pimpad"

Permalänk

En liten fråga till om överhettning - det är helt lugnt att lira krävande spel flera timmar i sträck eller?

Permalänk
Medlem

Har just köpt en ny dator.

ACER 6935G
Intel C2D T6400
4GB ram
1GB grafikkort Nvida 9600M
DX10
Windows vista 32-bit.

1- Har installerat bf2 bf2 sf sedan patchade jag till 1.41.
det enda som hände var att när man försökte starta i admin läge så får man frågan om man vill tilllåta bf2.exe att starta, sedan får man vista ringen i ca 1 sec sedan inget mer.
avinstallerar.

2- Har nu bara lagt in bf2 patchat som den säger till mig till 1.12 men ingen skillnad mot tidigare.
lar letat på internet efter olika lösningar men inte fåt någon att fungera.

om det är så att jag är tvungen att instalera xp istället så tar jag och lämnar tillbaka den och tittar på en annan modell eller något.
valde en kraftigare dator just för spelens skull och fungerar inte första spelet jag provar så går den i retur.
det finns ju flera och billigare datorer som klarar av spelen.
sedan vet jag inte hur det är med alla drivrutiner men okej fixa duelboot kan ju vara en ide men som sagt det får bli som en sista utväg.
har sökt här och på massa andra sidor och dom flesta får ju att bf bilden visas sedan kan det lägga av eller så lägger det av när dom logar in.

är det någon här som har något annat tips hur jag skall göra?
Tomas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunnis
Har just köpt en ny dator.

ACER 6935G
Intel C2D T6400
4GB ram
1GB grafikkort Nvida 9600M
DX10
Windows vista 32-bit.

1- Har installerat bf2 bf2 sf sedan patchade jag till 1.41.
det enda som hände var att när man försökte starta i admin läge så får man frågan om man vill tilllåta bf2.exe att starta, sedan får man vista ringen i ca 1 sec sedan inget mer.
avinstallerar.

2- Har nu bara lagt in bf2 patchat som den säger till mig till 1.12 men ingen skillnad mot tidigare.
lar letat på internet efter olika lösningar men inte fåt någon att fungera.

om det är så att jag är tvungen att instalera xp istället så tar jag och lämnar tillbaka den och tittar på en annan modell eller något.
valde en kraftigare dator just för spelens skull och fungerar inte första spelet jag provar så går den i retur.
det finns ju flera och billigare datorer som klarar av spelen.
sedan vet jag inte hur det är med alla drivrutiner men okej fixa duelboot kan ju vara en ide men som sagt det får bli som en sista utväg.
har sökt här och på massa andra sidor och dom flesta får ju att bf bilden visas sedan kan det lägga av eller så lägger det av när dom logar in.

är det någon här som har något annat tips hur jag skall göra?
Tomas

Problemet är med spelet och inte med datorn Hade samma problem BF2 är jävel att få funka

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Unknownx:
Jag kör på samma sätt som du beskriver, och det är inga som helst problem. Den blir varken varm eller slö. Har dessutom en hemmabio till också, så blir det precis som en stationär de gånger man vill

CanYouKickIt:
Har spelat tunga spel i långa perioder och den har inte haft några som helst problem med detta. Det ända som går lite segt är GTA IV, men det blir inte värre med tiden åtminstone.

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Skönt och höra

Ni som fått den, formaterade ni den när ni fick den.. behövs det för att bli av med allt skit som följer med? (om det nu gör det på denna)

Isf, är det nått jag bör tänka på innan jag formaterar om denna?

tack för svaren

Visa signatur

-

Permalänk

Fick min idag. Skriver på den nu.
Efter drygt 2h var alla installationer och uppdateringar av det medföljande Vistat redo.
Det var som att sätta sig på en 7år gammal dator som aldrig formaterats och var full med virus - herrejävlar vad mycket skit som följde med! Det medföljande McAfee tog till och med bort en exe-fil från något random Acer-program och sa att det var en trojan haha.

Försökte installera XP men det blev bara svart några minuter och sedan blåskärm när jag försökte mig på det, så nu har jag installerat Windows 7 beta x86 istället.

Om jag nu skulle få igång XP, finns det några negativa sidor med att installera XP på just denna datorn förutom förlust av 1gb RAM?

edit: kan tillägga att som någon nämnde så blir det Link Width x1 i CPU-Z för mig också i Vista, men nu när jag kör programmet i win 7 så står det x16

Permalänk

Någon annan som fått blåskärm när de försökt installera XP på den?
Det får jag, blir jävligt förbannad.

Permalänk

Haft den i ungefär en månad nu så tänkte komma med en liten recension:

**********************************

Kvalitékänslan
tycker jag är hög, framförallt efter jag läst i den här tråden och några tyckte den var plastig, tycker den känns väldigt robust, det enda är höljet bakom skärmen som kan kännas lite för plastigt när man har den ihopfälld och ska lyfta den, men det gör ju inte så mycket.

Prestandan är bra, om man bara laddar ner en piratversion av Vista och installerar istället, den rullar på som en virusinfekterad skräpdator med all skit som följde med i orginal-vistat. Och om man skulle bränna recover-cd:s så skulle det ta över 9gb. Så den delen var dålig av Acer.
Samt som jag skriver i inlägget ovan, det blir blåskärm när jag försöker installera XP (testat flera olika versioner), vilket inte heller är någon höjdare, det kanske skulle fungera om jag formaterar de gömda acer-partionerna som Vista-installationen ligger på, men har inte orkat testa.

Men nu sitter jag med en clean installation av Vista och allting rusar fram, sitter man i något krävande spel och alt-tabbar så går det fort att byta, min gamla dator låste sig och kärvade som fan om jag gjorde så, kan bero på att det bara var en kärna i den processorn.

Spel fungerar väldigt bra, GTA IV på helt ok inställningar, och andra nya spel på tung grafik, så vill du ha en prisvärd bärbar speldator så är denna verkligen att rekommendera, det enda är att den kan börja lagga kraftigt på krävande spel när den blir överhettad men detta ska inte vara några problem om du har den på ett fast underlag som tex ett bord så det kommer in luft under den, jag sitter ofta med den i knät. Luftutblåset sitter förövrigt lite konstigt placerat, den blåser lite neråt så det täcker man för om man har den i knät eller på annat mjukt underlag, och resten blåser ut på skärmen, känns som det skulle vara mycket effektivare om den blåste ut på sidorna istället.
Rekommenderar den för en gamer som sagt, men vill du ha top-of-the-line får du nog lägga ut lite mer pengar samt kika efter en 17-tummare istället.

Skärmen på 16" känns som en perfekt storlek för min del, har i och för sig inte varit ute och rest med den, då kan den kanske kännas i största laget, och bilden är knivskarp om man kollar rakt framifrån, den är lite känslig för vilken vinkel man kollar från, men det är inte jättefarligt, utan helt ok.

Tangentbordet är skönt att skriva på, det enda som stör mig är CineDash:en, den är helt oduglig och hade varit mycket bättre om det utrymmet hade använts till en numpad på högersidan av tangentbordet istället.

I övrigt ser den väldigt bra ut, kanske lite i överkant med dioder, men kan inte bestämma mig om jag verkligen tycker det eller ej :p. Ljudet fungerar helt ok också för att vara en bärbar, absolut inget att klaga på där.

Supernöjd med köpet!

**********************************

Så lite frågor till er andra ägare av datorn:

- Största problemet först. Jag får inte 5.1-ljudet att fungera utåt.
Kör en S/PDIF-kabel (Coaxial) från det svarta ljud-uttaget på vänstra sidan av datorn, till S/PDIF-uttaget på förstärkaren, datorn känner av att det är en kabel i, och "volymstaplarna" rör sig under Digital Output, men det kommer inte något ljud ur högtalarna. Har förstärkaren helt rätt inställd så det måste vara något i datorn som jävlas. Men vet inte vad. Det kommer ljud när jag har ställer in förstärkaren på att ta emot ljudet i HDMI-kabeln, men där klarar den bara av stereo, så jag måste få ljudet att fungera med koaxialen.

- När man använder CineDashMediaConsolens volymkontroll så höjer den ungefär i fem steg 0%, 25%, 50%, 75%, 100% vilket är alldeles för mycket och gör den helt oduglig, endast muteknappen är något att ha. Har ni hittat några drivrutiner eller tilläggsprogram som gör den användbar, så att man kan finjustera ljudet och faktiskt få den volym man vill ha?

- Kan man fixa så att man kan hålla inne Fn-knappen samtidigt som man trycker på uiojklm för att få fram numpadsiffrorna istället för att bara ha dom antingen på eller av mha Fn+NumLk.

- Vad ska jag använda för kabel och var ska den in, för att få ut 5.1-ljud när jag kollar på Blueray tex genom datorn? S/PDIF (Coaxial)?

Permalänk
Medlem

Tja kvaliten... trasig Cinedash och glappande batteri annars är det inget att klaga övet. Tycker dessutom den fungerar utmärkt att spela på, trots att jag inte installerat om den. Annars håller väl jag med om din recension.

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CanYouKickIt?
Haft den i ungefär en månad nu så tänkte komma med en liten recension:

- Största problemet först. Jag får inte 5.1-ljudet att fungera utåt.
Kör en S/PDIF-kabel (Coaxial) från det svarta ljud-uttaget på vänstra sidan av datorn, till S/PDIF-uttaget på förstärkaren, datorn känner av att det är en kabel i, och "volymstaplarna" rör sig under Digital Output, men det kommer inte något ljud ur högtalarna. Har förstärkaren helt rätt inställd så det måste vara något i datorn som jävlas. Men vet inte vad. Det kommer ljud när jag har ställer in förstärkaren på att ta emot ljudet i HDMI-kabeln, men där klarar den bara av stereo, så jag måste få ljudet att fungera med koaxialen.

- När man använder CineDashMediaConsolens volymkontroll så höjer den ungefär i fem steg 0%, 25%, 50%, 75%, 100% vilket är alldeles för mycket och gör den helt oduglig, endast muteknappen är något att ha. Har ni hittat några drivrutiner eller tilläggsprogram som gör den användbar, så att man kan finjustera ljudet och faktiskt få den volym man vill ha?

- Kan man fixa så att man kan hålla inne Fn-knappen samtidigt som man trycker på uiojklm för att få fram numpadsiffrorna istället för att bara ha dom antingen på eller av mha Fn+NumLk.

- Vad ska jag använda för kabel och var ska den in, för att få ut 5.1-ljud när jag kollar på Blueray tex genom datorn? S/PDIF (Coaxial)?

Tjena.
-Vad jag förstått så fungerar inte Acer's Arcade Deluxe att få ut 5.1 ljud via HDMI till en förstärkare. Dock ska det nog gå att uppgradera Deluxen till den nyaste versionen så ska det fungera. I annat fall så fungerar nyaste WinDVD med 5.1 ljud via HDMI.

-För att få finlir i Cinedashens volymkontroll så måste du har ACER Dritek Launch manager installerat. v2.0.002 är den verra jag har, och det funkar bra att höja/sänka i typ 10% intervaller.

-För att köra 5.1 via datorn till förstärkare så är det bästa nog HDMI -> förstärkare -> TV. Annars fungerar det nog med SPDIF Coax också?

/Str0Be

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har problem med wlan dvs intel wifi 5100 agn som följer med att inte få ut full N styrka på det? Står 135,0Mbit/s en del har haft problem med detta, tänkte om några andra har det. Handlar om routrar, inställningar avancerade inställningar i enhetshanteraren osv för att få det perfekt har jag läst ibland.

Jag har en router Netgear WNR834Bv2 heter den och är inställd på N såklart och har 100/10 från BBB.

Mvh.

Permalänk

Fan nu konkade PC City, får hoppas att det inte blir något strul med datorn nu då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Är det någon som har problem med wlan dvs intel wifi 5100 agn som följer med att inte få ut full N styrka på det? Står 135,0Mbit/s en del har haft problem med detta, tänkte om några andra har det. Handlar om routrar, inställningar avancerade inställningar i enhetshanteraren osv för att få det perfekt har jag läst ibland.

Jag har en router Netgear WNR834Bv2 heter den och är inställd på N såklart och har 100/10 från BBB.

Mvh.

Jag har märkt att när jag är ifrånkopplad från det trådlösa hemma så har jag bara 150mbit... det borde väl stå på 300mbit eftersom att det är ett N-kort som sitter i? Mitt gamla 4965AGN visade 300 när det var frånkopplat... lite skumt. Dock har jag bara en G router så när jag är uppkopplad så har jag som det ska vara 54mbit.

Permalänk
Medlem

Har lite störande saker på min 3mån gamla 6935a, tänkte se om någon annan råkat ut för samma saker:

-Touchpaden till vänster om tangentbordet, volymkontrollen är heldöd och ofta "låser" den sig och det går inte att använda den. Oftast är den då i "hold läge"

- Högtalarna jävlas, men ytterst sällan. låter som dom är sprängda. Omstart så låter det helt ok igen.

-Om man kör på batteriet, tills nivån är under 10% ca och sen stoppar i sladden är det precis som om den inte börjar ladda. Batterinivån sjunker och till slut dör den helt enkelt. Trots att sladden sitter i ordentligt...

Jävligt irriterande, är helnöjd med den förövrigt

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Hej
Vad är skillnaden mellan dessa två? De har ju samma namn.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=357027

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=439181

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk

Mulven: Skillnaden är processorn.

Jag har själv köpt den här datorn och är helnöjd, har en så länge bara spelat Left 4 dead och Burnout Paradise utan lagg och allt annat funkar mycket bra, tycker jag.
Trots att jag tyckte att Acer är skitmärke så blev jag mycket överraskad när jag använde och efteråt köpte den här datorn.
De ända grejen som man kan klaga på är att touchtangenterna är på vänstersida, när jag själv är högerhänt, samt att man får windows med 32 bit fast än man har 4 gb ram minne.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600, ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 3GB, MSI B450 GAMING PLUS, Ballistix Sport LT White DDR4 2666MHz 2x8GB, Corsair VS550 V3 550W, Corsair Spec05 chassi, Kingston SSDNow A1000 240GB
AOC 24"

Permalänk
Medlem

Hej,

Förtydligande är det denna dator ni menar:

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

?

Den kommer alltså med 32b vista men man kan köra 64 på den?

grafik kortet och RAM är DDR3?

inga problem med externskärm etc ?

Om ja på allt då blir det beställning ....

Permalänk
Medlem

en snabb fråga bara.
Har 6935g blivigt ersatt med 6930g ?

HD 4560 kortet är mycket snabbare än NVIDIA GeForce 9600M.
samt så har 6930g 500gb hårddisk istället för 320gb som 6935g har.

Och att jag inte hittar 6935g till salu någonstans i dagens läge.
Jag skall åka till mediamarkt imorgon och se ifall dom säljer 6930g och köper den isåfall.