Drivrutinsproblem vista 64

Permalänk
Medlem

Drivrutinsproblem vista 64

Datorn kraschade igår så fick installera vista home basic 64bit, och nu går det inte att installera drivrutinerna till skärmen(syncmaster 997mb). När jag försöker installera drivisarna kommer det upp en ruta där det står: Can't open monitor driver, please check the monitor driver cd or disk.

Tack på förhand, skriv om jag har glömt ngt.

Permalänk
Medlem

Nej Samsung 997mb är vad jag kan få fram en gammal CRT, och finns inga passande drivrutiner för varken Vista x32 eller x64
du får köra med nån standarddrivare som redan finns i Vista.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet behöver man väl inte drivrutinerna som följer med en skärm, känns som det bara är packat med massa reklam och skit.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Så vitt jag vet behöver man väl inte drivrutinerna som följer med en skärm, känns som det bara är packat med massa reklam och skit.

Nja det finns den delen (inf filen) som informerar datorn om vad skärmen klarar för upplösningar och vid vilken Hz etc, som kan vara bra att ha + eventuell färgprofil
Resten är ganska onödigt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Drivisarna funkade på 32bits, utan dem kan ja inte ha 100hz och utan 100hz kan ja inte lira cs osv, får massa äckliga sträck på skärmen. Men iallafall så visade det sig att hårddisken kraschade så har en ny på g nu.

Permalänk
Medlem

Tydligen finns det inga x64 drivrutiner till din skärm.

http://www.samsung.com/se/support/download/supportDown.do?gro...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"