Permalänk
Medlem

Windows 7 i spel?

Nu är det så att jag ska köpa en ny dator för ungefär 10K. Och jag undrar då hur bra Windows 7 betan fungerar i spel, eller om jag ska köpa windows vista nu... :/

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk

Skulle inte de som köpte Vista nu i sommar få gratis uppgradering till w7? Någon får bekräfta detta.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att Windows 7 RC fungerar lika bra i spel som Vista och XP. Däremot kan jag inte spela Burnout Paradise eller Crysis med Windows 7. Det går att installera men inte spela. Det kan ju bero på många andra saker än operativsystemet men jag kunde spela de med Vista. Har dock inte hört någon annan som har samma problem.

I vilket fall som helst rekommenderar jag Windows 7! Helt underbart om man jämför med Vista!

Visa signatur

Antec 300 | Chieftech 500W | Asus P5K3 Deluxe | Intel E8400 (@ 4,0 GHz)/TRUE | Corsair XMS PC10600 DDR3 4GB | Asus 8800 GT 512MB (@ 720/1620/1010)/Accelero S1 REV2 | WD 160 GB + WD 500 GB | BenQ G2412HD x2
Asus eee PC 1008ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JI90
Jag har upplevt att Windows 7 RC fungerar lika bra i spel som Vista och XP. Däremot kan jag inte spela Burnout Paradise eller Crysis med Windows 7. Det går att installera men inte spela. Det kan ju bero på många andra saker än operativsystemet men jag kunde spela de med Vista. Har dock inte hört någon annan som har samma problem.

I vilket fall som helst rekommenderar jag Windows 7! Helt underbart om man jämför med Vista!

Okej, lite synd att du inte kunde spela Far Cry 2 eller Crysis bara...

Är det någon som kan verifiera att om man köper Vista nu så för man Windows 7 när det kommer ut?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Okej, lite synd att du inte kunde spela Far Cry 2 eller Crysis bara...

Är det någon som kan verifiera att om man köper Vista nu så för man Windows 7 när det kommer ut?

Har W7

Funkar utan problem till alla spel hittills efter lite ändringar så

Funkar till far cry2 crysis "bf2" (om man fixar så att både punkt och bf2 är inställt på vista)

funkar till allt jag har testat i alla fall och det är typ allt som finns på marknaden xD

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Okej, lite synd att du inte kunde spela Far Cry 2 eller Crysis bara...

Är det någon som kan verifiera att om man köper Vista nu så för man Windows 7 när det kommer ut?

Han sa faktiskt ingenting om Far Cry 2, och jag kan spela både Far Cry 2, Crysis och Burnout Paradise på Windows 7. Största problemet för mig har varit att hl2 kommer med ett felmeddelande EFTER att man har spelat och stängt ner spelet. haha

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Han sa faktiskt ingenting om Far Cry 2, och jag kan spela både Far Cry 2, Crysis och Burnout Paradise på Windows 7. Största problemet för mig har varit att hl2 kommer med ett felmeddelande EFTER att man har spelat och stängt ner spelet. haha

Ops... jag kollade på lite spel innan och då såg jag Far Cry 2 och blandade ihop det med den här tråden, my bad.

Efter det där felmeddelandet är t.ex. sparningen kvar och så efter?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaakie
"bf2" (om man fixar så att både punkt och bf2 är inställt på vista)

vad menar du? ^^

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem

Punkbuster fungerar inte i W7 än. Det är inte W7's fel utan punkbuster ger inget stöd åt icke släppta op's.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Skulle inte de som köpte Vista nu i sommar få gratis uppgradering till w7? Någon får bekräfta detta.

Nej.

EFTER att Win 7 lanseras berättar de vilka som får gratis. Köper du nu säger de "tyvärr köpte du din Vista X månad för tidigt så du måste betala". Du kan bara vara säker om du köper EFTER att Win 7 har släppts.

Förra gången var det även väldiga problem och lång vänte tid (några månader) etc innan du fick det. Gratis men du måste betala för att vi ska leverera den till er (självkostnad pris på byråkrat språk).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Skulle inte de som köpte Vista nu i sommar få gratis uppgradering till w7? Någon får bekräfta detta.

Detta kommer nog att gälla för dem som köper en dator med Vista förinstallerat. Inte ifall man köper Vista separat.

Permalänk
Proffsmoddare

W7 fungerar hur bra som helst med spel. Om Crysis inte fungerar så testa att köra 32bit versionen istället för 64bit versionen av exe'n. Då fungerar det mycket bättre.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Win 7 är inte riktigt i Betastadiet utan förbi det och heter nu Realese Candidate aka RC

Och, jadå Win 7 funkar finfint, dessutom har vi ett dedikerat win7 forum får såna här frågor;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Punkbuster fungerar inte i W7 än. Det är inte W7's fel utan punkbuster ger inget stöd åt icke släppta op's.

Ja, men det är ju inte som att PB fungerar som det ska iaf. ^^

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk

Company of heroes fungerar prima.

Permalänk
Medlem

Team fortress 2, CSS och Sims 3 fungerar utan problem i W7.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Detta kommer nog att gälla för dem som köper en dator med Vista förinstallerat. Inte ifall man köper Vista separat.

Tidigare var det rapporterat att detta var fallet. Vissa tillverkare av datorer, exempelvis Dell, skeppar datorn med Vista, sen när Win7 släpps så får du detta gratis. Detta skulle dock stå angivet när du köper datorn.

Jag har inte sett någonting om att de som köper Vista löst ska få gratis uppdatering.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Wow fick en rejäl fps höjning när jag bytade från Vista till Windows 7. Har inte hunnit testa något annat än dock.

Visa signatur

"I think everybody I know is NPCs"
Intel C2Q Q6660 | 4096MB RAM | GeForce GTS250 1GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tack alla som har svarat, och jag använder nu Windows 7 RC och det fungerar prima!

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD