Permalänk
Medlem

Kan icke folda längre, GTX295

Säger detta med stor sorg - Kan inte längre folda.

Jag får bluscreen när jag försöker köra klienten, har nu försökt i nästan två veckor, går bra i någon timme men sedan så slutar grafikkortsdrivrutinen att fungera och efter någon minut, BSOD.

Jag har provat att klocka ner klocken till orginal frekvenser, provat flera olika drivrutiner, har provat formatera, men icke icke icke. :(. Har kortet gått sönder tro? Jag kan spela på det utan problem, jag har kört 20 runder i 3dmark06 (20xvarje test) har provat 3dmark vantage, har provat ati tool, allt sånt fungerar perfekt, men inte foldingen :(.

Något som varit med om liknande problem, när ja kommer till jobbet blir det att börja googla, men jag har inte för stora förhoppningar :(.

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

vad har du för nätagg ? låter ju konstigt. har du annars provat olika drivrutiner ?

Permalänk
Medlem

Antar att kortet är såpass nytt att det inte är nån fråga om damm..?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
vad har du för nätagg ? låter ju konstigt. har du annars provat olika drivrutiner ?

Har ett 1000w corsair och ang drivisar kan du läsa vad jag skrev igen;) men för att spara dig lite tid så ja, har provat flera olika

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Antar att kortet är såpass nytt att det inte är nån fråga om damm..?

Nein, nystädat aswell.

Men, har googlat under dagen och det verkar vara ett ganska 'common' problem på 200 serien att drivrutinen slutar fungera, alla får inte bsod, men majoriteten verkar det som.
Har nyformaterad dator igen, så blir att prova inatt, kommer med update.

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Annars får du bli linuxare, som jag!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

får jag ställa en fråga som ni besvarar på erat sätt inte genom nån länk eller så......

va gör ni då man foldar, och va innebär det hella, Samt va har vi för för nytta av detta.

snälla du som svarar ge mig svaret o inga jidder o jävelskap samt idotiska o meningslösa komentarer (jag kommer att anmäla dom eftersom det innefattar inte det jag vill ha svar på)

O nej jag tänker inte söka på google på detta

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
får jag ställa en fråga som ni besvarar på erat sätt inte genom nån länk eller så......

va gör ni då man foldar, och va innebär det hella, Samt va har vi för för nytta av detta.

snälla du som svarar ge mig svaret o inga jidder o jävelskap samt idotiska o meningslösa komentarer (jag kommer att anmäla dom eftersom det innefattar inte det jag vill ha svar på)

O nej jag tänker inte söka på google på detta

Kort svar: Man lånar ut sin datorkraft för att hjälpa till att bota sjukdomar som tex. Alzheimers

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W