World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
En 80 karaktär har jag. Men måste jag köra pvp för att få åtkomst att köpa dem?

Du kan köpa dom för WG märken ELLER köra Heroics när Din Sida Horde eller Ally vad vet jag har tagit Wg..
Man kan åxå köpa för Heroicmärken som man kan byta till sig hos en vendor i Dala

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Du kan köpa dom för WG märken ELLER köra Heroics när Din Sida Horde eller Ally vad vet jag har tagit Wg..
Man kan åxå köpa för Heroicmärken som man kan byta till sig hos en vendor i Dala

kan även bli crusader å köpa dem med argent märkena dock är de dyrare där men det är ganska lätt att få de märkena

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Fick nyss Error 134, nån som vet hur man fixar det då jag inte kan spela nu.

Visa signatur

Windows XP 64bit || C2D e6600 @ 3.0 GHz || 4gb DDR2 800mhz || Leadtek Geforce 275 || Seasonic S12 600W || Asus p5b-v || 500 gb HDD ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, undrar varför de har gjort så även på yxor då. Inte för att det spelar nån roll men det ser lite lustigt ut.

Därför att feral AP är en produkt av att laborera runt med andra siffror, DPS tror jag. Det finns på alla vapen på samma sätt som att alla vapen har en itemlevel, spelet skiter nog i huruvida du kan använda vapnet eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Därför att feral AP är en produkt av att laborera runt med andra siffror, DPS tror jag. Det finns på alla vapen på samma sätt som att alla vapen har en itemlevel, spelet skiter nog i huruvida du kan använda vapnet eller inte.

Ok, då förstår jag ungefär hur det fungerar. Jag är förvånad över hur sjukt mycket AP druider har, min är 75 nu och med enbart quest-rewards och själv-buff har den över 3,5k AP i cat form. Det är mer än min 80 rogue har med tre blåa delar och resten epic.
Lvl 80 druider med full epic har ju över 7k AP.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

någon som spelar alliance på shattered hand som har en char runt lvl 70-75 som har lust att dra några lvlar ikväll/natt?
själv har jag en 73 human priest som skall lvlas:) har dual specc så kan köra healer i instanser om så önskas

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Du kan köpa dom för WG märken ELLER köra Heroics när Din Sida Horde eller Ally vad vet jag har tagit Wg..
Man kan åxå köpa för Heroicmärken som man kan byta till sig hos en vendor i Dala

Shoulders ger 10% xp och numera kan man ha även chest som ger 10% xp (totalt 20 %) vilket jag har på min mage lvl 69, och chesten kan jag senare använda till min warlock och priest. Chest går bara att köpa för emblem of heroism, möjligen argent märkena, men inte med WG shards.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, då förstår jag ungefär hur det fungerar. Jag är förvånad över hur sjukt mycket AP druider har, min är 75 nu och med enbart quest-rewards och själv-buff har den över 3,5k AP i cat form. Det är mer än min 80 rogue har med tre blåa delar och resten epic.
Lvl 80 druider med full epic har ju över 7k AP.

Har knappt 7k AP på min druid självbuffad i cat Har fullepic (saknar trinket) och tar knappt 4k DPS på boss target-dummy I 25manna har jag uppemot 10k AP med Mirror of Truth proccad, får 5k DPS (utan manglebot, med någon som håller 30% bleed dmg uppe hela tiden tror jag att jag skulle fixa mkt mer)

PS. Alla som tror att kittys (feral druid i cat) har blivit "supernerfade" har fel. Blizzard ändrade inget som har att göra med AP, som druids har väldigt mycket av (läs ovan). Efter patchen märkte jag knappt någon skillnad, var kanske 50 DPS eller något sådant som skiljde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Shoulders ger 10% xp och numera kan man ha även chest som ger 10% xp (totalt 20 %) vilket jag har på min mage lvl 69, och chesten kan jag senare använda till min warlock och priest. Chest går bara att köpa för emblem of heroism, möjligen argent märkena, men inte med WG shards.

Tänk på att dom shoulders du köper för Stone Keeper's Shard har rätt värdelös Resilience på och saknar stat som Int eller liknande.
Dom du köper för Emblems eller Champion's Seal är bättre för PVE när du levelar upp.

En till sak, Blizz har sagt att dom bara kommer fungera till lvl80. Så mains har ingen nytta av dessa när nästa expansion kommer.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

vilken enchant kan man använda på BoA shoulder hört att det ska finnas en pvp enchant man kan ha vid lvl 1

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
vilken enchant kan man använda på BoA shoulder hört att det ska finnas en pvp enchant man kan ha vid lvl 1

Den enchanten fungerar inte förrens på level 70 numera.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Har knappt 7k AP på min druid självbuffad i cat Har fullepic (saknar trinket) och tar knappt 4k DPS på boss target-dummy I 25manna har jag uppemot 10k AP med Mirror of Truth proccad, får 5k DPS (utan manglebot, med någon som håller 30% bleed dmg uppe hela tiden tror jag att jag skulle fixa mkt mer)

PS. Alla som tror att kittys (feral druid i cat) har blivit "supernerfade" har fel. Blizzard ändrade inget som har att göra med AP, som druids har väldigt mycket av (läs ovan). Efter patchen märkte jag knappt någon skillnad, var kanske 50 DPS eller något sådant som skiljde.

Ok, en jag känner in-game sa att han har runt 7,5k AP på sin druid och jag antar att han menade självbuffad. DPS säger mig inte så mycket eftersom jag aldrig raidat aktivt, det enda jag vet är att jag låg sist av alla i Naxx med min rogue de få gångerna jag var med. Jag har för mig att jag kom upp i hela 1,5k.
Hur är din dps jämfört med rogues med likvärdig gear?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Tänk på att dom shoulders du köper för Stone Keeper's Shard har rätt värdelös Resilience på och saknar stat som Int eller liknande.
Dom du köper för Emblems eller Champion's Seal är bättre för PVE när du levelar upp.

En till sak, Blizz har sagt att dom bara kommer fungera till lvl80. Så mains har ingen nytta av dessa när nästa expansion kommer.

Har köpt lite BoA saker för både emblem och shard, tycker det viktigaste är trots allt +10%, köpte även 2h macen som jag kan använda både till paladin och shaman, men den ser ut som leksak med en roterande kugge. Sen när jag levlade min hunter, så hade jag 2 daggers, dom har jag nu skickat till min rogue (lvl 10), någon staff har jag också, och den funkar för många. Har 10 figurer 1 av varje class, varav 3 lvl 80, 1 lvl 69 resten 30 och under. Alla har tillgång till BoA shoulders och Chest, dock inte alltid den med bäst stats, eftersom jag försöker använda samma till flera. T ex leather chest för både druid och rogue.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Entusiast

http://kotaku.com/5354249/kick-your-wow-habitfor-14000

För det låga priset, 103 474,00 SEK så kan ni bli av med erat WoW samt internet beroende. Passa på innan dom konkar

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tocg 25 är så konstigt balanserat, använde typ 15 tryes på Beasts, men oneshottade Jaraxxus och Champions :s twins verkar ju ganska svåra iaf, tar väl 10 till kanske.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en hyffsat bra server som horde? Jag flyttade från Outland till Zenedar förra veckan, vilket jag ångrar nu i efterhand. Snacka om öde server. Det går ju inte ens att få tag på de gems jag behöver.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Någon som kan rekommendera en hyffsat bra server som horde? Jag flyttade från Outland till Zenedar förra veckan, vilket jag ångrar nu i efterhand. Snacka om öde server. Det går ju inte ens att få tag på de gems jag behöver.

Spelar på Darksorrow och det är bra fart på Hord sidan där, totalt är pop runt med-high skulle jag tro.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Installerade Windows 7 idag. Nu försöker jag tanka hem WoW genom account management men nedladdningen stannar på 2% (Calculation Download Size).

Nån som har en lösning?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Tja!

Jo jag lvlade en lock till 80 för inte så länge sedan ... har alltid kört rogue innan o är en riktig raid nörd jag har alltid legat etta på DPSen på min rogue

Men jag har bara spelat lock några månader så jag kan inte riktigt klassen än men jag tycker att jag har ganska dålig dps för mitt gear ...

utan felarmor har jag 2153 sp, 27% crit, 380hit, 445haste, 3 st T9 (shoulders,legs,handskar) resten är T8.5.

Jag har BARA max 6,2k dps i 25 manna raider ...

Och när jag lirar med folk som också spelar lock typ T7.5/T8.5 gearade så har de ALLTID högre dps än mig, finns det någon lock kunnig här? Finns det några bra rotations?

Jag kör alltid curse of elem, immo, chaos bolt, conflagrate, och sedan tills att immo går bort spammar jag incinirate, och immo igen så att jag alltid har den uppe och kör chaos bolt, conflag osv.

Jag har buffat allt mitt gear med SP 23sp gems och buffat hela mitt gear med enchants etc. MEN så har jag spectral iris från ToC HC som gör att jag har förlorar lite SP men borde ändå ha 7k-7.5k dps som alla dessa andra locksen med sämre gear har ...

Är jag noob?

Kan skicka armory om det behövs ....

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Sist jag kolla så va Affliction bästa dps speccen i raids. Vet dock inte om de har ändrat sig i 3.2 patchen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Sist jag kolla så va Affliction bästa dps speccen i raids. Vet dock inte om de har ändrat sig i 3.2 patchen.

De locksen i min guild har destru som PvE specc iaf Affli kör fler i PvP

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Testa CoE, immo, CB, conf sen inci tills du kan kasta conf igen och efter det immo när den är slut. CB så ofta som möjligt.. Fördelen med det här är att du har buffen från conf under tiden du kastar inci och CB, kanske t o m immo. Life tapa smart också, mellan inci spammet brukar funka bra.

Dåligt förklarat, klockan är mkt lol.

Vet inte om det hjälper dig, men det höjde min destro dps från 2.8~ till 3,4k iaf. Har typ precis dingat 80..

Permalänk

pvp = destro =D...min 2v2 partner drog 10800 på en stackars pally healer igår med 814 resi.....tur att resilience verkligen tagit bort all burst.....fail...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
pvp = destro =D...min 2v2 partner drog 10800 på en stackars pally healer igår med 814 resi.....tur att resilience verkligen tagit bort all burst.....fail...

Hehe jag tycker det är alltid roligare och lira BG's med mitt PvE gear pga critsen på de som precis börjat med PvP ^^ 12,5k på en hunter igår

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Dingade precis 80 med min paladin. Specade holy och köpte lite gear på AH, körde ToC normal ett par gånger så nu har jag det mesta där. Hade 75k honor med så jag skaffade 2 pvp-delar, bättre än inget. Har runt 1200 SP nu, minns inte vad crit och regen ligger på men de är är väl på samma nivå. Armory är nere nu så...
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Frostwhisper&n=...

Men var ska jag ta vägen nu? Är jag klar för att köra heroics eller ska jag försöka höja mig lite mer först? Ingen kör ju vanliga normals längre så det är svårt att dra in blåa grejer, behöver en ny sköld tex.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

kommer inte in på din profil för tillfället, men du kan ju börja med att köra de lättaste HCna i början, UK, nexus och AN, finns en bra mace i Nexus med btw;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

som holy kan du köra samtliga heroics i grön/blått gear.

toklätt som holy pally så länge du har en bra tank.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer in på wow? Fastnar på authenticating när jag försöker logga in.

Visa signatur

Windows XP 64bit || C2D e6600 @ 3.0 GHz || 4gb DDR2 800mhz || Leadtek Geforce 275 || Seasonic S12 600W || Asus p5b-v || 500 gb HDD ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rarra
Bara jag som inte kommer in på wow? Fastnar på authenticating när jag försöker logga in.

Samma här, det står inte att det ska vara maintenance nu heller.

Edit: Nu står det att de har problem med inloggningsservrarna.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Samma här, det står inte att det ska vara maintenance nu heller.

Edit: Nu står det att de har problem med inloggningsservrarna.

Verkar som om Blizz har något problem med sina login-servrar. Hade bekymmer under gårdagen också, fast då stannade det inte på Authenticating utan det kom upp ett felmeddelande som sa att jag inte kunde logga på och att om det fortsatte, skulle jag kontakta technical support...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?