Ett stifft borta men fungerar ändå? Bra eller inte så bra...?

Permalänk

Ett stifft borta men fungerar ändå? Bra eller inte så bra...?

Jag tg mig en titt på en väns externa hårdisk. Den är av typen Lacie Porsche vilken inte ville starta. Jag tog mig en titt i strömkontakten, hanen, som ska in i den externa disken och såg att en av pinnarna var böjd. Den ser nästan ut som en Ps2-kontakt fast med endast fyra pinnar.

Jag försökte räta upp den men bröt av den. Testade att koppla in disken och nu fick den ström och ville starta. Frågan är nu huruvida han ska köra så här eller ej?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk

Troligen har det böjda stiftet kommit i kontakt med höljet.
Om disken fungerar med tre stift så är det troligt att två används för (-) och två för (+).
Den klarar sig alltså utmärkt med bara ett stift för (+).
Det är bara att köra och va glad över att du fixade felet .

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Tack för det snabba svaret!

Ville inte rikigt lämna tillbaks disken och sen får någon en härlig kyss eller liknande

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Tack för det snabba svaret!

Ville inte rikigt lämna tillbaks disken och sen får någon en härlig kyss eller liknande

Det är inte 220V nätspänning i den kontakten... bara 5V-18V vilket är helt ofarligt.
Sedan bör man unna alla att få en härlig kyss ibland Love and Peace !

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA