World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk

Denna sida håller dig alltid uppdaterad på allt du behöver veta om wow.

www.mmo-champion.com

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Vi i Mature Weekend Raiders på Shattered Hand EU söker fler raid sugna, vuxna människor. Människor som först och främst prioriterar real life, men som också ar ett brinnande intresse för WoW.

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=8865087754&sid=1

Läs igenom posten och se om ni uppfyller kraven. Släng upp en application på:

mwr.wowstead.com

Vi rekryterar folk, inte klasser inte heller gear. Däremot har vi kommit till en gräns där vi är lite mindre öppna för en del specs/class roles. Just nu är vi till exempel i ett stort behov av:

-Hunters
-Locks
-Fury/arms warriors
-Elemental shamans
-Boomkins
-Shadow Priests

Vi kör just nu Ulduar10 och har fyra bossar down!

Hoppas på att vi får höra från er!

MVH, Skywarden.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Tackar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtoz
6k hits 3 slag och jag var död är man inte beredd så
och dks är en sjukdom

Menar du att han slog dig för 6k/hit och 3slag? Eller att 3slag = 6k, det sista låter mest troligt. Men isf förstår jag inte hur du kunde dö, som lvl 80 har man väl mellan 15-20k hp iaf.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Menar du att han slog dig för 6k/hit och 3slag? Eller att 3slag = 6k, det sista låter mest troligt. Men isf förstår jag inte hur du kunde dö, som lvl 80 har man väl mellan 15-20k hp iaf.

Kan knappast critta 3 slag på 6k på en lvl80. Låter ju sjukt om inte hans pet skulle dödat dk:n snabbt som fasen.

Vete 17 om de crittar 6k ens på lvl 70

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Spelar wow på min laptop jag har i jobbet på veckorna och det har fungerat fin fint hitills. Det är en Dell Latitude D630 med en Intel Core Duo T7250 CPU, 2GB i ram och Intel 965 grafik chip.

Spelar såklart med alla inställningar på det lägsta och det har fungerat bra. Inga problem med min fps alls, inga monstersiffror men fullt klart spelbart och inga hack. Men nu för ett tag sen ändrades allting. Nu får jag max 10-15 fps om jag är helt ensam och ute någonstans. I dalaran ligger det konstant på 2fps och flytta sig i staden är ett helvete, gubben hoppar fram.

Har inte installerat några nya program, inga addons, kör inga program i bakrunden etc etc. Har avinstallerat alla onödiga program på datorn, och då blev det bättre en dag men sedan samma igen. Kört massa register rensningar och defragmenterat. Har försökt allt jag kan för att få datorn allmänt snabbare men det hjälper inte.

Kollar jag aktivitetshanteraren så har jag alltid runt 900MB ram kvar och processorn peakar bara ibland så det borde finnas kraft kvar? Fattar inte vad som är fel, spelar på exakt samma system som fungerat innan men nu är det bara skit. Vad ska jag göra? Fungerar det att ominstallera wow?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Spelar wow på min laptop jag har i jobbet på veckorna och det har fungerat fin fint hitills. Det är en Dell Latitude D630 med en Intel Core Duo T7250 CPU, 2GB i ram och Intel 965 grafik chip.

Spelar såklart med alla inställningar på det lägsta och det har fungerat bra. Inga problem med min fps alls, inga monstersiffror men fullt klart spelbart och inga hack. Men nu för ett tag sen ändrades allting. Nu får jag max 10-15 fps om jag är helt ensam och ute någonstans. I dalaran ligger det konstant på 2fps och flytta sig i staden är ett helvete, gubben hoppar fram.

Har inte installerat några nya program, inga addons, kör inga program i bakrunden etc etc. Har avinstallerat alla onödiga program på datorn, och då blev det bättre en dag men sedan samma igen. Kört massa register rensningar och defragmenterat. Har försökt allt jag kan för att få datorn allmänt snabbare men det hjälper inte.

Kollar jag aktivitetshanteraren så har jag alltid runt 900MB ram kvar och processorn peakar bara ibland så det borde finnas kraft kvar? Fattar inte vad som är fel, spelar på exakt samma system som fungerat innan men nu är det bara skit. Vad ska jag göra? Fungerar det att ominstallera wow?

Har du kollat in grafik inställningarna efter senaste patchen? Dom gjorde en del ändringar med grafiken, kanske något återställts till original?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kollat redan, allt är på low.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Kan knappast critta 3 slag på 6k på en lvl80. Låter ju sjukt om inte hans pet skulle dödat dk:n snabbt som fasen.

Vete 17 om de crittar 6k ens på lvl 70

Ni måste ju förstå att han överdrev eller är en mytoman. Möjligt att han inte såg lvlen och antog HFP=LVL 60.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Kan knappast critta 3 slag på 6k på en lvl80. Låter ju sjukt om inte hans pet skulle dödat dk:n snabbt som fasen.

Vete 17 om de crittar 6k ens på lvl 70

Vad jag vet så är det möjligt att critta över 6K på level 80, i Naxx-gear. Men.. det är ju i Naxx-gear det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Vad jag vet så är det möjligt att critta över 6K på level 80, i Naxx-gear. Men.. det är ju i Naxx-gear det.

Ja det gör de, men en lvl60 crittar inte 6k på en lvl80.

Kolla in ensidias film på youtube när de dödar slutbossen (yogg-saron). Där får men se en fint gearad Dk som springer runt och gör helt grymt bra skada. Visserligen raidbuffad men ändå...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Spelar wow på min laptop jag har i jobbet på veckorna och det har fungerat fin fint hitills. Det är en Dell Latitude D630 med en Intel Core Duo T7250 CPU, 2GB i ram och Intel 965 grafik chip.

Spelar såklart med alla inställningar på det lägsta och det har fungerat bra. Inga problem med min fps alls, inga monstersiffror men fullt klart spelbart och inga hack. Men nu för ett tag sen ändrades allting. Nu får jag max 10-15 fps om jag är helt ensam och ute någonstans. I dalaran ligger det konstant på 2fps och flytta sig i staden är ett helvete, gubben hoppar fram.

Har inte installerat några nya program, inga addons, kör inga program i bakrunden etc etc. Har avinstallerat alla onödiga program på datorn, och då blev det bättre en dag men sedan samma igen. Kört massa register rensningar och defragmenterat. Har försökt allt jag kan för att få datorn allmänt snabbare men det hjälper inte.

Kollar jag aktivitetshanteraren så har jag alltid runt 900MB ram kvar och processorn peakar bara ibland så det borde finnas kraft kvar? Fattar inte vad som är fel, spelar på exakt samma system som fungerat innan men nu är det bara skit. Vad ska jag göra? Fungerar det att ominstallera wow?

Min flickvän har något som heter "Intel Speedstep" på sin Dell Latitude D600. Det är som AMD's Cool & Quiet, men i hennes fall så vägrar den klocka upp sig, istället ligger processorn på 600 mhz, enligt CPU-Z. Hotfix från Dell's hemsida hjälpte inte heller.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Ja det gör de, men en lvl60 crittar inte 6k på en lvl80.

Kolla in ensidias film på youtube när de dödar slutbossen (yogg-saron). Där får men se en fint gearad Dk som springer runt och gör helt grymt bra skada. Visserligen raidbuffad men ändå...

Han är tank

Visa signatur
Permalänk
Medlem

någon som vet om det finns ett gatherer addon som funkar med carbonite quest?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Wold sever is down xD hehe

någon som vet en bra dps speck för dks lv 80 i raids samt tank speck ? samt glyphs

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Mellyn stå inte med din mammut i fontänen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
Wold sever is down xD hehe

någon som vet en bra dps speck för dks lv 80 i raids samt tank speck ? samt glyphs

Kolla in mina specs (tank och DPS) på armory: Skywarden, Shattered Hand EU

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
Wold sever is down xD hehe

någon som vet en bra dps speck för dks lv 80 i raids samt tank speck ? samt glyphs

körde med en 51/0/20 http://www.wowhead.com/?talent#jfVMVh0IsbRfostZfzhhxc:IGsMVm med rotation IT, PS , HSx2 DS dump HSx4, DS, repete men bytte igår till min alt spec vilket är 0/10/61 http://www.wowhead.com/?talent#jZG0xZfMhIhcdgcqMssut:brLMVm med rotation SS1 , BS,BS SS2,SS3,SS4,SS5 tror det var 5 eler 4 ss ang tank spec har jag inte en aning. om du inte har råd med en DRW glyph till blood så funkar det med en ghoul glyph för lite boost när man har den uppe.

finns även en unholy/blood build som är lite bättre om man inte riktigt har gear till 0/10/61 ta en titt annars på eletist jerks forum där finns det en hög med builds å gear lists

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G

finns även en unholy/blood build som är lite bättre om man inte riktigt har gear till 0/10/61 ta en titt annars på eletist jerks forum där finns det en hög med builds å gear lists

Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Kolla in mina specs (tank och DPS) på armory: Skywarden, Shattered Hand EU

tack

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

HAR EN EPIC

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
HAR EN EPIC

hwat?

Visa signatur

mjau

Permalänk

Känner mig lite sugen på att raida 25man på Al'Akir [EU] Någon som har någon fin guild som man skulle kunna applya till?
Armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Al%27Akir&n=%C3...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar realm forumet för att hitta guilder, finns säkert någon lista med länkar till alla guilder på servern som du kan välja mellan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdix
Mellyn stå inte med din mammut i fontänen...

Står alltid där för att sabba achivement hunters+ nya fiskare som glider på en räkmacka.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Vi i Mature Weekend Raiders på Shattered Hand EU söker fler raid sugna, vuxna människor. Människor som först och främst prioriterar real life, men som också ar ett brinnande intresse för WoW.

...

MVH, Skywarden.

Trevligt med lite fler Shattered Hand:are här.
Kul att det går bra för er, gillar er idé och approach med MWR. Fortsatt lycka till!

/Amset, Dies Irae @ Shattered Hand

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Står alltid där för att sabba achivement hunters+ nya fiskare som glider på en räkmacka.

sur för att du inte har den själv och blir lite avundsjuk på folk som orkar fixa den?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Står alltid där för att sabba achivement hunters+ nya fiskare som glider på en räkmacka.

Jag hänger inte med på detta. Vad menas?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag hänger inte med på detta. Vad menas?

Folk som står och fiskar i dalaran fontänen, man tar upp sin mammut och ställer den där ivägen.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Folk som står och fiskar i dalaran fontänen, man tar upp sin mammut och ställer den där ivägen.

En kille på min server stod där hela tiden. Fler och fler folk började rapportera honom och till slut fick han en varning. Efter det stod han aldrig där igen.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Folk som står och fiskar i dalaran fontänen, man tar upp sin mammut och ställer den där ivägen.

Haha, tråkigt du måste ha om du gör det bara för att vara dryg.