Snow Leopard finns på Apple Store

Permalänk
Medlem

Hur segt som helst!
Istället för att beställa direkt online i början på förra veckan kunde man ha knallat ner till butiken och köpte skivan i fredags......
Jag väntar otåligt!

Permalänk
Medlem

Samma här och apple har dessutom redan tagit pengarna!! (natten mot lördag) nästan så jag kommer ringa apple imorgon å be dom ta tillbaka de då jag ändå åker bort imorgon och är borta en vecka och kan då lätt köpa de i butik imorgon och fixa installationen mm innan man drar ju.. lite surt är de när man förbeställer man verkar tydligen vara så när man förbeställer hos apple eller deras produkter har jag hört

Permalänk
Medlem

Ja, jag är oxå besviken. Jag kommer ju aldrig mer handla online hos dom.
Samma när ja köpte min MacBook... Macsupport hade ju dem långt innan jag fick min.

Nä, apple får inte höga betyg av mig iaf.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr inte hålla med beställde en MBP 13" med en ipod touch häromdan fick sakerna efter 3 arbetsdagar och inkluderat i allt det fanns en SL skiva. Det negativa är nu att jag kommer ha 2 skivor SL hemma framöver då jag inte trodde att dom skulle skicka med SL till mig. Bigups apple!

Till frågan: hur gör jag, Installerar datorn vanligt (då den är orörd nu) och sedan uppdaterar till SL ELLER Gör en ren/ny installation av SL vilket känns en aning onödigt if you ask me

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Jag skulle helt klart gjort en ren installation med SL. Det finns säkert kvar någon rest vid uppgradering som man slipper med ren installation.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Tror ni man vinner mycket på att skaffa SL till Mac Minin? Kör 10.5 nu.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

det finns hopp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elLoco
Hur segt som helst!
Istället för att beställa direkt online i början på förra veckan kunde man ha knallat ner till butiken och köpte skivan i fredags......
Jag väntar otåligt!

Nu har jag fått min SL-skiva med snail-mail (KONINKLIJKE TPG POST BV)!

Det finns hopp för alla andra otåliga människor!

Permalänk
Medlem

Samma här, fick precis min skiva i lådan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ohh hoppas min ligger och väntar på mig när jag kommer hem från jobbet idag då

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min skiva.

Permalänk

Fick min idag!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Vid en ren installation: är det bara att återställa backupen på alla program man hade installerade eller måste jag installera om alla? En del saker förstår jag att ja måste installera om. T.ex. Ident server och programmet som tar bort irriterande ljud från uppstarten. Men i övrigt, t.ex. adobe ps och vmware.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

För er som har problem med macfusion och sshfs, en fix finns här:

http://rackerhacker.com/2009/08/28/fix-macfusion-on-snow-leop...

Permalänk
Medlem

Fick inget SL idag Svagt....

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Installerar nu! Kör en ren installation, funkar bra.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Fan nu är jag riktigt lack! Kom hem från jobbet nyss och fortfarande inget OS X! Va _FAN_ är meningen men att förbeställa när man ändå inte får skiten samma dag det kommer ut? Jag kunde lika gärna gått till Macforum här i Göteborg och sitta med Snow Leopard nu. Ja, jag är förbannad...

Faktiskt så var det en bättre lösning att gå till MacForum, jag beställde mitt 25/8 på telefon och gick dit 28/8 efter lunch och köpte direkt Men jag fick betala priset av att bli genomvåt av spöregnet som kom när jag gick ut från butiken...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

ingen skiva idag heller. Börjar bli sur nu:/

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

ingen för mig heller är det NÅGON som har fått sin skiva som har gjort up-to-date bestälningen?

EDIT: Fick mitt idag också

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
ingen för mig heller är det NÅGON som har fått sin skiva som har gjort up-to-date bestälningen?

Japp jag ,fick mitt SL imorse..

Permalänk
Medlem

Fick min igår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Lite off topic, men vill inte skapa en ny tråd ang. detta: Vet nån hur man tar bort funktionen att iTunes startar så fort man trycker på play/pause tangenten på tangentbordet?
Lite störande när man lyssnar på Spotify och vill pausa musiken med den knappen.
Detta gäller alltså Snow Leopard, det var inte så i gamla Leopard.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Vill även jag bli av med detta otyg. Har personligen ingen musik alls i iTunes utan använder endast Spotify. Någon som vet?

Finns ingen som vet hur man tar bort detta?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

inget SL idag heller:/

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Finns ingen som vet hur man tar bort detta?

Jag avinstallerade iTunes, har ändå aldrig gillat det programmet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Jag avinstallerade iTunes, har ändå aldrig gillat det programmet.

Dålig idé om man har iPod.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

6 dagar nu och inget SL. Dålig leveranstid.

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem

Jag fick min igår. Är ju ingen mening med att köpa SL på AppleStore när man får den senare samt att den bara kostar 299kr på MediaMarkt och fanns travar av den både på fredagen lördagen o söndagen

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Jag fick min igår. Är ju ingen mening med att köpa SL på AppleStore när man får den senare samt att den bara kostar 299kr på MediaMarkt och fanns travar av den både på fredagen lördagen o söndagen

299 kr?

Grrr........ Jag som trodde det var smart att köpa för 319. Jisses.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaminix
Dålig idé om man har iPod.

Word, +1, och allt annat positivt man kan säga om inlägget.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Någon annan som nu efter ett tag känner att SL går lite segt?
När man väl går in i ett program funkar det skitbra, men när jag byter tab i linkinus eller ska byta fönster går det skitsegt. :s

Funderade först på om det var för att både 32-bit och 64-bit biblioteken är laddade, men Transmission har varit 64-bit redan på Leopard-tiden enligt aktivitetshanteraren och då hade jag inte det problemet.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaminix
Någon annan som nu efter ett tag känner att SL går lite segt?
När man väl går in i ett program funkar det skitbra, men när jag byter tab i linkinus eller ska byta fönster går det skitsegt. :s

Funderade först på om det var för att både 32-bit och 64-bit biblioteken är laddade, men Transmission har varit 64-bit redan på Leopard-tiden enligt aktivitetshanteraren och då hade jag inte det problemet.

Inte vad jag har märkt, däremot håller jag på att bli galen över att iTunes startar varje j*vla gång jag trycker på play/pause-tangenten.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!