Om det låga Win7-priset i engelska nätbutiker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serajo
Grrrr, låg inget win7 innanför dörren när jag kom hem idag. Får hoppas på morgondagen. Sugen som fan nu.

Du är inte ensam om det

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Fick mina skivor idag. Mailet om att de skickats fick jag den 20 oktober.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte heller fått mina skivor. Enligt mejlet så skulle Amazon har skickat ut skivorna 20 oktober. För mig känns det skumt att Amazon skickar saker ospårbart. Kan du hända vad som helst i posten. Tur att man har betalat med kreditkort.

Permalänk
Medlem

Mitt fina win7 paket kom med Amazon.co.uk 28/10.

Lite märkligt att de inte har paketspårning, men å andra sidan gör ju britterna en del märkliga saker så det är kanske inget konstigt.

Om någon inte får prylarna vore det intressant att höra.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått mitt W7...Posten har inte kommit än för dagen så hoppet finns.

Permalänk
Medlem

Nähä....Ingen windows 7 i sikte. Får vänta till under nästa vecka då. I och för sig så skickade dom mitt i torsdags (den 22:a) så det lära dröja till nästa vecka.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Mitt ex anlände idag!

Permalänk
Medlem

Fick både 2st Win 7 Ultimate idag, skickades 20 Okt och idag 30 Okt kom dom. 10 dagars leveranstid.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Fick mitt exemplar idag från amazon

Permalänk
Medlem

Inte alls avundsjuk....inte alls....:p

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte-elite
Fick mitt exemplar idag från amazon

Jag med.

Permalänk
Medlem

Bläh...på er

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Låg en slarvigt skriven brev-avi innanför dörren idag, en promenad till utlämningsstället har ju ingen dött av. Nu kör man win7 för första gången. En liten undran/fundering dock. Skulle inte Europa-versionen skeppas utan IE/med alla stora browsers? England tillhör ju också EU menar jag...

Permalänk
Inaktiv

Fick mina 3 windows 7 home premium licenser idag. Naturligtvis var man tvungen att gå till postkontoret för att hämta. Sen vill jag ändrat mig gällande spårbarhet. Det fanns ju ett kolliid, men Amazon.co.uk bifogar inte med detta på bekräftelsemejlet.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppsan
Bläh...på er

Du får snart också ditt exemplar.

Japp, jag fick mina i dag också, skickat den 20:e.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serajo
En liten undran/fundering dock. Skulle inte Europa-versionen skeppas utan IE/med alla stora browsers? England tillhör ju också EU menar jag...

Nej den versionen slopades

Permalänk
Medlem

En fråga;
Microsoft Windows 7 Home Premium, Upgrade Edition for XP or Vista users (PC DVD)
Måste man ha sin Xp/vista serialkey då eller kör man bara in skivan och uppdaterar?

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmen16
En fråga;
Microsoft Windows 7 Home Premium, Upgrade Edition for XP or Vista users (PC DVD)
Måste man ha sin Xp/vista serialkey då eller kör man bara in skivan och uppdaterar?

Tror inte att du behöver den gamla nyckeln.
Vet inte om det här tipset funkar fortfarande.
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_upgrade_clean.a...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Har bra erfarenhet av overclockers.co.uk. Beställde HP och U den 19okt på kvällen för £248.25 inkl DHL som fraktalt. På tisdag den 20okt fick jag meddelande att jag skulle skicka in dokument för verifiering. Mailade dessa kl 08 på onsdagmorgon den 21okt och bad om leverans till den 27okt. Döm om min förvåning när jag på torsdagen, alltså dagen efter (22okt) får ett samtal från DHL som undrar om jag är hemma för leverans?! Jag bad dem återkomma dagen efter eftesom jag då var ledig.

Så inget ont att säga om overclockers eller DHL som fraktbolag. Ruggit snabba!

Nu snurrar både ultimate och HP på mina två datorer där hemma och installationerna gick väldigt enkelt via USB-sticka

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Gissa vad!..................:D

Fick mitt ex idag. Och på råga var posten ovanligt tidig idag. Så nu blir det att blåsa ren datorn och in med det nya

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Fick mitt ex igår från overclockers.co.uk... gick rätt snabbt ändå när dom väl fått iväg det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Måste säga att det gick smärtfritt det här.

blev verkligen förvånad hur fort det gick att formatera och installera windows 7. Trodde inte mina ögon när jag skulle formatera den del av hårddisken jag skulle ha in W7. Hann inte ens blinka så var den färdig att fortsätta installationen. Satt som ett fån och stirra på skärmen och trodde att är det möjligt att den har formaterat klart . Dom andra versionerna av Windows så tog det bra mycke längre tid. Likaså med installationen. Både XP och Vista tog säker nån timme på sig. Windows 7 tog säkert max en halvtimme. Inte behövde jag installera några drivrutiner heller. Funkade allt direkt. Så jag är jättenöjd hitills

Och det känns skönt att köra en laglig kopia på ett Windows

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppsan
Måste säga att det gick smärtfritt det här.

blev verkligen förvånad hur fort det gick att formatera och installera windows 7. Trodde inte mina ögon när jag skulle formatera den del av hårddisken jag skulle ha in W7. Hann inte ens blinka så var den färdig att fortsätta installationen. Satt som ett fån och stirra på skärmen och trodde att är det möjligt att den har formaterat klart . Dom andra versionerna av Windows så tog det bra mycke längre tid. Likaså med installationen. Både XP och Vista tog säker nån timme på sig. Windows 7 tog säkert max en halvtimme. Inte behövde jag installera några drivrutiner heller. Funkade allt direkt. Så jag är jättenöjd hitills

Och det känns skönt att köra en laglig kopia på ett Windows

Formatteringen går bara långsamt på äldre windows om man inte väljer snabbformattering

Permalänk
Medlem

Kört mitt Amazon köpta en vecka, nu gav nästan 77£, kom som vanligt stort brev till ICA med avi från posten. Imponerande lättinstallerat, inte behövt komplettera någon drivrutin alls, det hittade tillochmed mitt ASUS insticksTVkort, (som inte alls fungerade i min Vista burk), så Windows Media Center kan köra mina analoga ComHem kanaler. Har bara hunnit störa mig på skärmsläckaren med bildbyte inte alls håller varesig XP eller Vista klass snarare W95. Samt att den frågar vad den ska göra med mina usb hårddiskar efter varje kallstart.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
Har bara hunnit störa mig på skärmsläckaren med bildbyte inte alls håller varesig XP eller Vista klass snarare W95.

Tips: Installerar du programsviten Windows Live Essentials får du Windows Live Photo Gallery-skärmsläckaren som i alla fall håller Vista-klass typ...

Permalänk
Medlem

Jag har köpt både Vista och Windows 7 från amazon.co.uk pga det låga priset.
Efter jag fick min Vista så ringde jag till Microsoft och köpte en "replacement CD" med svenskt Vista och installera det, nyckeln var det inga problem med, bara att använda den jag fick från Amazon.

När jag beställde skivan fick jag uppge min nyckel och det var inga problem att få en ersättningskiva med svenskt OS, nyckeln är inte bunden till språket.

... så vill ni ha ett svensk OS så borde det gå att göra likadant med Win 7, själv kör jag Win 7 så har inte testat men borde ju inte vara några problem.

Ersättningskivan kostade inte mycket, var under 150Kr men minns inte exakt.

Kan tillägga att om man känner någon som har samma Win 7 version så är det nog bara att låna skivan och använda nyckeln från amazon, eftersom Microsoft själva skickar ut skivor med andra språk så bryter man knappast mot deras licenseregler om man gör så.

Permalänk

Hej!

jag hade tänkt att införskaffa Windows 7.

Det verkar som Amazon har höjt priset ordentligt sedan alla här köpt! Men vad är alternativet. Är det http://www.overclockers.co.uk/ och vad behöver man tänka på för att det ska bli en lyckad beställning och frakt hem till sverige?

Vad blir stora skillnaden mot ett svenskt OS? Kan jag ladda ner någon uppdatering så jag får den precis som en svensk version?

Angående de olika fraktsätten som finns, vilken är det som man ska välja? International Priority Signed For... var ju billigast...

Tacksam för snabbt svar:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alxjohansson
Vad blir stora skillnaden mot ett svenskt OS? Kan jag ladda ner någon uppdatering så jag får den precis som en svensk version?

Enda sättet att få Windows på svenska om du beställer från utländsk butik, som inte har svensk version, är väl att välja Ultimate då den har stöd för olika språk. Vissa saker står ändå på engelska, t.ex. "Starting Windows" när du startar Windows. Har inte märkt av att något stått på engelska när du väl loggat in.

Edit: Vad jag kan se kostar Ultimate ~1 900 + frakt från Amazon.co.uk, och det är väl rätt bra kurs. Billigare än när jag beställde från Amazon t.o.m.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steeler
Enda sättet att få Windows på svenska om du beställer från utländsk butik, som inte har svensk version, är väl att välja Ultimate då den har stöd för olika språk. Vissa saker står ändå på engelska, t.ex. "Starting Windows" när du startar Windows. Har inte märkt av att något stått på engelska när du väl loggat in.

Edit: Vad jag kan se kostar Ultimate ~1 900 + frakt från Amazon.co.uk, och det är väl rätt bra kurs. Billigare än när jag beställde från Amazon t.o.m.

Så om man köper "Win 7 Home" och laddar ner uppdatering för svenskt språk så är det i stort sett bara när man start upp windows man ser det på engelska? Det finns inga andra nackdelar? För den detaljen får man väl stå ut med om man får det för halva priset jämfört med svenska återförsäljare:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alxjohansson
Så om man köper "Win 7 Home" och laddar ner uppdatering för svenskt språk så är det i stort sett bara när man start upp windows man ser det på engelska? Det finns inga andra nackdelar? För den detaljen får man väl stå ut med om man får det för halva priset jämfört med svenska återförsäljare:)

Nej, då missuppfattade du mitt inlägg. Köper du t.ex. Home Premium får du leva med att ha hela Windows på engelska eftersom det inte har stöd för flera språk, det är bara Ultimate som du kan byta språk i.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64