Permalänk
Medlem

Bredband/ADSL Vilken Leverantör?

God dag alla små "clockare".

Jag undrar en liten sak?, Då jag har BBB som leverantör idag (då jag flytta in och inte ville skaffa "vanlig" tele utan har IP), men det går väldigt upp och ner.

Jag har "24/3" abonemang. och från början var allt frid och fröjd jag låg på 20/2 ungefär men sen börja det strula jag började tappa kontakten mot internet alla spel pingade sönder.
Då ringde jag till BBB och fråga.. vad gör dom då.. jo då ställer dom ner det till 15/2 och aktiverar ping filtret som förut vart på 0 ändrar dom till 8 vilket leder till att från tex haft 9 - 15 (MAX) i CS fick jag 30 - 90 (som bäst) i CS.

Vad fan händer ringer igen då vägrar dom ändra för att det ser bra ut hos dom medans jag har samma problem fortfarande.

Så nu undrar jag.

Vilken leverantör kan jag välja istället som istort sätt är likvärdig, Rekomendationer, plus och minus, vad tycker ni?.

rikt-nr: 761 61

Tack på förhand.

mvh
Muttsson

Permalänk
Medlem

Herregud, ring och vägra ge dig, har själv ringt till BBBs usla support, fick ringa 3 ggr innan "pingfiltret" var borttaget. Ring och kräv att dom ta bort delayen!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag själ tråden lite och utvidgar frågan, vilka leverantörer är vettiga över huvud taget nu?

Jag ska flytta från comhem till ett hus där det blir adsl. Ville ha bahnhof men man verkar inte få fast telefon där.

Mailade glocalnet och hörde mig för lite, bla om fast ip, men det var bara standardsvar som inte sa ett dugg, vill inte ha med dem att göra då.

Och tele2 bråkade med mina telefonräkningar, det fanns inte pengar på kontot när autogirot skulle dras, och i stället för att skicka påminnelse så stängde de av telefon och jag hade ingen aning om varför.

Permalänk
Medlem

Bytte själv från Bredbandsbolaget till Telia. Ping-tiderna sjönk från ca. 25-30 ms till 6-12 ms och lite högre hastighet. Det var främst efter att Telenor köpte upp BBB som allt gick åt skogen.

Gillade inte BBB alls, speciellt inte deras support som bara vill göra på sitt sätt...

Telia har ju även bra ping-tider samt hastighet utanför Sveriges gränser.