Permalänk
Avstängd

Isoleringstråden - hur gör du?

Hur går du till väga när du isolerar för LN2, DICE, SS osv. ?
Ingen har väll missat Evil_Ananas isolerings guide? - men finns det fler sätt, vad har fungerat bäst för just dig?

Jag personligen funderar på att prova på vaseline samt armaflex och skippa knådgummit. - något som är beprövat med gott resultat?

Var köper man såkallade "Shop Towels"
Är det någon som provat att använda en värmeplatta på baksidan av cpu:n ? Var kan man köpa dessa? Är det att föredra och använda knådgummi alt. vaseline på baksidan av moderkortet? Armaflex + vaseline borde ge en bra isolering?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Visst gör det de.., men.., det blir kletigt och smetigt och det är mycket svårt att få bort all vaselin.
Jag använder bara armaflex.., inget vaselin och inget knådgummi...
Är man lite observant och håller koll på grejerna medans man kör så går det alldeles utmärkt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IllusioN OC
Visst gör det de.., men.., det blir kletigt och smetigt och det är mycket svårt att få bort all vaselin.
Jag använder bara armaflex.., inget vaselin och inget knådgummi...
Är man lite observant och håller koll på grejerna medans man kör så går det alldeles utmärkt.

Okej! Var i helskotta kan man köpa armaflex? - fanns ej på frej johnsson eller krauta. Knådgummi finns ej hos wettergrens utan är beställningsvara.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

armaflex är svårt att få tag i.., du får försöka med VVS firmor.., ang. knådgummi finns det i konsthandel, pappershandel etc...
Jag tror Evil Annanas har en länk i sin "isoleringstråd" där du kan köpa knådgummi billigt på nätet...

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

har kört med vaselin och armaflex... Nu är det knådgummi och armaflex som gäller

Permalänk
Avstängd

Inget som vet någon butik som säljer armaflex? Tänkte på just företags namn så man slipper allt letande.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Inget som vet någon butik som säljer armaflex? Tänkte på just företags namn så man slipper allt letande.

Alla vvs firmor borde ha armaflex som blivit över från montage lite här och var så kan nog få det billigt där.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Avstängd

Ett tips till er alla..

Efter att ni lagt på knådgummit;
Skär ut ett lager med byggplast som man lägger under parkett golv, fungerar hur bra som helst som isolering, över detta lägger ni en bit med armaflex etc.

Här är lite bilder:

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IllusioN OC
Snyggt! fina bilder!

Tack så mycket! Fungerade hur bra som helst. Hur jag än gjorde blev det inge kondens så nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång då denna ss:n ska skickar tillbaka eftersom den är trasig. Håller inte tempen längre heller så läckage måste finnas alt. så har den fyllts på fel!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Tack så mycket! Fungerade hur bra som helst. Hur jag än gjorde blev det inge kondens så nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång då denna ss:n ska skickar tillbaka eftersom den är trasig. Håller inte tempen längre heller så läckage måste finnas alt. så har den fyllts på fel!

Jag trodde det var du som fyllt gas i den? Var ska du skicka den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Jag trodde det var du som fyllt gas i den? Var ska du skicka den?

Nope, blev inte så! Köpte av little_devil vilket jag aldrig gör om! Skickar tillbaka den till han istället då den inte fungerar som den ska!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri