Permalänk
Inaktiv

Aktivera Windows 7

Jag har nu fått ett meddelande från Windows 7 att mitt exemplar inte är äkta och vill gärna aktivera det, men när jag försöker göra det online får man inte ens välja Windows 7 som operativsystem så det går inte att skriva min nyckel någonstans. När jag försöker aktivera det genom kontrollpanelen får jag inte ens välja att aktivera det.

Vad kan jag göra?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Inaktiv

Jag var ganska otydlig i min första post men jag menade att det du precis bad mig göra inte fungerade. Jag får inte välja "Aktivera" för den finns inte där.

Permalänk
Medlem

Vad har du för version av Windows 7?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heliumftw
Jag var ganska otydlig i min första post men jag menade att det du precis bad mig göra inte fungerade. Jag får inte välja "Aktivera" för den finns inte där.

Sorry missade det

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Vad har du för version av Windows 7?

[Version.6.1.7600]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heliumftw
[Version.6.1.7600]

Du har RTM och du kanske inte kan aktivera den eftersom den är nerladdad på ett annat ställe än just msdn och/eller technet.

RTM släpps ju inte till oss dödliga än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Du har RTM och du kanske inte kan aktivera den eftersom den är nerladdad på ett annat ställe än just msdn och/eller technet.

RTM släpps ju inte till oss dödliga än.

Om han har en aktiverings-nyckel så har han troligen laddat ner från MSDN-AA

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Om han har en aktiverings-nyckel så har han troligen laddat ner från MSDN-AA

Troligen ja eller så försöker ha använda beta/rc nyckeln:p vilket inte funkar.

Permalänk
Medlem

Re: Aktivera Windows 7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heliumftw
Jag har nu fått ett meddelande från Windows 7 att mitt exemplar inte är äkta och vill gärna aktivera det, men när jag försöker göra det online får man inte ens välja Windows 7 som operativsystem så det går inte att skriva min nyckel någonstans. När jag försöker aktivera det genom kontrollpanelen får jag inte ens välja att aktivera det.

Vad kan jag göra?

Sök på "rearm windows 7" så hittar du info om hur du förlänger provperioden med 30 dgr till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Du har RTM och du kanske inte kan aktivera den eftersom den är nerladdad på ett annat ställe än just msdn och/eller technet.

RTM släpps ju inte till oss dödliga än.

Inte nädvändigtvis. Även de builds som inte klarade den slutgiltiga signoff-processen (innan 7600.16385, exempelvis 7600.16384 som läckte ut) kan heta 7600.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Aktivera Windows 7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Sök på "rearm windows 7" så hittar du info om hur du förlänger provperioden med 30 dgr till.

Det fungerade tyvärr inte

Tror ni att det kommer släppas en fix till detta när RMT släpps officiellt?

Permalänk
Medlem

ring microsoft kundtjänst. de kan slussa dig vidare till en telefonist som hjälper att aktivera över telefon.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kontrollera nuvarande licens slmgr.vbs -dli

Ange nyckel slmgr.vbs -ipk ABCDE-FGHIJ-KLMNO-PQRST-UVWXY
(ABCDE-FGHIJ-KLMNO-PQRST-UVWXY = licensnyckeln)

Alt 1 - aktivera via internet
1) slmgr.vbs -ato
2) slmgr.vbs -xpr

Alt 2 - aktivera via telefon
1) skriv ner installationsid - slmgr.vbs –dti
2) Ring M$ <http://www.microsoft.com/licensing/existing-customers/activat...>
3) slmgr.vbs –atp xxxxxxxxx..... (Activation ID fr M$)
4) slmgr.vbs -xpr

Resultat?
Är licensnyckeln för samma version som du har installerad?
Windows 7 Pro o Ultimate har inte samma licensnyckel....

Permalänk
Inaktiv

MHZ jag förstår inte riktigt vad du menar med din post. Ska jag skriva in dessa kommandon i cmd? När jag gör det får jag en error:

Kan man inte skriva in aktiveringsnyckel NÅGONSTANS utan att behöva aktivera online (som inte går än pga att RMT inte är officiellt släppt)

Jag fick en ruta där jag kunde skriva i nyckel när jag startade om en gång men den har inte kommit sen dess trots att jag startat om över ett dussin gånger.

Denna ruta får jag upp varje gång jag öppnar en Windows applikation (t. ex Paint)

Permalänk
Avstängd

Well, du kan inte aktivera av en anledning: du ska inte kunna aktivera, för RTM ska inte finnas tillgänglig för pöbeln.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

*Host*
RTM.... redan i juli(#9338938).
Solklart brott mot §7.....case closed!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Well, du kan inte aktivera av en anledning: du ska inte kunna aktivera, för RTM ska inte finnas tillgänglig för pöbeln.

Visst kan man aktivera redan nu med giltlig licens nyckel. Det har jag gjort utan problem.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Inaktiv

Men kommer jag kunna aktivera detta på något sätt i framtiden eller är det formatera om som gäller och ge fan i att ladda ner WGA?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns inte på samma sätt som i xp vad jag vet..

Klart det finns men du ska ju hitta de uppdateringarna också bland alla andra.

och så vitt jag vet så måste man ladda ner dem.

Permalänk
Medlem

Enligt bifogad bild har du Windows 7 Ultimate, och det lär du inte kunna aktivera med nycklarna som MSDNAA ger. Men fortfarande underligt att du inte ens kan försöka aktivera. Säker på att du har en legitim version?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Inaktiv

Jag får väl helt enkelt bara formatera datorn och hoppas på att det fungerar bättre nästa gång.

Tack för all hjälp och diskussion

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Visst kan man aktivera redan nu med giltlig licens nyckel. Det har jag gjort utan problem.

Och det finns x antal fulknep för att aktivera utan en nyckel. Men de får vi inte säga hur här.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering:

Jag fick nu efter trettio reboots upp en ruta där jag får skriva in min aktiveringsnyckel men den verkar inte fungera!?!? Vad kan ha hänt?

Jag är verkligen inte sugen på att köpa en till nyckel så finns det något jag kan göra?

EDIT: Jag vet att man inte får diskutera cracks etc men jag vill bara säga att jag löst problemet. Jag gjorde det genom att installera 30 olika cracks samtidigt och öste in allt som jag kunde tänka mig fungerade och när jag startade om datorn var WIN7 aktiverat. Tråden kan låsas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heliumftw
Uppdatering:

Jag fick nu efter trettio reboots upp en ruta där jag får skriva in min aktiveringsnyckel men den verkar inte fungera!?!? Vad kan ha hänt?

http://i267.photobucket.com/albums/ii316/ensiferum_ftw/produc...

Jag är verkligen inte sugen på att köpa en till nyckel så finns det något jag kan göra?

Är du inte läskunnig? TEKNISK SUPPORT eller KUNDTJÄNST kan hjälpa dig. Men lyssnar du? Nej.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

Är inte du läskunnig? Jag skrev redan att problemet är löst och att tråden kan låsas, så din post var helt onödig.

Microsoft har för övrigt ingen öppen support för Windows 7 i dagsläget.

Permalänk
Medlem

tack, men jag är läskunnig. låt oss nu inte vidare fördärva oss i drygheter.
på sweclockers forum låses intre trådar även om trådskaparen uttryckligen önskar det. hade du varit med en längre tid hade du förmodligen kännt till det.

bra att problemet försvunnit. metoden att lösa det är inte att rekommendera på sikt. teknisk support kan vägleda en även om de officiellt inte ger support för windows 7. been there, done that så att säga.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
tack, men jag är läskunnig. låt oss nu inte vidare fördärva oss i drygheter.
på sweclockers forum låses intre trådar även om trådskaparen uttryckligen önskar det. hade du varit med en längre tid hade du förmodligen kännt till det.

bra att problemet försvunnit. metoden att lösa det är inte att rekommendera på sikt. teknisk support kan vägleda en även om de officiellt inte ger support för windows 7. been there, done that så att säga.

Jag menade inte att vara ohövlig. Som jag förstod så försökte du få mig att se dum ut vilket jag ogillar, men låt oss släppa det.

Jag väljer alltid att vända mig till support som sista val då jag av egen erfarenhet uppfattar de som jobbar på support som väldigt irriterande och okunniga. Jag vet, det är Microsoft vi pratar om och givetvis har de kompetens i supporten men med tanke på att de inte öppnat support för Windows 7 lär jag heller inte få någon support.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heliumftw
Jag är verkligen inte sugen på att köpa en till nyckel så finns det något jag kan göra?

EDIT: Jag vet att man inte får diskutera cracks etc men jag vill bara säga att jag löst problemet. Jag gjorde det genom att installera 30 olika cracks samtidigt och öste in allt som jag kunde tänka mig fungerade och när jag startade om datorn var WIN7 aktiverat. Tråden kan låsas!

Var har du "köpt" din nyckel nånstans egentligen? Det känns fortfarande som du har fel version installerad för din nyckel eller nåt sånt om du inte ramlat över en Ultimate-nyckel (finns kanske iofs Ultimate på "riktiga" MSDN?). Installerade själv Win7 Pro RTM igår och gick finfint att aktivera med msdnaa-nyckeln.

...men det löste ju sig ändå tillsist

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Gissar att han försöker aktivera med en OEM-SLP-nyckel. Dessa är inte för aktivering över internet och inga som ska finnas på annat än förinstallerade och föraktiverade datorer. Svårt att veta om så är fallet dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q