Skickat in din Iphone på garantin?

Permalänk

Skickat in din Iphone på garantin?

Är det någon som skickat in sin Iphone på garantin? Vad var det för fel på den då?

Permalänk

Jag skickade in min för några veckor sedan när jag märkte att det började komma in dammkorn mellan glaset och skärmen. Fick tillbaka en helt ny telefon från Telia två veckor senare.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Jag skickade in min för några veckor sedan när jag märkte att det började komma in dammkorn mellan glaset och skärmen. Fick tillbaka en helt ny telefon från Telia två veckor senare.

Whuut? Det var inte dåligt! Jag har fått sprickor på bakskalet på min, hoppas dom gör något åt det!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

inte någon som haft problemet att den stänger av sig

Permalänk
Medlem

att den stänger av sig brukar oftast vara mjukvarustrul så testa att återställa hela phonen och lägg in senaste programvara igen, annars är det bara vända sig dit du köpt den och låta den åka till verkstaden en sväng så brukar allt bli bra:)

Permalänk
Medlem

Jag skall skicka in min nästa vecka troligtvis. Har problem med mikrofonen då den inte funkar när jag pratar normalt, men funkar fullt ut när jag kör högtalartelefon. Det indikerar ju på att mikrofonen faktiskt funkar, men har läst på nätet att att restore inte funkar, men jag ska testa detta innan jag skickar in den. Om någon har en annan idé vore det toppen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Jag skickade in min för några veckor sedan när jag märkte att det började komma in dammkorn mellan glaset och skärmen. Fick tillbaka en helt ny telefon från Telia två veckor senare.

Har fått ett damkorn i min med tror jag. funderar gå till machuset och prata med dem, var det inga problem eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
Har fått ett damkorn i min med tror jag. funderar gå till machuset och prata med dem, var det inga problem eller?

Hade damm under skärmglaset på min också, och samma sak på polarns. Alla jag kollat på har damm under glaset.

Bara att leva med, eftersom det ej är ett tillverkningsfel. Ingen telefon är 100% dammtät. Men det är ju aldrig fel att få en helt ny telefon (om det nu är så enkelt) om man nu pallar att vänta i några veckor.

Läste nånstans om någon som skickat in sin iphone pga damm under glaset, men fick den tillbakaskickad till sig då garantin inte täckte "skönhetsbekymmer" eller vad det stod.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Hedersmedlem

En polares Iphone tappade nån liten plastknapp på sidan, men när han lämnade in den hos telia och bad dom laga den så sa dom att pga Apple's regler så får dom inte utföra reparationer på telefonen, utan han fick en helt ny istället.
Dom har tydligen skitskumma regler, men att limma dit en plastbit kan väl inte va så svårt tycker man? :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Jag skickade in min för några veckor sedan när jag märkte att det började komma in dammkorn mellan glaset och skärmen. Fick tillbaka en helt ny telefon från Telia två veckor senare.

du får aldrig en ny iphone av telia, utan en ersättningsmobil, vilket är de inlämnade iphonesarna(?) som de fixat till och byt baksidan på, så den ser ut att vara ny

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
du får aldrig en ny iphone av telia, utan en ersättningsmobil, vilket är de inlämnade iphonesarna(?) som de fixat till och byt baksidan på, så den ser ut att vara ny

Det är både rätt och fel.
Anovo som har hand om servicen på iPhone har fått direktiv att de inte får öppna telefonerna där av byts dom ut mot "nya" det vill säga utbytesenheter.

Problemet kommer när du behöver betala för en reparation själv.
Då blir man debiterad för en ny telefon då anovo inte har möjlighet eller får öppna dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
Det är både rätt och fel.
Anovo som har hand om servicen på iPhone har fått direktiv att de inte får öppna telefonerna där av byts dom ut mot "nya" det vill säga utbytesenheter.

Problemet kommer när du behöver betala för en reparation själv.
Då blir man debiterad för en ny telefon då anovo inte har möjlighet eller får öppna dem.

min styvmor tappade mobilen i golvet, så skärmen sprack, kostade 4000kr, och de på anovo sa att de aldrig lagar mobiler speciellt för varje person, utan du får köpa en utbytesenhet för 4000kr som är en av de mobiler som lämnades in som de sedan lagat... tycker det är jävligt dåligt då skärmglaset kostar 500kr

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
min styvmor tappade mobilen i golvet, så skärmen sprack, kostade 4000kr, och de på anovo sa att de aldrig lagar mobiler speciellt för varje person, utan du får köpa en utbytesenhet för 4000kr som är en av de mobiler som lämnades in som de sedan lagat... tycker det är jävligt dåligt då skärmglaset kostar 500kr

Det är inte Anovo som har bestämt den saken utan Apple.