Vilken 24" skulle du köpa för ca 2500?

Permalänk
Medlem

Vilken 24" skulle du köpa för ca 2500?

Inga filosofiska diskussioner om panel-typer etc. utan konkreta "Jag skulle köpa en XXX därför att YYY". Har du skärmen själv I fråga så skriv gärna det och vad du tycker är + och - med den.

Personligen kommer jag använda en 24" för primärt kontorsarbete och sekundärt för spel. Så, konkreta förslag och motiveringar. Filosofiska dikussioner om panel-typer, latency etc undanbedjes

Tack!

Permalänk
Medlem

Hur du inte vill ha en diskussion om ms och liknande är lite svårt att förstå då du sekundärt ska spela, men men. Jag hade tagit BenQs senaste 2411 eller vad den nu heter.

Eller en Samsung 24...HM, absolut inte T240.

LG har även de en skärm som nämns i en tråd på första sidan. Kolla på någon av de.

Permalänk

Jag är supernöjd med min Samsung SyncMaster 2494HS, en liten detalj som stör mig dock, fast inget major. Knapparna för inställningarna på skärmen suger, skitsvåra att hitta rätt och trycka på.

Men utöver det så är det en skitnice skärm

http://www.dustinhome.se/pd_5010213160.aspx

Permalänk
Medlem

jag köpte en benq e2400hd för ca 2 veckor sedan och är mycket nöjd! du kan lita på omdömmena den har fått på prisjakt

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Köpte en G2411HD för några dagar sedan. Funkar utmärkt, använder den till mitt 360 också. Enda problemet jag har är att jag fick en skön liten grön pixel i mitten av skärmen. Syns bara på typ grå bakgrund dock.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk

Jag köpte en G2412HD för några dagar sen och jag är sjukt nöjd! Tycker den har mycket bättre bild än kompisarnas samsung t220:are. Det är också jävligt gött att spela i 16:9 format, har bara en sak att säga kör på benq G2412HD !!!

Permalänk
Medlem

Kommer köpa en BenQ G2411HD därför att den verkar passa mina behov, ser snygg ut, iaf på bilder från internet och håller rätt prislapp för vad jag vill lägga ut på en skärm just nu.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt ut BenQ 24xx serien, hur upplever ni betraktningsvinkeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phrenzy
Ni som har köpt ut BenQ 24xx serien, hur upplever ni betraktningsvinkeln?

Det är en TN-panel, hur tror du de är? Har inte sett en enda tn-panel med bra betraktningsvinklar.

Permalänk
Medlem

Jag har en Eizo S2401w. Om den fortfarande går att köpa så låt mig avråda. Nu har jag vant mig vid panelens värdelösa betraktningsvinkel, men den är verkligen riktigt dålig. Så dålig att den inte kan visa samma färg över hela panelen även om du sitter rakt framför den. Scrollar du röd text över skärmen kommer den ändra mellan röd och rosa exempelvis.

Var det inte nån nyhet här på sweclockers för ett tag sen om en 23" LED-display? Kanske värd att vänta på?

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad mellan 11:orna och 12:orna? i benqs G24xx serie?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för skillnad på BenQ TFT 23.6'' G2412HD och BenQ TFT 24'' G2411HD , verkar ju vara exakt lika ?

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Någon som vet vad det är för skillnad på BenQ TFT 23.6'' G2412HD och BenQ TFT 24'' G2411HD , verkar ju vara exakt lika ?

Du sa skillnaden själv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bab
Du sa skillnaden själv..

0.4 " större eller vad? haha

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem

Håll dig undan Samsung! De har visserligen bra skärmar - men deras support är den värsta. Får du problem med skärmen kan det ta månader att få den fixat; om det går alls. De har leasat ut skärmreparationen på ett företag som heter Anovo. De är (allvarligt) värsta bluffarna. Jag mfl har haft enorma problem med dem.

Gör en googlesökning på hur Anovos support är så får ni se.

Permalänk

Köpte själv ettpar BenQ G2412HD häromdagen och är stornöjd med tanke på att de är budgetskärmar.

Visst märker man av betraktningsvinkel "problemet" med TV paneler om man sitter närma nog men vid normalt avstånd fungerar det helt ok. Använder de själv till "kontorsarbete" (mestadels utveckling i Visual Studio men också lite Photoshop/Fireworks editing). Körde tidigare på två Acer AL1951 som jag tyckte fungerade helt ok men efter att ha satt upp dessa två bredvid ser man betydlig skillnad i både färger, ljusstyrka, kontrast och betrakningsvinklar (BenQ är mycket bättre på alla punkter).

Det enda jag kan klaga på är att BenQ foten väger ett halvt gram så den ger inte precis någon stabilitet till skärmen (det är dock inget större problem eftersom jag inte har för vana att flytta/tilta dem) och att man ej kan justera höjden.

All in all though, mycket skärm för pengarna och om du inte kommer sitta 20cm ifrån och stirra sig blind på färgskillnader i Crysis kommer du bli nöjd.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Apple LED Cinema Display 24"

Because its sexy.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk

Ja, för de kan man ju köpa för 2500,-.......

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Det är en TN-panel, hur tror du de är? Har inte sett en enda tn-panel med bra betraktningsvinklar.

Jag sitter då framför skärmarna när jag är vid datorn så inga problem här.

kör med dessa grymt mycket panel för pengarna, inget och klaga på

http://www.minhembio.com/anberlin/243893/

ack vilken skillnad det är att sitta o spela på 16:9 än 16:10. 16:10 är numera min sekundära skärm.

benq du får mycket för pengarna

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
Jag sitter då framför skärmarna när jag är vid datorn så inga problem här.

Spelar ingen roll om du sitter framför den eller inte iofs, rakt framför den är nederdelen och toppen av skärmen inte densamma likväl. Själv är jag 16:10 förespråkare då det är betydligt bättre upplösning att arbeta i plus såklart mer yta och högre upplösning.

Likväl BenQn är mycket för pengarna..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer skillnad på G2411HD och G2412HD än att G2412HD är 0,4" mindre?
Hur kommer det då sig att folk köper G2412HD mer än va de köper G2411HD även fast G2412HD är mindre och en hundring dyrare?

I am confused

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Är det någon mer skillnad på G2411HD och G2412HD än att G2412HD är 0,4" mindre?
Hur kommer det då sig att folk köper G2412HD mer än va de köper G2411HD även fast G2412HD är mindre och en hundring dyrare?

I am confused

G2412HD är ju nyare...;)

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB