Permalänk

Uppgradera dator, ca 8000

Det är dags att uppgradera datorn för ca 8000. Vad skulle vara att rekommendera?

Dom delar jag behöver är:

Grafikkort
Processor
Moderkort
Minnen
Nätaggregat

Det som den ska användas till är en del spelande och filmtittande. Ska helst hålla ett tag i alla fall utan ytterligare uppgraderingar, därför är priset lite flytande.. Kan tänka mig att gå upp lite i pris om det nu skulle ge betydligt bättre prestanda

Hade möjligtvis tänkt mig ett Radeon HD5870 1GB och Core i5 750, 2.66 GHZ men det kanske finns andra alternativ?

När det kommer till moderkort och minnen är jag helt lost.

Permalänk
Medlem

Kraftfull dator som är relativt framtidssäker, med tiden kan du uppgradera och göra 2 grafikkort (Crossfire) istället.

http://www.speedyshare.com/189152424.html

Permalänk
Medlem

vem fan lägger 25% av budgeten på minnen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
vem fan lägger 25% av budgeten på minnen?

Håller med, 2000 för minnen är lite överdrivet. Sen är väl i5:an bättre än AMD?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik
Kraftfull dator som är relativt framtidssäker, med tiden kan du uppgradera och göra 2 grafikkort (Crossfire) istället.

http://www.speedyshare.com/189152424.html

Det fungerar inte att köra crossfire med i5:an eller?

Enligt dom recensioner jag har läst verkar dessa processorer (den du föreslog och i5an) ha ungefär samma prestanda överlag men vid video- och bildredigering verkar i5an lite bättre?

Av någon anledning känns det som att jag gillar Intel bättre, ingen aning om varför det är bara en känsla jag har ^^

Och kan hålla med föregående talare om att det känns lite väl dyrt med minnena, men det kan kanske vara värt det?

Permalänk

Funderar även kring grafikkortet, 5870 eller 5850 ??

Permalänk
Medlem

Jag föredrar AMD och det var också därför jag valde att sätta ihop ett paket med både processor och grafikkort ifrån AMD.

Till er andra: Herregud, jag gjorde så gott jag kunde för att hjälpa trådskaparen, varför sätter ni inte ihop något själva istället? Och varför hade minnen för 1/4 utav budgeten varit fel kombinerat med AMDs "flaggskepp" och ett utav ATIs värsta grafikkort?

Jag personligen upplever skillnad på "minnen och minnen", om ni förstår vad jag menar. Inte minst gällande kvalité och dess förmåga att överklockas.