Windows 7 gratis till studerande 6 Agusti

Permalänk
Medlem

Om ni har problem med CRC-checken så ta och ladda hem SDC-filerna manuellt (två stycken, lista ut adressen själv eller googla på filnamnet så hittar ni olika FTP-servrar). Packa sen upp med UnpackSDC (http://imagi.pl/). Glöm inte att ni måste sammanfoga de två filerna till en först, hur man gör står på samma sida.
Sen har ni ISO-filen!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mxn
Om ni har problem med CRC-checken så ta och ladda hem SDC-filerna manuellt (två stycken, lista ut adressen själv eller googla på filnamnet så hittar ni olika FTP-servrar). Packa sen upp med UnpackSDC (http://imagi.pl/). Glöm inte att ni måste sammanfoga de två filerna till en först, hur man gör står på samma sida.
Sen har ni ISO-filen!

Tack. Om det inte fungerar den här gången så ska jag testa det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robs
Löste du det eller kvarstår problemet?

Gjorde faktiskt en fuling och laddade ner från ett annat ställe, en "ren" variant dock och använde min egen nyckel.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Samma problem igen. Varför kan de inte bara slänga upp ISO-filer direkt?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Samma problem igen. Varför kan de inte bara slänga upp ISO-filer direkt?

Jag förstår inte heller varför de ska hålla på och krångla med en downloader, det finns liksom ingen fördel med det.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Jag förstår inte heller varför de ska hålla på och krångla med en downloader, det finns liksom ingen fördel med det.

Du kan avbryta och återuppta nerladdningarna, plus att det antaligen finns något kopieringsskydd i processen.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mxn
Om ni har problem med CRC-checken så ta och ladda hem SDC-filerna manuellt (två stycken, lista ut adressen själv eller googla på filnamnet så hittar ni olika FTP-servrar). Packa sen upp med UnpackSDC (http://imagi.pl/). Glöm inte att ni måste sammanfoga de två filerna till en först, hur man gör står på samma sida.
Sen har ni ISO-filen!

Tack, funkar perfekt för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Samma problem igen. Varför kan de inte bara slänga upp ISO-filer direkt?

Eftersom att skolorna hostar filerna själva så kanske Microsoft ser det som en säkerhetsrisk då filerna kan innehålla annat /vara korrupta och liknande.

Egentligen borde det gå att kolla checksums på isofilen också men det är egentligen ingen skillnad mot hur det är nu.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Tack, funkar perfekt för mig.

Eftersom att skolorna hostar filerna själva så kanske Microsoft ser det som en säkerhetsrisk då filerna kan innehålla annat /vara korrupta och liknande.

Egentligen borde det gå att kolla checksums på isofilen också men det är egentligen ingen skillnad mot hur det är nu.

Jag är rätt säker på att jag fick ner en ISO-fil direkt förra gången jag laddade hem därifrån.
Nu har jag iaf tröttnat på skiten som inte funkar. Var fick du tag på adresserna till filerna?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Jag är rätt säker på att jag fick ner en ISO-fil direkt förra gången jag laddade hem därifrån.
Nu har jag iaf tröttnat på skiten som inte funkar. Var fick du tag på adresserna till filerna?

Jag laddade ner filerna "som man ska" med Microsofts program.

Men om du ändå vill ha en länk så:

64: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...

86: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Du kan avbryta och återuppta nerladdningarna, plus att det antaligen finns något kopieringsskydd i processen.

Återupptagning möjligtvis, men det finns väl smidigare sätt att lösa det på. Kopieringsskydd, nej. Det finns (som tur är) inget som hindrar en från att kopiera ISO-filen som man laddar ner.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Upptäckte detta först nu. Fast enligt MSDNAA har det bara funnits tillgängligt fr.o.m. den 14e...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Jag laddade ner filerna "som man ska" med Microsofts program.

Men om du ändå vill ha en länk så:

64: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...

86: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...

Den filen har jag redan men det lät som om man skulle ha två olika filer. Jag kanske har missuppfattat föregående inlägg.

Edit:
Efter lite googlande hittade jag den här sidan:
http://www.windows7hacker.com/index.php/2009/08/how-to-extrac...
Följde guiden förutom att jag bara hade en .sdc-fil och det verkar som om det fungerade felfritt.
Tack för hjälpen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Den filen har jag redan men det lät som om man skulle ha två olika filer.

Den andra filen är denna:
x86: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...
x64: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...

Men du lyckades alltså få en komplett ISO enbart från den första filen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mxn
Men du lyckades alltså få en komplett ISO enbart från den första filen?

Jo, det funkade från mig. Jag använde bara filen som jag fick ner med programmet. Fick en ISO som jag kunde bränna och som startar vid boot. Mer än så har jag inte testat...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Kopieringsskydd, nej. Det finns (som tur är) inget som hindrar en från att kopiera ISO-filen som man laddar ner.

Jo, SDC-filerna är krypterade.

Edit: Efter lite trixande kan jag bekräfta att det funkar utmärkt att köra på den SDC-fil som programmet laddar ner.

Dels så är SDC-filen exakt lika stor som de båda filerna (som länkas här) tillsammans (programmet kombinerar det nog självt och sparar det under fil1:s namn).
Dels så ger ISO-filen samma CRC som snubben på denna sidan anger: http://www.elakiri.com/forum/showthread.php?p=5392420 (502C42C1).
Dels så är ISO-filen samma storlek som denna snubbe anger: http://www.windows7hacker.com/index.php/2009/08/how-to-extrac... (349108kB)

Jag påstår det bevisat
I vart fall för x64 vilken är den jag testade.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag mailade & frågade & för oss på mdh så får man bara använda mjukvaran så länge man är reggad på nån kurs, för ominstallationer så får man ny nyckel verkar det som.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mxn
Den andra filen är denna:
x86: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...
x64: http://ftp.chl.chalmers.se/MSDNAA/en_windows_7_professional_x...

Men du lyckades alltså få en komplett ISO enbart från den första filen?

Ingen aning hur jag lyckades. Jag tog bara filen som jag fick från MSND och körde den genom programet. Resultatet blev en .iso som är exakt så stor som det står att den skall vara. Har inte hunnit testa den än dock. Ska slänge på Win7 på min stackars gamla laptop sen för att se hur det fungerar innan jag ger mig på den stationära.

Edit:
Det var inga problem alls att installera windows 7 på laptopen. Förutom att det bara finns drivrutiner till Vista då men det borde gå att lösa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Hur fasen fungerar MSDNAA alltså? Jag skickade mail till ansvarig på vår skola och han lovade att det skulle finnas uppe så fort Microsoft uppgraderat servrarna.
Detta var i måndags, kan tyckas vara otålig men jag tycker det är konstigt när nästan alla andra skolor och universitet redan fått tillgång till det.

Hostar skolans server själva nedladdningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kj_bassplayer
Hostar skolans server själva nedladdningen?

det är olika, för olika skolor.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag mailade & frågade & för oss på mdh så får man bara använda mjukvaran så länge man är reggad på nån kurs, för ominstallationer så får man ny nyckel verkar det som.

Kolla licensavtalet. Jag är ganska säker på att det där står att man får fortsätta använda installerad produkt efter att man slutar; iaf hos oss, men det lär vara samma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kj_bassplayer
Hostar skolans server själva nedladdningen?

Om det står ELMS när du loggar in så gör de det. Inte MSDNAA per default.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

SKit.. kan inte extrahera sdc filen .

Får felmeddelanden,

F:\>unpacksdc 03.sdc f:
UnpackSDC 1.1 (c) imagi
This file is not SDC file or this format is not supported.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det är samma nycklar till x86 och x64?, även de på MSDN AA?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Någon som har koll på om det är samma nycklar till x86 och x64?, även de på MSDN AA?

det var det för vista i alla fall.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Någon som har koll på om det är samma nycklar till x86 och x64?, även de på MSDN AA?

Jag fick två olika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4RTiN
Jag fick två olika.

Precis därför jag undrade. Till Vista var det ju samma, åtminstone för OEM och Retail, så då kunde man ju bara byta skiva. Frågan är om man kan köra två x64 utan att krångla med skolan och be om en licens till vilket man med största sannolikhet inte får om man inte har en förbannat bra anledning.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Frågan är om man kan köra två x64 utan att krångla med skolan och be om en licens till vilket man med största sannolikhet inte får om man inte har en förbannat bra anledning.

Det var just det jag menade att det gick med vista, få en 32bitars kod och installera 64bitars os:et.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
SKit.. kan inte extrahera sdc filen .

Får felmeddelanden,

F:\>unpacksdc 03.sdc f:
UnpackSDC 1.1 (c) imagi
This file is not SDC file or this format is not supported.

Ingen som kan tänkas hjälpa ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ingen som kan tänkas hjälpa ?

Gör om gör rätt? Gjorde du rätt med copy /b?
Eller testa att dra ner den på "rätt sätt" med MS verktyg, och sen använda unpacksdc på filen du får ner där om downloadern inte funkar hela vägen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
Gör om gör rätt? Gjorde du rätt med copy /b?
Eller testa att dra ner den på "rätt sätt" med MS verktyg, och sen använda unpacksdc på filen du får ner där om downloadern inte funkar hela vägen.

Jodå, har kört copy /b, har följt instruktionerna hela vägen, hade lite problem i början men löst det och stötte nu på det här istället..
Kopierade texten från instruktioner och klistrade in i cmd så ska inte va fel nånstans.

Bara så ni vet så använder jag direktlänkarna längre upp på sidan, tänkt använda testversionen hela vägen och sen köpa när det kommer ut:)

Är ju som sagt unpacksdc 3.sdc f: som säger att 3.sdc inte är en .sdc fil:rolleyes:

Dock låg de två första filerna på f: och inte som instruktionerna vill men det ska la inte spela ngn roll eller ?

Ska pröva igen, tack för svar:)

Edit: Update!

Kopierade dem till min användarmapp (C:\users\user) och körde på, lyckaes köra "copy /b" utan problem, vid "unpacksdc 3.sdc C:\"
så får jag samma fel igen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det var just det jag menade att det gick med vista, få en 32bitars kod och installera 64bitars os:et.

Det går jag har själv gjort det år båda hållen, med de nycklarna jag fick.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

64 och 32bir har "samma" nyckel. dock inte de olika språkversioner vad jag förstått.

Engelska x64/x86 har nycek A och
Svenska x64/86 har nyckel B.