Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
För de som ville spela som rogues... gör inte det än. Dex ger inte skada för daggers vilket det ska göra. Detta gör att rogues blir utklassade även av era egna tanks i partyn när det gäller hur mycket skada man gör.

Finns bekräftat på biowares forums.

Vafaaaaan !! *suck* Det är ju min favoritklass....får väl göra en archer och börja om när jag kommer hem.

Permalänk
Avstängd

Jag kör rogue och det går finfint..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
http://www.youtube.com/watch?v=3n3wmFB1Wlc

Blev fanimej hård av denna... Känns bättre att se den nu när man kan relatera till spelet. Sten, Alistar,Leliana och Morrigan.

Tycker Morrigan är en av de roligaste karaktärerna som bioware skapat någonsin...

Vet inte hur man gör texten svart så för er som kan tänkas tycka detta är en spoiler kan ju hoppa över ett par rader!

Själv blir man bara besviken, har spelat i en 5 timmar nu, är lvl 10 tror jag, har inte känt en enda gång att man är 'mäktig'.
Kanske jag som gör något fel?

Är i grottan nu och ska spöa winterfang eller vad denne heter, och några rum innan möter man en drake, totalt omöjligt att spöa den, sen möter man ett par vanliga mobs, 5-6 st, så äre ju health pots som gäller hela tiden också.

Det känns fan som jag gör något allvarligt fel, någon som har tips?

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Avstängd

Man är ingen övermäktig person, man blir ingen övermäktig person, du är en vanlig person som alla andra i spelet typ.. Man går upp i level för att få tillgång till nya saker, som att gå i skolan du blir ju inte mäktigare direkt men du lär dig nya saker..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte hur man gör texten svart så för som kan tänkas tycka detta är en spoiler kan ju hoppa över ett par rader!

Perfekt att skriva sist när man redan läst! Dagens garv!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha ja, det var nog kanske inte så jävla smart med närmare eftertanke, blir en EDIT!

Visa signatur

Sup?

Permalänk

Haha ja helt jävla obetalbart. Tack för den.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Man är ingen övermäktig person, man blir ingen övermäktig person, du är en vanlig person som alla andra i spelet typ.. Man går upp i level för att få tillgång till nya saker, som att gå i skolan du blir ju inte mäktigare direkt men du lär dig nya saker..

Eftersom man är en Grey Warden, vad jag fattat som är ett gäng dedikerade personer som vigt sitt liv åt att slå tebaka darkspawn, or am I wrong?

Och som jag även fattat det som så är det ingen stor hög med människor, utan en mindre grupp, hur ska dom kunna klara av en sådan uppgift om dom inte är lite 'bättre' än alla andra? Tycker jag låter väldigt konstigt!

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixn
Eftersom man är en Grey Warden, vad jag fattat som är ett gäng dedikerade personer som vigt sitt liv åt att slå tebaka darkspawn, or am I wrong?

Och som jag även fattat det som så är det ingen stor hög med människor, utan en mindre grupp, hur ska dom kunna klara av en sådan uppgift om dom inte är lite 'bättre' än alla andra? Tycker jag låter väldigt konstigt!

ÄR? Man blev intvingad där..

Och ja, i slutändan är det ju en vanlig person som räddar dagen, Frodo t.ex i lotr.. osv.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Jag har en liten fråga.

Jag har en Dvärg rogue och har precis klarat av delen där man slåss mot massa folk i arenan, efter det så sätts man i fängelse och ska fly därifrån.
" Jaha, kul " tänkte jag.

Men jag förstår inte hur man ska lyckas, det är helt omöjligt att klara det, det är hur mycket gubbar som helst och man har 4 health potions ( kan även hitta en och annan).

Så det jag undrar är ifall någon har tagit sig förbi detta, och isf hur ni lyckades

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie90
Jag har en liten fråga.

Jag har en Dvärg rogue och har precis klarat av delen där man slåss mot massa folk i arenan, efter det så sätts man i fängelse och ska fly därifrån.
" Jaha, kul " tänkte jag.

Men jag förstår inte hur man ska lyckas, det är helt omöjligt att klara det, det är hur mycket gubbar som helst och man har 4 health potions ( kan även hitta en och annan).

Så det jag undrar är ifall någon har tagit sig förbi detta, och isf hur ni lyckades

Mvh Christian

Vad kör du på för svårighetsgrad? Jag har hört att det är fruktansvärt svårt att klara början av spelet med just dwarfen rogue på normal svårighetsgrad, så dra ner svårigheten till easy om du inte redan gjort det. Installera också den senaste patchen som gör easy lite lättare Jag är ganska säker på att du borde kunna ställa ner till easy och sen tillbaks upp på normal senare om du vill, fast jag har inte spelat DA ännu (fruktansvärt smart av mig att resa ifrån min speldator samma vecka som DA släpps ).

Permalänk
Medlem

Patchen ska funka alldeles utmärkt för er som har senaste versionen av Microsoft Visual C++

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Vad kör du på för svårighetsgrad? Jag har hört att det är fruktansvärt svårt att klara början av spelet med just dwarfen rogue på normal svårighetsgrad, så dra ner svårigheten till easy om du inte redan gjort det. Installera också den senaste patchen som gör easy lite lättare Jag är ganska säker på att du borde kunna ställa ner till easy och sen tillbaks upp på normal senare om du vill, fast jag har inte spelat DA ännu (fruktansvärt smart av mig att resa ifrån min speldator samma vecka som DA släpps ).

Oh på så vis

Jag spelar på normal nu så det här ska nog kunna funka!

Ett jätte tack till dig och får önska dig lycka till när du väl börjar spela

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixn
Själv blir man bara besviken, har spelat i en 5 timmar nu, är lvl 10 tror jag, har inte känt en enda gång att man är 'mäktig'.
Kanske jag som gör något fel?

Är i grottan nu och ska spöa winterfang eller vad denne heter, och några rum innan möter man en drake, totalt omöjligt att spöa den, sen möter man ett par vanliga mobs, 5-6 st, så äre ju health pots som gäller hela tiden också.

Det känns fan som jag gör något allvarligt fel, någon som har tips? [/B]

Mmm vet hur du känner dig, körde det stället på normal innan patchen, tror jag laddade 10gånger eller liknande innan jag fick ner lilldraken pga brist på health pots. Använd herbalism, flaskor är billiga och elfroot finns det mycket av.

Kommit ganska långt nu och gubbarna blir definitivt massivare mot slutet när warriors springer med full plate och enchantade vapen.

Vad gäller tips så måste jag säga att 2 magiker är helt imba. Kör om nu på normal där jag kör min hero som mage(speccar spirit healer) och Morigan.
Slut aoe attackerna är helt insane, blizzard, inferno, sleep & waking nightmare när du mot slutet finner dig att i varje fight slåss mot 8npcs eller mer >.<

I början, cone of cold is gooold. Tyvärr upptäckte jag inte den här spellen förrens sent. 2handan massive strike -> shatter. Spike med en rogue eller kombinera den med stonefist.
Får till och med normal att kännas som easy mode jämfört när jag körde 2tanks, rogue och mage.

Permalänk
Medlem

Hur får man de items som man ska ha fått då jag förbokade genom steam? Och Stone golem och sådär.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har ett mindre problem i spelet.

Jag är vid första ogre man möter i tornet men får bara ner han till halva livet sen är hela min grupp död.
Några tips på hur man får ner honom? o.O
Kör mage primal - fire och creation - healing.

Dold text

*Edit*

Klarade det med lite taktik.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Har ett mindre problem i spelet.

Jag är vid första ogre man möter i tornet men får bara ner han till halva livet sen är hela min grupp död.
Några tips på hur man får ner honom? o.O
Kör mage primal - fire och creation - healing.

Dold text

*Edit*

Klarade det med lite taktik.

Ändra till Easy tillfälligt om du har seriösa problem, jag hade det och försökte tusentals gånger innan jag insåg att man kan...

resurrecta sina döda kamrater med potions LOL

Dold text
Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ändra till Easy tillfälligt om du har seriösa problem, jag hade det och försökte tusentals gånger innan jag insåg att man kan...

resurrecta sina döda kamrater med potions LOL

Dold text

Va ändra svårighetsgrad under nightmare? Aldrig!

Vill ha lite utmanning haha.

*edit*

Är trapmaking nått att ha ientligen?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Spelat idag och tycker spelet har väldigt bra story. Övrigt är spelet helt okej. Grafiken är kass men den är ju inte så viktig. Fortfarande noob säkert. Kör normal och har dött några gånger. Aja bra att det inte var Fable 2 fan va trött jag blev på de omöjligt o dö på fable 2.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Spelat idag och tycker spelet har väldigt bra story. Övrigt är spelet helt okej. Grafiken är kass men den är ju inte så viktig. Fortfarande noob säkert. Kör normal och har dött några gånger. Aja bra att det inte var Fable 2 fan va trött jag blev på de omöjligt o dö på fable 2.

Grafiken, kass? Förstår inte vad folk tänker... kolla karaktärerna? Kolla omgivningen? Lol.
Tvivlar på att denna 'spoilar' något men iallafall..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Va ändra svårighetsgrad under nightmare? Aldrig!

Vill ha lite utmanning haha.

*edit*

Är trapmaking nått att ha ientligen?

Speccade i trapmaking på A... vad han nu heter, *spoil* killen som blir ens kompanjon när man går med i Grey Varden. *spoil /end* Kan återkomma med resultat efter nästa pass spelande

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

håller med ovanstående

visst inte shit så bra att man kan tro det är verkligt alla Crysis bra men tycker inte det är rätt att kalla det dålig grafik finns betydligt sämre tycker dom ska ha ganska bra beröm för grafiken...

och man ska absolut inte dömma ett spel efter grafiken för spelar hällre ett spel med genomtänkt story och halvbra grafik än ett med dundergrafik och helt hopplös story

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Är trapmaking nått att ha ientligen?

Ifall du tänker fortsätta på den svårighetsgraden ja, men för mycket pill för att vara värt det i de lättare där du inte dör garanterat ifall du kliver fel någonstans.

Samt att samtidigt som du får detection också får tillverknings möjligheter vilket är väldigt bra taktiskt att kombinera när du ska slåss med elites eller stora grupper av fiender.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Grafiken, kass? Förstår inte vad folk tänker... kolla karaktärerna? Kolla omgivningen? Lol.
Tvivlar på att denna 'spoilar' något men iallafall..
http://i36.tinypic.com/11hfq0k.jpg

De ser ännu snyggare ut på min dator då jag har Bättre PhysX så flaggor osv inte är stela som plywood skivor.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat en stund... kommit igenom min origin och lite längre... vet inte vad jag ska tycka.

Det är inte ett dåligt spel, verkligen inte. Däremot får jag väl erkänna att mina förhoppningar var högre (förmodligen alldeles FÖR höga).

Grafiken är helt okej, även om vissa texturer är lite väl lågupplösta. Däremot är animationerna ingen höjdare tyvärr. Tyckte de var mycket bättre i Mass Effect. Nu pratar jag enbart om dialogerna.

Jag är verkligen inte missnöjd än så länge, och jag lär inte bli det heller. Det är framförallt jävligt intressant att de kombinerat tredjepersonsperspektiv med det mer taktiska perspektivet. Och jag gillar att det är en riktigt mörk värld, även om den kan bli lite väl mörk verkar det som.

Ser fram emot att spendera många timmar på det här spelet.

Och som de flesta har sagt så är laddtiderna absurda då och då

Permalänk
Medlem

Shit

folk som spelat i 5timmar och är lvl 10
själv har jag spelat i 11timmar!! och är lvl 8-9
endast 18% explored också, finns så mycket att göra tycker jag, mycket folk att snacka med

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Har dock inte hunnit testa Dragon Age än.. men om det är nått man ska göra i BioWares spel så är det att ta tid på sig.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan sätta command för backstabbing? Jag tycks då inte hitta det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Shit

folk som spelat i 5timmar och är lvl 10
själv har jag spelat i 11timmar!! och är lvl 8-9
endast 18% explored också, finns så mycket att göra tycker jag, mycket folk att snacka med

Jag har lirat i 23 timmar och är level 9

RPG ska man ta god tid på sig, jag tycker jag stressar för jag har missat 2 eller 3 side quests!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Jag har lirat i 23 timmar och är level 9

RPG ska man ta god tid på sig, jag tycker jag stressar för jag har missat 2 eller 3 side quests!

Hehe, man kan sitta flera timmar och nästan helt glömma bort main quest

Är level 11 och har spelat i 20 timmar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10