Permalänk
Robot

Wardrive Rigg

Var länge sedan man ägnade sig åt wardriving men i och med flytt in till en storstad så blev det intressant igen.

Byggde mig en liten wardrive rigg, bestående av:
Riktantenn - Yagi
Miniatyrlaptop - Zaurus C3100

Har även tillverkat delar så att den går att montera på stativ och sätta fast Zaurusen ovanpå antennen.

Med standard trådlöst kort får jag in ca 3-4 AP från lägenheten totalt, med yagi-antennen inkopplad får jag in ca 50 st åt vart håll fönsterna i min lägenhet pekar.

Besök albumet: Wardrive Rigg av Ufos85

Permalänk
Medlem

Välkvalificerad teknikporr. We like :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Exakt vad är detta? förlåt mig för min okunnighet

Permalänk
Inaktiv

Du får ta och börja med lite "Warskating" med andra ord fäst riggen på en skateboard!

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller någon aning om vad detta är så plz förklara

Permalänk
Medlem

Wikipedia berättar bättre än vad jag kan:
Svensk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Wardriving
Engelsk (mer detaljerad): http://en.wikipedia.org/wiki/Wardriving

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nice!

Det optimala är ju om du "lånat" internet av någon granne när du la upp det här galleriet.

Permalänk
Medlem

Har du någon nytta av det där, annat än att du kartlägger vart det finns nätverk?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Nice! Det optimala är ju om du "lånat" internet av någon granne när du la upp det här galleriet.

Har för mig att "piggybacking" inte är lagligt i Sverige och ska inte förknippas med wardriving, men det hade inte varit omöjligt, får in ca 16-20st oskyddade nätverk här med bra signalstyrka med hjälp av antennen. Folk i storstaden...

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

Detta påminner mig om filmen "Shakalen"...

Permalänk
Medlem

nice nice

Permalänk

fan va hett!

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk

Jag hade aldrig sett något sånt här förut men blev intresserad på direkten, verkar som en rolig grej att syssla med!

Permalänk
Medlem

Aha du har skaffat en experimentell railgun som du skjuter ner grannarnas paraboler med... Sen läste jag mer än Wardriving och titta på första bilden. Najs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Har du någon nytta av det där, annat än att du kartlägger vart det finns nätverk?

åka snålskjuts på dom oskyddade?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
SpelClockers

Jag skulle behöva ett PCMCIA kort med ingång för externa antenner.. Har du tips på vilken man ska köpa?

Skulle vara intressant att testa på, har även ett projekt att länka samman två hus (300-400 meter mellan) så tips på utrustning skulle vara uppskattat!

Permalänk
Medlem

Slår inte den traditionella Pringles tuben med aluminiumfolie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92
åka snålskjuts på dom oskyddade?

Läste du ens beskrivningen för wardriving?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Gött och hitta någon med 100/100 lina och ansluta sig till

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Permalänk

Haha galet ball grej =D

Permalänk
Medlem

fan den mest porriga grejen på foromrt av all-time, nu fattar jag varför alla har toarullar vid sina datorer i galleriet.

Permalänk
Medlem

trevlig leksak

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna berätta var du köpt grejerna också? Jag söker efter sladden som man kopplar mellan N-honan och WLAN NICet. Fint bygge.

Vad använder du för mjukvara?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk

Nice då är man inte ensam om wardriving segt att åka buss och hitta oskyddade nätverk hela tiden som kan heta allt från printserver till olles hemmaserver osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackLightStar
Detta påminner mig om filmen "Shakalen"...

Haha! Håller med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddha
Du skulle inte kunna berätta var du köpt grejerna också?...

Beror på vad du har för anslutning på ditt WLAN kort, men jag köpte pigtailen på eBay för runt 50kr. För pigtailen jag använder så kan du söka på "N male IPX U.fl". Mjukvaran jag använder är Kismet, och när Kismet buggar sig; Airodump, även om det inte direkt är dess syfte så fungerar det ändå bra.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

Yagi sträcker sig en jävla bra bit vertikalt.+horisontellt. En ordentlig en klarar uppåt 5mil om ja inte minns fel.

Wardriving kanske är ett av dom skönare orden som finns "by nerdspeak"

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Prova att snurra antennen 45 grader, för om den du tar mot signalen från sänder vertikalt och du tar emot horisontelt så har du ca 20 dbd dämpnig på signalen.

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Vad får man slänga ut för att få en sån antenn?

Tips på återförsäljare?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...