Vaccin mot svininfluensan - Någon som tagit?

Permalänk
Medlem

Jag blir hellre smittad och överlever (0,4% risk att dö i dagsläget) än får en gratis injicering biovapen och cancer om x antal år.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag blir hellre smittad och överlever (0,4% risk att dö i dagsläget) än får en gratis injicering biovapen och cancer om x antal år.

Internets mörka baksida.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123

Just nu är det inte farligt att bli sjuk av svininfluensan, men om man har otur så muterar den och blir dödlig. Det läskiga med svininfluensan är att den smittar väldigt bra. Just nu är den inte dödligare än en vanlig influensa.

Poängen med att vacinera sig är att om smittan sen muterar så är du immun.

Sluta snacka en massa, om viruset muterar så hjälper inte vaccinationen ett skit.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Sluta snacka en massa, om viruset muterar så hjälper inte vaccinationen ett skit.

Fan du som snackar en massa skit ju, klart som fan det gör, och vadå cancer om ett antal år? Har du dött förut av ett influensavaccin?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Vem är det som snackar skit? Biovapen och cancer...

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Ni som snackar om att fler kommer dö av vaccinet osv. Har ni någonsin läst mer någon form av mer avancerad biologi än det man lär sig på lågstadiet? Eller ni kanske har aftonbladet som startsida?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fan du som snackar en massa skit ju, klart som fan det gör, och vadå cancer om ett antal år? Har du dött förut av ett influensavaccin?

Uhm, det är väll inte självklart att vaccinet fungerar på något muterat? Kan ju helt klart mutera tillräckligt för att våra vaccin skall vara verkningslösa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fan du som snackar en massa skit ju, klart som fan det gör, och vadå cancer om ett antal år? Har du dött förut av ett influensavaccin?

Läs på innan du yttrar dig.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag vaccinerade mig i fredags, och nu är det ju söndag kväll.
Jag är lite öm i armen, men annars har jag inte märkt något negativt.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag blir hellre smittad och överlever (0,4% risk att dö i dagsläget) än får en gratis injicering biovapen och cancer om x antal år.

Lugnt, jag garanterar dig, cancern kommer du få oavsett vad du väljer i dagsläget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad räknas som nedsatt immunförsvar. Kan inte skilja på alla saker, men om jag kommer ihåg det rätt var det IBS de sa jag verkade ha (skall ju vara den mindre farliga saken, IBD är det man kallar crohns om jag kommer ihåg rätt? och det var det inte), och att det kunde förklara varför jag var sjuk ofta och länge (speciellt på vintern). Enligt gastro-speciallisten jag var hos så medförde IBS ofta nedsatt immunförsvar i tarmkanalen, kan jag ha feltolkat det han sa eller är det så?

Nedsatt immunförsvar är nedsatt immunförsvar, dvs ditt immunförsvar är nedsatt
Den kan vara nedsatt pga sjukdom (Värsta exemplet är HIV/AIDS) eller via läkemedel där en överaktiv/hyperreaktivt immunförsvar orsakar problem/sjukdom.

IBS är ju redan förklarat vad det är. Kort och gott är det en slaskdiagnos som man sätter när all annan sjukdom i GI-kanalen är uteslutet, dvs man hittar ingen annan sjukdom som passar in på profilen och sätter därför IBS som diagnos.

Således kan gruppen IBS innefatta en rad olika sjukdomar/orsaker och därför kan jag inte uttala mig om just ditt fall. Så där har din läkare helt klart mer vetskap än lilla mig

Men vad jag minns av patologikursen så stämmer det att IBS och IBD hänger ihop, dvs att IBS kan orsaka/omvandlas till en sjukdom som faller under gruppen IBD (Crohns och Ulcerös Colit).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Du kanske inte ska ta allt så bokstavligt.

Var det därför du försökte rättfärdiga ditt påstående med din källa?

Det jag vill åt är att det finns för mycket humbug-argument i den här debatten, både här och ute i verkliga livet, så varfär kan vi inte argumentera på sanna grunder?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Uhm, det är väll inte självklart att vaccinet fungerar på något muterat? Kan ju helt klart mutera tillräckligt för att våra vaccin skall vara verkningslösa.

Visst kan det det, men det kan också mutera men fortfarande se exakt likadant ut för vårat immunförsvar.

Håller med Axne^^ till 95%, anser inte att det är klart som fan att det hjälper mot muterade virus men det är inte alls omöjligt om vi inte har jävla otur.

Förövrigt, om nu viruset muterar och vaccinet inte funkar på de nya viruset. Är det inte då jävligt passande om man är immun mot i alla fall en typ av viruset? En mutation innebär ju inte att alla "gamla" virus försvinner.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Nedsatt immunförsvar är nedsatt immunförsvar, dvs ditt immunförsvar är nedsatt
Den kan vara nedsatt pga sjukdom (Värsta exemplet är HIV/AIDS) eller via läkemedel där en överaktiv/hyperreaktivt immunförsvar orsakar problem/sjukdom.

IBS är ju redan förklarat vad det är. Kort och gott är det en slaskdiagnos som man sätter när all annan sjukdom i GI-kanalen är uteslutet, dvs man hittar ingen annan sjukdom som passar in på profilen och sätter därför IBS som diagnos.

Således kan gruppen IBS innefatta en rad olika sjukdomar/orsaker och därför kan jag inte uttala mig om just ditt fall. Så där har din läkare helt klart mer vetskap än lilla mig

Men vad jag minns av patologikursen så stämmer det att IBS och IBD hänger ihop, dvs att IBS kan orsaka/omvandlas till en sjukdom som faller under gruppen IBD (Crohns och Ulcerös Colit).

Okej, då kan han haft rätt iaf Har alltid undrat varför jag går med låg feber varje dag i någon månad varje vinter. Läkare brukar ju dock gilla att dra till med saker när de inte har en aning :p.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Visst kan det det, men det kan också mutera men fortfarande se exakt likadant ut för vårat immunförsvar.

Håller med Axne^^ till 95%, anser inte att det är klart som fan att det hjälper mot muterade virus men det är inte alls omöjligt om vi inte har jävla otur.

Förövrigt, om nu viruset muterar och vaccinet inte funkar på de nya viruset. Är det inte då jävligt passande om man är immun mot i alla fall en typ av viruset? En mutation innebär ju inte att alla "gamla" virus försvinner.

Nej men att säga "det är klart det kommer fungera" betyder ju att det är omöjligt att den inte gör det, vilket gör hela påståendet felaktigt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag blir hellre sjuk, överlever och styrker mitt immunförsvar än vaccinera mig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Sagt det förr o säger det igen.

Det är inte en fråga om vaccin - ej vaccin, den ena utesluter inte den andra.

Man kan skita i att vaccinera sig och får man nu influensan så kan man, om man tar sig in till sjukdvården inom 48h, få vaccin och lindra/dämpa sjukdomsförloppet.

Så det är inte kört om man väljer att vänta med vaccinet.

Men då kan man fråga sig om det var värt att vänta tills man fått influensan eller om det hade varit smartare att vaccinera sig innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Var det därför du försökte rättfärdiga ditt påstående med din källa?

Jag försökte hinta att du kanske inte ska ta mitt utlåtande 100% bokstavligt. Jag menar såklart inte att 50% av sveriges befolkning skulle bli sjuka samtidigt, det var bara ett sätt att beskriva ett utfall där många personer blir sjuka samtidigt och att detta kanske kan påverka t.ex. lokaltrafiken i vissa områden.

50% bör alltså inte tas bokstavligt, det är mycket möjligt att antalet människor som befann sig i sverige vid just den tidpunkten då jag skrev meddelandet är ett primtal, vilket gör det svårt att dela med 2.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Sagt det förr o säger det igen.

Det är inte en fråga om vaccin - ej vaccin, den ena utesluter inte den andra.

Man kan skita i att vaccinera sig och får man nu influensan så kan man, om man tar sig in till sjukdvården inom 48h, få vaccin och lindra/dämpa sjukdomsförloppet.

Så det är inte kört om man väljer att vänta med vaccinet.

Men då kan man fråga sig om det var värt att vänta tills man fått influensan eller om det hade varit smartare att vaccinera sig innan.

Förutsatt att det är helt riskfritt att ta vaccinet, vilket ingen kan garantera, det är också därför staten garderat sig mot skadestånd. Och "jag tog det i måndags, idag är det torsdag och jag mår bra" är knappast något som bevisar någonting, när bieffekter kan utvecklas under månader eller år framåt i tiden.

Sedan kan man ju faktiskt få svininfluensan, bli frisk och immun utan att ha fått något vaccin och eventuella framtida biverkningar.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Jag försökte hinta att du kanske inte ska ta mitt utlåtande 100% bokstavligt. Jag menar såklart inte att 50% av sveriges befolkning skulle bli sjuka samtidigt, det var bara ett sätt att beskriva ett utfall där många personer blir sjuka samtidigt och att detta kanske kan påverka t.ex. lokaltrafiken i vissa områden.

50% bör alltså inte tas bokstavligt, det är mycket möjligt att antalet människor som befann sig i sverige vid just den tidpunkten då jag skrev meddelandet är ett primtal, vilket gör det svårt att dela med 2.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Jag förstår vad du menar, förstod även då, men det jag menar är att du, när du vill ta siffror, ändå kan ta siffror som verkar rimliga, eller som åtminstone verkar rimliga enligt dig/de källor du baserar ditt påstående på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Förutsatt att det är helt riskfritt att ta vaccinet, vilket ingen kan garantera, det är också därför staten garderat sig mot skadestånd. Och "jag tog det i måndags, idag är det torsdag och jag mår bra" är knappast något som bevisar någonting, när bieffekter kan utvecklas under månader eller år framåt i tiden.

Sedan kan man ju faktiskt få svininfluensan, bli frisk och immun utan att ha fått något vaccin och eventuella framtida biverkningar.

Finns många andra läkemedel/saker där bieffekterna inte visar sig direkt, utan om flera år och som människor utan problem utsätter sig för, så jag personligen förstår inte denna rädsla för eventuella biverkningar som detta vaccin ska ha. Den lär ju inte ha något mystiskt i sig som gör att den skiljer sig från de tidigare vaccinerna mot influensan och att tro att den inte är vältestad betyder de facto att man anser samma sak om alla andra influensavacciner också.

Självklart kan man få det som du beskriver det, aldrig påstått annat.

Permalänk
Medlem

Jag har hela tiden varit negativt inställd till att vaccinera mig. Men nu har jag fått erbjudande om att tjäna en sjuhelvetes massa stålar om jag jobbar en helg i början av december. Så jag kommer nu att ta det här vaccinet för jag får INTE vara sjuk den helgen, då går jag miste om en massa tusenlappar(som givetvis ska skattas).

Så en spruta för mig kan betyda en betald vecka i solen till vintern och då är det ett lätt val. Biverkningar eller inte...
Det finns ju givetvis inget som säger att jag kommer bli sjuk om jag inte tar vaccinet men jag vågar inte chansa.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Förutsatt att det är helt riskfritt att ta vaccinet, vilket ingen kan garantera, det är också därför staten garderat sig mot skadestånd. Och "jag tog det i måndags, idag är det torsdag och jag mår bra" är knappast något som bevisar någonting, när bieffekter kan utvecklas under månader eller år framåt i tiden.

Sedan kan man ju faktiskt få svininfluensan, bli frisk och immun utan att ha fått något vaccin och eventuella framtida biverkningar.

Klart det finns risk med vaccinationer, men det gäller att bedöma för- och nackdelarna. Vaccin är ingen ny uppfinning direkt. Äldre människor vaccinerar sig varje säsong...

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag blir hellre sjuk, överlever och styrker mitt immunförsvar än vaccinera mig.

Jo, för vi vet alla att immunförsvaret är en muskel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jo, för vi vet alla att immunförsvaret är en muskel.

Blir man inte immun efteråt? Det är vad jag trodde.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Va? trodde också man fick resistens mot skiten om man haft den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Förutsatt att det är helt riskfritt att ta vaccinet, vilket ingen kan garantera, det är också därför staten garderat sig mot skadestånd. Och "jag tog det i måndags, idag är det torsdag och jag mår bra" är knappast något som bevisar någonting, när bieffekter kan utvecklas under månader eller år framåt i tiden.

Sedan kan man ju faktiskt få svininfluensan, bli frisk och immun utan att ha fått något vaccin och eventuella framtida biverkningar.

Kryp tillbaks ner under stenen!

Edit: Du kommer inte med något annat än konspirationsteorier så var snäll och försök inte få det att låta som det är dom som är för vaccination och dom som faktiskt har vaccinerat sig som ska bevisa något. Bevisbördan ligger på dig min bäste foliehatt.

Varför skrämmer vaccinationen dig? Är du ung (låg- mellanstadie) eller helt enkelt väldigt dum?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Blir man inte immun efteråt? Det är vad jag trodde.

Du får inte generellt bättre immunförvar av att ta sjukdomen utan precis samma skydd som om du vaccinerar dig. Fast om du vaccinerar dig slipper du riskerna med sjukdomen som är större än riskerna med vaccinet. Ärligt talat är det en no-brainer. Vaccin > svininfluensa.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Kryp tillbaks ner under stenen!

Edit: Du kommer inte med något annat än konspirationsteorier så var snäll och försök inte få det att låta som det är dom som är för vaccination och dom som faktiskt har vaccinerat sig som ska bevisa något. Bevisbördan ligger på dig min bäste foliehatt.

Varför skrämmer vaccinationen dig? Är du ung (låg- mellanstadie) eller helt enkelt väldigt dum?

Det finns inget att bevisa eftersom ingen kan bevisa något. Som redan sagt är dödligheten 0,4%. Jag har kompisar som haft svininfluensan (vilket var lite värre än en vanlig förkylning i deras fall), överlevt och är lika immuna som om de sprutat in vaccin. Detta utan att få vaccinets eventuella bieffekter. Och med tanke på att svininfluensan (än så länge) inte ens är farligare än säsongsinfluensan som har dödat långt fler, så känns det inte berättigat att vara testkanin för preparat som inte är tillräckligt säkra att injicera mer än vid djurförsök. Detta är en kombination av att folk är paranoida samt att någon tjänar otroligt stora summor på att framställa vaccin.

Muterar viruset och folk börjar dö som flugor, då är situationen en annan, men då hjälper ju inte vaccinationen heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Fast om du vaccinerar dig slipper du riskerna med sjukdomen som är större än riskerna med vaccinet. Ärligt talat är det en no-brainer. Vaccin > svininfluensa.

Och detta vet du eftersom du har forskat kring långvariga bieffekter av vaccinet? Eller du låter helt enkelt din egen övertygelse bli till fakta.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Det finns inget att bevisa eftersom ingen kan bevisa något. Som redan sagt är dödligheten 0,4%. Jag har kompisar som haft svininfluensan (vilket var lite värre än en vanlig förkylning i deras fall), överlevt och är lika immuna som om de sprutat in vaccin. Detta utan att få vaccinets eventuella bieffekter. Och med tanke på att svininfluensan (än så länge) inte ens är farligare än säsongsinfluensan som har dödat långt fler, så känns det inte berättigat att vara testkanin för preparat som inte är tillräckligt säkra att injicera mer än vid djurförsök. Detta är en kombination av att folk är paranoida samt att någon tjänar otroligt stora summor på att framställa vaccin.

Efter den lilla redogörelsen så låter du verkligen paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Efter den lilla redogörelsen så låter du verkligen paranoid.

Väldigt givande inlägg. På vilket sätt skulle jag vara det menar du?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
så känns det inte berättigat att vara testkanin för preparat som inte är tillräckligt säkra att injicera mer än vid djurförsök.

Och det där kan du backa upp med en källa, eller är det så att en kompis sa att hans mamma läste det på Internet?

Vaccinet är testat och godkänt.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Och det där kan du backa upp med en källa, eller är det så att en kompis sa att hans mamma läste det på Internet?

Vaccinet är testat och godkänt.

Och om det är testat och godkänt så innebär det vad? Du menar att det är helt riskfritt eftersom det är godkänt? Vaccinet innehåller ämnen som har bevisats vara skadliga, i olika omfattning. Du har väl inte missat att det finns fall där folk har fått allvarliga reaktioner, ett klart tecken på att det inte är något hälsosamt. Att Svenska staten också avsäger sig allt ansvar för biverkningarna är en ytterligare hint.

"Den europeiska läkemedelsmyndigheten har bedömt att tiomersal, i de små doser som finns i läkemedel, inte medför risk för andra biverkningar än överkänslighetsreaktioner. Därför har man inte förbjudit tiomersal. Men det finns en risk för överkänslighetsreaktioner och därför uppmanar den europeiska läkemedelsmyndigheten tillverkarna att söka andra alternativ."

http://www.epochtimes.se/articles/2009/08/05/17598.html

"En nyligen utförd studie avslöjar att små mängder av tiomersal i vacciner har ett samband med patologiska förändringar av hjärnan som återfinns i autistiska tillstånd (ASD, autistic spektrum disorder). Genom att vaccinera nervceller med mycket små mängder tiomersal (en kemisk förening som innehåller 49 procent kvicksilver) och andra metallsammansättningar (aluminiumsulfat, blyacetat, metylkvicksilverhydroxid och kvicksilverklorid), i den mängd ett spädbarn eller ett barn skulle få i sig via ett vaccin, fann man att tiomersal var överlägset det giftigaste ämnet.

Bland cellskadorna fanns mitokondrisk skada, minskad oxidant-reduktion, celldegenerering och celldöd. Cellskadorna liknade dem som återfinns i cellstudier på autistiska barn. "

Svininfluensa-vaccin onödigt enligt en av Sveriges ledande forskare

http://www.svininfluensan.com/content/svininfluensa-vaccin-on...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Och om det är testat och godkänt så innebär det vad? Du menar att det är helt riskfritt eftersom det är godkänt? Vaccinet innehåller ämnen som har bevisats vara skadliga, i olika omfattning. Du har väl inte missat att det finns fall där folk har fått allvarliga reaktioner, ett klart tecken på att det inte är något hälsosamt. Att Svenska staten också avsäger sig allt ansvar för biverkningarna är en ytterligare hint.

Ja det är ju ingen hemlighet, den mängd människor som man förväntade sig drabbas av biverkningar har gjort det, varken fler eller färre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi

"Den europeiska läkemedelsmyndigheten har bedömt att tiomersal, i de små doser som finns i läkemedel, inte medför risk för andra biverkningar än överkänslighetsreaktioner. Därför har man inte förbjudit tiomersal. Men det finns en risk för överkänslighetsreaktioner och därför uppmanar den europeiska läkemedelsmyndigheten tillverkarna att söka andra alternativ."

http://www.epochtimes.se/articles/2009/08/05/17598.html

"En nyligen utförd studie avslöjar att små mängder av tiomersal i vacciner har ett samband med patologiska förändringar av hjärnan som återfinns i autistiska tillstånd (ASD, autistic spektrum disorder). Genom att vaccinera nervceller med mycket små mängder tiomersal (en kemisk förening som innehåller 49 procent kvicksilver) och andra metallsammansättningar (aluminiumsulfat, blyacetat, metylkvicksilverhydroxid och kvicksilverklorid), i den mängd ett spädbarn eller ett barn skulle få i sig via ett vaccin, fann man att tiomersal var överlägset det giftigaste ämnet.

Bland cellskadorna fanns mitokondrisk skada, minskad oxidant-reduktion, celldegenerering och celldöd. Cellskadorna liknade dem som återfinns i cellstudier på autistiska barn. "

Om läkemedelsmyndigheten har gett ok att använda det i vaccinet så litar jag mer på dom än på troll/konspirationsteoretiker i bloggar och på forum.

I Pandemrix ingår konserveringsmedlet tiomersal, en kvicksilverförening, som tillsätts för att minska risken för att vaccinet förorenas av mikroorganismer. Tiomersal har ingått i vacciner sedan 1950-talet, och flera miljarder doser har givits under åren. Mängden kvicksilver i en dos vaccin, 2,5 mikrogram, ligger betydligt under vad man normalt får i sig via födan under en vecka, och långt under den nivå som anses säker för alla individer.

http://www.lakemedelsverket.se/alla-nyheter/nyheter-2009/samm...

Verkar ju jävligt allvarligt...

Äter du inte pommes frites eller chips heller med tanke på akrylamiden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi

Svininfluensa-vaccin onödigt enligt en av Sveriges ledande forskare

http://www.svininfluensan.com/content/svininfluensa-vaccin-on...

I slutet av Augusti sade han det, har du sett kurvan på antalet smittade nu? Hans argument var förövrigt att det var onödigt dyrt.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen